Gå til innhold

NHD: Tolvon og Remeron

Anbefalte innlegg

Gjest medikamenter

Stemmer det at du en gang sa at Remeron og Tolvon fungerte ganske likt?

Jeg ser i felleskatalogen at på Tolvon står det: "Indikasjoner: Endogene depresjoner av uni- og bipolar type. Forsøksvis ved reaktive, neurotiske og symptomatiske depresjoner som ikke har reagert tilfredsstillende på annen behandling." Mens det ser ut som Remeron mer er for enkelstående depressiv episode?

Men hvis de fungerer ganske likt kan det vel være like fornuftig å stå på Remeron mot reaktiv depresjon som å stå på Tolvon?

Kan jeg med andre ord tenke at Remeron faktisk er en god medisin mot reaktiv depresjon?

Eller bør jeg tenke at det er en medisin man bør slutte med når den depressive perioden er over? (Og at man da heller bør bytte til Tolvon?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300203-nhd-tolvon-og-remeron/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...