Gå til innhold

Psykiatriske lidelser/Diagnose

Anbefalte innlegg

Gjest Håpløs84

Hei! Jeg er ei jente på 24 år som sliter masse med angst, depresjoner, paranoia, aggresjon, spontanitet, anti-sosialitet, tiltaksløshet, dissosiering, rus, selvskading, selvildet, selvrespekt... Jeg er ustabil, både som person og følelsesmessig, er ganske dominant og nærtakende. Nå bare skraper jeg i overflaten. Har gått til psykolog og rus-tam siden 2002, men dette har da ikke hjulpet meg.. Ingen har foreløpig fått satt en diagnose på meg.. Forslagene de har kommet med er så mangt; depresjon, angst, schizofreni, ADD, dissosiering, , psykotisk, bipolar lidelse/manisk depressiv... ++ Jeg tok en personlighetslidelse-test på similarminds.com, og fikk dette som resulat.. Paranoid 86% (49%=gj.snitt) Schizoid 66% (53%) Schizotypal 86% (53%) Antisocial 82% (47%) Borderline 86% (47%) Histrionic 70% (43%) Narcissistic 62% (41%) Avoidant 90% (39%) Dependent 46% (37%) Obsessive-Compulsive 58% (40%) Jeg vet det er noe galt med meg, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.. Og når jeg begynner å snakke om alt det syke jeg tenker og gjør, så har det blitt bagatellisert.. Jeg har prøvd selvmord flere ganger, men aldri lykkes.. Det virker helt håpløst nå, jeg lurer på å gjøre en ende på alt for en gangs skyld.. Kunne noen hjulpet meg med å si hva problemet mitt eventuelt kan være? Jeg lurer på om jeg har skapt meg flere personligheter siden jeg ikke "deltar aktivt" i alt jeg sier og vedtar meg.. Går liksom mye på "autopilot".. Jeg får blackout og gjør ting jeg aldri ellers kunne tenkt på og gjort en gang.. Hjelp meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300531-psykiatriske-lidelserdiagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anna elise

Hei!

Skjønner du sliter veldig og har gjort det lenge. Det virker på meg som om du trenger en skikkelig utredning med påfølgende rett medisinering. Jeg vet ikke i hvilken grad du har fått dette. Du skriver at de kommer med "forslag".. men her er det nødvendig med en skikkelig utredning hos spesialist. Kanskje er du blant dem som blir såkalt behandlet hos lege og psykolog uten at rett diagnose er prøvd funnet.

Det er fastlegen din som skal henvise deg til en skikkelig utredning.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...