Gå til innhold

Bivirkniger Lamictal/ADHD

Anbefalte innlegg

Gjest Melancholy

Hei

Jeg bruker 800 mg Lamictal, og jeg har blitt mye dårlig etter inntak det siste halve året. Jeg har ingen effekt på depresjon, men er ikke så sint som jeg var før.

Bivrkningene er:

Svimmelhet

Tretthet (må sove for å bli bedre)

Tåkesyn

Kvalme (kaster opp i blant)

Jeg har prøvd å dele opp dosen, men da kaster jeg opp før jeg får svelget på kveldsdosen.

Har nettopp fått diagnosen ADHD (er voksen). Kan sjansen for at jeg kan slutte med Lamictal være der hvis jeg begynner på Ritalin eller Strattera?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300294-bivirkniger-lamictaladhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg ble diagnostisert bipolar II, men nå er det ADHD. Mener å huske at serumkonsentrasjonen var over 40 da de målte på psykehuset. Det var visst helt greit.

ADHD og bipolar lidelse finnes meget ofte samtidig (komorbiditet).

Jeg tror bestemt at du har for høy dose.

Annonse

Gjest Villniss

Jeg har aldri hatt noe som kan klassifiseres som hypoman, manisk eller blandet episode.

Ja, jeg antar at det er for høy dose.

"Jeg har aldri hatt noe som kan klassifiseres som hypoman, manisk eller blandet episode."

Hvordan kan du da ha fått en bipolar diagnose?

(Har ikke noe særlig greie på bipolardiagnoser, men trodde en i tillegg til depresjonene måtte ha hypomane eller maniske episoder for å få en slik diagnose?)

Gjest Melancholy

"Jeg har aldri hatt noe som kan klassifiseres som hypoman, manisk eller blandet episode."

Hvordan kan du da ha fått en bipolar diagnose?

(Har ikke noe særlig greie på bipolardiagnoser, men trodde en i tillegg til depresjonene måtte ha hypomane eller maniske episoder for å få en slik diagnose?)

Fordi jeg hadde to episoder med høyere stemningsleie jeg har hatt på nesten ti år. Stemningsleie som er som slikt normalt for folk i samfunnet uten depresjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...