Gjest anonym her og nå Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg har gått på cipramil 20 mg om dagen i åresvis. Jeg var igjennom uhyre mye rundt nyttår og det har satt sine spor. Jeg har hatt dager innimellom hvor jeg ikke har spist eller drukket noe, bare ligget i senga. Jeg gråter mye og tankene surrer alltid rundt det samme. Jeg ble dypt såret og dårlig behandlet, og det var mye krangling mellom meg og en venn som jeg er glad i og mer enn det. Jeg er ikke hjemme i Norge nå, og har ikke legen eller psykologen min i nærheten. Jeg har problemer med konsentrasjonen, men som student henger jeg fremdeles med. Jeg er mye innpå tanken å gi opp og dra hjem, men kan egentlig ikke gjøre det. Jeg har fått en venninne hit som skal være hos meg en stund så jeg er ikke alene lenger. Venner rundt meg her vet hvordan jeg har det, og vil at jeg oppsøker lege, men jeg orker ikke å forholde meg til lege eller psykolog på et annet språk enn norsk. Jeg har tenkt litt på om jeg kan gå opp i dose cipramil, men vil helst spørre lege først. På de dårlige dagene føler jeg ikke mening med livet lenger. Jeg gråter enormt mye pga. episode med mobbing rundt nyttår som rev opp gamle sår og var ubeskrivelig vondt. Jeg var på reise, ble alvorlig syk, kunne ikke sove og ble i tillegg mobbet av en dame i gruppen. Det gikk noen dager til jeg kom til lege og jeg mistet kontrollen over meg selv gråt og ble rasende. Dette har jeg og min venn kranglet om, og han har blitt eitrende sinna på meg i tlf., og da har jeg vært roligere og til og med fått roet han ned med å si at jeg er glad i han som venn. Dette er rotete, men jeg er så ensom og hjelpesløs med de tankene. Jeg er voksen og det var alle de andre på turen. Vi er overhodet ingen ungdomsgjeng. Er jeg gal eller psykotisk? Blir jeg aldri normal? Jeg blir noen ganger sint og gråter, og blir da behandlet som jeg er gal. Er det så unormalt i ekstreme situasjoner. Er det så vanskelig for alle andre. Er det jeg som mangler innsikt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300231-tristhet-og-nedstemthet-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det virker som om du er betydelig deprimert. Cipramil 20 mg er en meget liten dose. Du kan trygt øke. Ser ingen tegn på at du er gal/psykotisk. Med korrekt behandling blir du bra igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300231-tristhet-og-nedstemthet-nhd/#findComment-2429093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.