Gå til innhold

å kutte ut litihium for en måneds tid

Anbefalte innlegg

Gjest bipolarinnen

Hva slags skade kan det gjøre? har stått på det siden September i fjor.

Grunnen er at jeg trenger en opptur nå ( er bipolar 2). Skal ha en krevende eksamen som varer i 4 uker. Har kjempeproblemer med å motivere meg nå, og i det hele tatt lese. Ved å bli "gira" så kan jeg få gjort det jeg skal.

dette høres helt høl i hodet ut, og mot alle medisinske råd, men jeg trenger å få fullført eksamen! Hva kan jeg risikere ved å kutte ut medisinen i en måneds tid?

Fortsetter under...

Gjest Kan være farlig å være lege for seg selv

Skjønner dillemaet ditt men synes virkelig at slike avgjørelser kun bør tas i samråd med lege.

Det kan være andre muligheter å velge på også så mitt råd er å bestille time hos legen som har foreskrevet dette og ta en klar og ærlig prat med ham/henne.

Høres veldig feil ut.

Du har ingen garanti for at du fikser eksmen med en opptur, tvert imot.

Og etterpå kan du gå på tidenes nedtur.

Jeg gikk på tidenes nedtur. Jeg var inni min egen forferdelige boble og klarte ikke å komme ut. Men for all del, man reagerer forskjellig. Uansett hadde jeg konferert med legen først.

Enn hvis du ikke får en opptur da, men en nedtur?

Enn hvis du ikke reagerer på medisinkuttet på flere mnd, lenge etter eksamen er ferdig?

Jeg har gjort det veldig bra på eksamene mine jeg... med litium..

Hmm.. Har du prøvd sånn lyslampe? Kanskje man kan bli litt gira med en slik?

Trener du? Om du ikke trener så kanskje litt aerobic kan få igang motivasjon og energi til å gjennomføre eksamen?

Gjest bipolarinnen

Enn hvis du ikke får en opptur da, men en nedtur?

Enn hvis du ikke reagerer på medisinkuttet på flere mnd, lenge etter eksamen er ferdig?

Jeg har gjort det veldig bra på eksamene mine jeg... med litium..

Hmm.. Har du prøvd sånn lyslampe? Kanskje man kan bli litt gira med en slik?

Trener du? Om du ikke trener så kanskje litt aerobic kan få igang motivasjon og energi til å gjennomføre eksamen?

jeg har merket en opptur hver gang jeg har skiftet medikament eller sluttet på stemningstabiliserende ( har måttet prøve flere, pga bivirkninger)

Ja det er godt mulig jeg går på en lang nedtur etterpå, men denne eksamenen er så viktig for meg i forhold til videre skolegang at jeg lurer på om baksiden er noe jeg må leve med.

jeg vet at dette høres helt idiotisk ut, men om det kan funke for en måneds tid......

Annonse

jeg har merket en opptur hver gang jeg har skiftet medikament eller sluttet på stemningstabiliserende ( har måttet prøve flere, pga bivirkninger)

Ja det er godt mulig jeg går på en lang nedtur etterpå, men denne eksamenen er så viktig for meg i forhold til videre skolegang at jeg lurer på om baksiden er noe jeg må leve med.

jeg vet at dette høres helt idiotisk ut, men om det kan funke for en måneds tid......

enn om du heller trenger høyere dose litium eller tillegg av lamictal eller noe?

Som stabil skal en jo greie fullføre eksamen uten hypomanier.

Gjest lithium

Det er et farlig spill du leker der. En ting er at du ikke har noen garanti for at du verken går opp eller ned (jeg gikk forøvrig også på en kraftig smell da jeg sluttet). Og er oppturer så kontrollerbare at du klarer å gjøre det bra på eksamen?

Men det sies også at lidelsen din kan utvikle seg til verre enn det det var før litium hvis du slutter. Det er også mange som hevder at litium kan fungere dårligere enn før når du starter opp igjen.

Jeg skjønner at du tenker tanken, men det er farlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...