Flaxseed Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Jeg kunne ønske det fantes en medisin som kunne gjøre det samme. Ikke blir jeg trøtt, jeg blir bare så god inne i meg. Det er herlig å slippe angsten og tankekjøret. 0 Siter
serenity777 Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Øl virker motsatt på meg. Jeg får økt angst. Vil nok uansett råde deg til lå ikke drikke mere enn du kan holde styr på. Mange som bruker alkohol som angstdempere kan bli alkoholikere. Men du virker jo oppegående og klarer sikkert å holde kontrollen. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Det er jo også noe av dette som (logisk nok) er så farlig, for om en kort stund er ikke den _ene_ halvliteren nok. Finner du ikke andre måter å takle angsten din på har du straks et nytt problem. 0 Siter
Gjest profile Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har ikke den samme erfaringen med alkohol, men jeg har ikke drukket øl, bare vin og sprit, kansje øl er bedre til å dempe angst? 0 Siter
Gjest jente36 Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Øl virker motsatt på meg. Jeg får økt angst. Vil nok uansett råde deg til lå ikke drikke mere enn du kan holde styr på. Mange som bruker alkohol som angstdempere kan bli alkoholikere. Men du virker jo oppegående og klarer sikkert å holde kontrollen. Har aldri tatt en øl for å slippe angsten, men det som har hjelpt meg mange ganger er bare det å vite att jeg kan ta meg en øl. 0 Siter
Gjest anna elise Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har ikke den samme erfaringen med alkohol, men jeg har ikke drukket øl, bare vin og sprit, kansje øl er bedre til å dempe angst? Jeg synes ikke øl er bedre enn vin til å dempe angst. Synes ikke alkohol er noe godt angstdempende middel i det hele tatt. Den forsterker heller stemningen jeg allerede har. 0 Siter
Gjest nixxi Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Dersom valget stod mellom en halvliter øl og sterke medisiner, så er nok en halv liter øl best pga mindre skadelig på kroppen. Så av to onder velger jeg ølet. 0 Siter
Gjest Jølsen's Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Øl inneholder B-vitamin, så det kan være en av mange grunner til at en halvliter lindrer noe av den verste angsten. 0 Siter
rose23 Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Øl inneholder B-vitamin, så det kan være en av mange grunner til at en halvliter lindrer noe av den verste angsten. B-vitaminene i øllen lagrer seg ikke i kroppen. Da jeg var på fylla, måtte jeg ta masse tilskudd av b-vitaminer fordi alkoholen gjør at vitaminopptaket blir mindre. Men alkohol kan nå samtidig føre til at en får "fyllenerver og angst" når rusen går ut...kan fort bli en vond sirkel. Men den samme virkningen har vel medisiner også... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.