Gå til innhold

Varer ærlighet lengst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig så misliker jeg sterkt å lyve.Jeg ringte arbeidsgivr og fikk spørsmål om min mangelfulle CV.Og jeg svarte som sant var at jeg hadde vært rammet av sykdom en lang periode men at jeg nå var frisk.Blir spennende om jeg får jobben.

Egentlig så vet jeg ikke om jeg vil ha den heller.Jeg trenger den ikke rent økonomisk.Men jeg skal jo inn i arbeidslivet.Og kunne trenge å få litt arbeidserfaring og liknende.

For det første er det vanskelig å finne en troverdig løgn,for det andre så føles det ikke riktig.

Skrevet

Det synes jeg, at man alltid skal være ærlig.

Når man ikke oppfattes som syk nå, så tror jeg ikke folk tenker på at du kan bli syk igjen.

Så om du ikke får jobben, er det sikkert ikke pga du var syk, men pga de søkte noen med mere erfaring!

Håper du får den!! :)

Skrevet

Du blir eventuelt ansatt på helt ærlige premisser. Det må være en lettelse for deg.

Selv har jeg ansatt jobbsøkere som i utgangspunktet ikke har vært de sterkeste på papiret, men fordi jeg har vurdert dem som ærlige, oppriktige og arbeidsvillige, har jeg foretrukket dem fremfor de med plettfrie papirer. Det kommer seg selvfølgelig helt an på hvilken stilling du vil inn i, men jeg anser at ærlighet lønner seg. Krysser fingrene for at du får en jobb du kan trives i uten å måtte være redd for å bli "avslørt" :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...