Gå til innhold

Rehabiliteringspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og har en moderat depresjon. Har søkt om rehabiliterigspenger fra NAV, men ikke fått svar enda. Snakket med en saksbehandler, og hun sa at dersom jeg fikk innvilget dette, ville det være for ca 4 mnd, og så måtte de vurdere det på nytt. Føler at dette blir så usikkert. Vet jo ikke om jeg får det, men vet at hvis jeg får det, kommer jeg til å være redd for at jeg skal bli for bra til å få rehab.penger, men for dårlig til å studere/jobbe. Hvordan avgjøres det om man skal få fortsette på rehab.penger, får man normalt forlenget perioden, selv om man er blitt bedre, men ikke bra nok til å jobbe?

Skrevet

Rehabiliteringspenger får du bare for 6 mnd og så må det gjøres et nytt vedtak.

Kravet for å få rehabiliteringspenger er at man går til behandling og at det er utsikt til bedring. Behandler må sende inn papirer til trygdekontoret før nåværende vedtak går ut for at man skal få forlenget vedtaket i tide.

Det er veldig stressende å gå på rehabiliteringspenger fordi økonomien blir så ustabil. Man kan ikke være sikker på at pengene kommer inn neste måned etter at nåværende vedtak har gått ut.

Desverre er dette en mølle man må igjennom så man må nesten bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Gjest Melancholy
Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Jeg får brev hver andre måned om at jeg må sende inn legeattest for å få nye to måneder. Problemfritt for min del. Håper på å få attføring fra høsten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...