jassy Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hei! Jeg har i ett halvt år vært plaget av panikklidelse med agorafobi, generalisert angst og depresjon. Har etter nitidig jobbing og ukentlige timer hos psykolog fått bukt med de verste angsplagene og det går stadig fremover, om noe sent. For en tid tilbake fylte jeg ut en MMPI-2 test, og fikk en profil som da vek fra "normalen" på flere punkt. Har fått forklaring på dette hos psykologen, men hva vil behandleren avdekke med denne testen? Har også tatt SCL-90-R, hva er hensikten med den? Har fortsatt en del uro/angst, og bruk av antidepressiva har vært oppe i samtaler både hos psykolog og fastelege uten at jeg føler noe press til å begynne. "Vi" avventer situasjonen ennå, men kunne det vært lurt med en "kur" for å ta siste rest eller skal jeg kun satse på videre psykoterapi siden jeg har klart meg uten antidepp til nå? Vil forøverig påpeke jeg har ett godt samarbeid med psykolog/fastelge. Har kun brukt små mengder Vival for å stoppe panikkaanfall jeg ikke har klart å komme igjennom selv. Om jeg skulle velge antidepressiva, hvilke er da mest brukt mot mine lidelser? Kunne vært greit å høre en annens vurdering av saken. På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300548-til-nhd-hva-er-en-mmpi-2-test-og-angsbehandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.