Gå til innhold

blamere seg vs bipolar

Anbefalte innlegg

Gjest trudelurtsi

Når har man blamert seg når man har bipolar lidelse? Da jeg var lagt inn og lett/moderat manisk sa sykepleiern at jeg ikke måtte løpe rundt og synge og prate fordi jeg ikke måtte blamere meg selv.

Blamerer man seg selv når man er lett manisk og synger og roper høyt?

nysgjerrig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300180-blamere-seg-vs-bipolar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trudelurtsi

Ja, jeg vil nå si at man dummer seg ut når man gjør slikt. Gjør du det samme når du ikke er manisk/hypoman?

vet ikke....

vet ikke om jeg har vært normal eller manisk når jeg har gjort det, på en måte...

men det har vært perioder det har skjedd, og andre perioder ikke.

er det å prate veldig høyt et tegn på mani, eller bare det å prate mye?

vet ikke....

vet ikke om jeg har vært normal eller manisk når jeg har gjort det, på en måte...

men det har vært perioder det har skjedd, og andre perioder ikke.

er det å prate veldig høyt et tegn på mani, eller bare det å prate mye?

Hvis man ikke prater høyt elle rmye til vanlig så kan det være symptom på hypomani/mani, ja..

Også at en snakker høyt om ting man normalt ikke snakker høyt om.

Annonse

Gjest trudelurtsi

Hvis man ikke prater høyt elle rmye til vanlig så kan det være symptom på hypomani/mani, ja..

Også at en snakker høyt om ting man normalt ikke snakker høyt om.

har hatt en periode der jeg pratet mye om Jesus til folk på fest (og ånder og verre), sånn der skryter av at jeg har sett han. Og nå i ettertid kan jeg ikke skjønne at jeg skal ha sett han.

og en periode der jeg pratet om et seksuelt problem på fest... til fremmede.

Jeg blir så usikker på det er tegn på hypomani/mani i de periodene, eller om jeg bare har hatt perioder i livet mitt der jeg bare har manglende sosiale antenner. :(

har hatt en periode der jeg pratet mye om Jesus til folk på fest (og ånder og verre), sånn der skryter av at jeg har sett han. Og nå i ettertid kan jeg ikke skjønne at jeg skal ha sett han.

og en periode der jeg pratet om et seksuelt problem på fest... til fremmede.

Jeg blir så usikker på det er tegn på hypomani/mani i de periodene, eller om jeg bare har hatt perioder i livet mitt der jeg bare har manglende sosiale antenner. :(

Sjekk symptomlisten for hypomani/mani så vet du om det er "manglende sosiale antenner" eller hypomani/mani.

Egentlig så kan det kanskje lett oppfattes av omverdenen som at en mangler antenner når en er hypoman.. Folk flest syns nok en er slitsom når en er slik, mens andre lar seg sjarmere.

Jeg var litt hypoman i en periode på ungdomsskolen og vennene mine syns nok jeg var mest morsom/kul. Litt mer seriøse klassekamerater syns jeg var dritslitsom. Spørs jo også hvordan man blir da.. En kan jo både bli i overkant sprudlende og agressiv.. Kreativ eller bare virrete og kaotisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...