Gå til innhold

Ytre-indre

Anbefalte innlegg

Gjest indre-ytre
Skrevet

Hvordan kan det ytre vise det indre i en? Skjønner ikke hvordan det indre kan vises i det ytre.

Noen har sagt det til meg, og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg er veldig frustrert. Har tatt 2 fluanxol fordi jeg har hengt meg opp dette spørsmålet og andre spørsmål henger seg på, -og håper det hjelper. Jeg syns det er vanskelig å legge det vekk, og jeg er redd.

Er det noen som kan tenke seg et normalt svar på hvorfor noen sier sånne ting til andre, og hva som menes?

Skrevet

"Hvordan kan det ytre vise det indre i en? Skjønner ikke hvordan det indre kan vises i det ytre"

Jeg vet ikke hva noen har sagt til deg. Bare til en viss grad kan det ytre si noe om det indre. Ingen kan lese tankene dine, men det er jo ikke så vanskelig å se om man er glad, trist, sint eller trøtt og sliten.

Var det dette du grublet på?

Skrevet

Noen sier sånne ting til andre uten å mene noe særlig med det. Det fins en masse floksler og ordtak som går ut på: "Skjønnheten kommer innenifra", "Hun kan leses som en åpen bok" osv. Hvis man er lykkelig, kan det jo synes, og er man ulykkelig eller har problemer, er det ofte lett å se det. Er det noe slikt noen har sagt til deg? Uansett bør du tenke på hvorfor det er så viktig for deg å forstå akkurat hva denne personen mente med på si akkurat det, det ligger neppe noen større mening eller visdom bak.

Kanskje personen som sa dette til deg syntes du så litt frustrert ut?

Skrevet

Den eneste måten jeg kan tenke meg at det indre vises utenpå, er når noen smiler ekte, sånn at smilet ses helt til øynene (ikke et sånn mekanisk smil). Ellers er det ikke så lett å vite hva som foregår inni et annet menneske. Mange mennesker kan skjule sitt indre veldig godt - og man kan ta grundig feil at mennesker, ved kun å bedømme ut fra det ytre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...