Gå til innhold

psykisk ustabil

Anbefalte innlegg

Hei. Har de siste 20 år slitt med depresjon av ulik styrke.Har stått på SSRI like lenge.Har like lenge slitt med å holde meg frisk utad selv om det har vært full kaos inni meg. Har liten tiltro til andre mennesker, Jeg har alltid levd ett tilbaketrukket liv, det har passet meg best. Ensomhet er å foretrekke.Har ikke noe sosialt nettverk, ser ikke behovet/ønsker det ikke. Jobbmessig fungerer jeg bra i perioder, vanskelig når kollegaer blir for nær, da skifter jeg jobb. Det siste året har alle symptomer inni meg forsterket seg noe kraftig og jeg klarer ikke lenger fungere som før. Der jeg tidligere kunne utøve en viss kontroll og tvinge meg selv til å klare å gjennomføre,er jeg nå sjangseløs. Har alltid kjent på en sårbarhet og ikke fungert / hatt det godt der andre fungerer, som fester, ut på byen,kjæreste, venner, jobbtilhørighet osv.Legen har nå foreslått zyprexa,men jeg er livredd vektøkning som mange brukere forteller om. Jeg sliter med søvn/ vil ikke sove liksom. Har ikke tid, må tenke ;) Jeg prøver å finne meg selv under ulike katogerier her inne, for å forstå/lære hva som skjer med meg ? Finner ikke meg selv i noe av ditt stoff her inne. Livet er vanskelig, jeg har ønsker om å avslutte det. Jeg er midtveis i livet men føler meg "oppbrukt" og "livslei",det meste er grått,tomt og for komplisert. Jeg er lei av å kjempe for å overleve, likeglad og hvorfor kjempe, til hva liksom, livet mitt har aldri fungert alikevel og jeg innser det mer og mer. Kan du "se meg" i mine ord, hvor befinner jeg meg, hva skjer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300433-psykisk-ustabil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...