Gå til innhold

Tankene surrer om det samme hele tiden

Anbefalte innlegg

Gjest surrende surr
Skrevet

Jeg studerer på høyt nivå og er nødt til å konsentrere meg. Skal opp til to vikige prøver i mars, i tillegg til at jeg har mye oppgaver. Det er nå eller aldri.

Jeg har vært mye deprimert, men vil ikke gi opp. Tankene surrer rundt det samme hele tiden. Jeg må få tankene vekk fra de hendelsene og de personene. Hvordan skal jeg gjøre det?

Skrevet

Går du i noen form for behandling? Hvis ikke, kan du kanskje få litt hjelp av studenthelsetjenesten ved ditt lærested. Et par samtaletimer med mulighet til å rydde litt opp i hva som forstyrrer deg, kan være til god hjelp.

Gjest surrende surr
Skrevet

Går du i noen form for behandling? Hvis ikke, kan du kanskje få litt hjelp av studenthelsetjenesten ved ditt lærested. Et par samtaletimer med mulighet til å rydde litt opp i hva som forstyrrer deg, kan være til god hjelp.

Jeg går på antidepressiva og har min egen psykolog hjemme som jeg har gått til i åresvis. Jeg har et studieopphold i utlandet nå og orker ikke å forholde meg til en terapeut på annet språk enn norsk. Jeg har tenkt mye igjennom hendelsene, og jeg vet hva plager meg. Jeg må bare få tankene vekk fra det.

Melba1365380968
Skrevet

Jeg går på antidepressiva og har min egen psykolog hjemme som jeg har gått til i åresvis. Jeg har et studieopphold i utlandet nå og orker ikke å forholde meg til en terapeut på annet språk enn norsk. Jeg har tenkt mye igjennom hendelsene, og jeg vet hva plager meg. Jeg må bare få tankene vekk fra det.

Hei, jeg har det samme problemet... Jeg får ikke noe særlig hjelp av psykologen min med dette problemet, så jeg har funnet en slags måte som fungerer (av og til) for meg. Jeg blir rett og slett sint på disse tankene! Spesielt om kvelden, når jeg skal sove, så kommer alle disse tankene som bare surrer og kverner rundt, om og om igjen. Da hjelper det av og til at jeg sier høyt til de at de kan bare pelle seg vekk, jeg har ikke tid til å "høre" på de nå, jeg er opptatt, jeg skal sove!!

Jeg vet også veldig godt kilden til at jeg får disse tankene, og det hender jeg forbanner denne kilden også. Jeg tar på en måte avstand til at den skal få lov til å påvirke min nattesøvn i dag!

(det hører jo med til historien at dette hjelper på mine bevisste tanker, men at jeg har fryktelig mange ubevisste tanker som krever mye plass, spesielt om natta..)

Skrevet

Har du mulighet til å kommunisere litt med terapeuten i Norge på mail? Det å rydde litt sammen med en som kjenner deg godt, kan lette litt på trykket.

Skrevet

Meditasjon, yoga? Eller fokusere på noe annet (aktivitet). Fysisk trening er sikkert også bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...