Gå til innhold

NHD: Bivirkningene øker.

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Lamictal og Risper.Har brukt Lamictal i flere år. Begynte med Risperdal for ca 3 mnd siden. Jeg bruker 1mg.

De siste par ukene har bivirkningene fra Risperdal økt kraftig. Spesielt er munntørrhet et problem. Jeg våkner om natta fordi det er så ekkelt. Har også blitt tett i nesen og fått veldig treg mage.

Jeg brukte den første månedene en type som het Risperidon. Så fikk jeg Risperdal istedet. Jeg vet at dette skal være det samme, men bivirkningene kom da jeg byttet til Risperdal.

Hvorfor kommer bivirkningene så sent? Jeg har ikke øket dosen. Jeg begynte på p-pillen Cerazette for en drøy uke siden, kan dette ha en sammenheng?

Jeg trenger å bruke Risperdal, men bivirkningene er i ferd å bli en sann plage.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300327-nhd-bivirkningene-%C3%B8ker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg finner ingen god og fornuftig forklaring på dette. Jeg synes du skal få målt konsentrasjonen av risperidon/risperdal i blodet. Blodprøven skal tas nøyaktig 12 timer eter siste tablett. Dette kan fastlegen din hjelpe deg med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...