Gå til innhold

alkohol og bipolar lidelse 2

Anbefalte innlegg

Gjest elly12345

Hei Nils Håvard Dahl Jeg skriver til deg for jeg er litt fortvilet, eller egentlig veldig fortvilet. Jeg og min samboer (ikke nå lenger) har vært sammen i 5 år, vi har en sønn sammen og han har to fra før. Han var utro mot meg i august i fjor og jeg fant ut av det i oktober. Han tilsto og han flyttet. Han brukte på den tiden lamictal og seroxat. Han var utolig kald og følelseskald. Han er egenltig veldig snill og koselig og har mange følelser. I alle fall så sluttet han med seroxat etter bruddet for legen mente at kaldheten og likegyldigheten kom pga kombinasjonen med de to medikamentene. Nå flere mnd senere har vi jobbet med forholdet og jeg og han vil begge jobbe med å finne tilbake. Nå om lørdag så var vi på fest og han drakk alt for mye, han vet han tåler alkohol dårlig så han lar det stort sett være. Men han ble total psykotisk, det mener jeg. Jeg snakket med han og sa at nå hadde han fått nok og fra det ene til det andre sekundet så snudde hele stemmingen. Han ble sint, snakket tøv og tull som ikke hang sammen. Utover kvelden ble han verre og verre, aggressiv og sint. Han sa at alle var imot han, skulle drepe han, ville ta liv av barna..han skalv og var livredd. Etter mye frem og tilbake stakk han av. Jeg ga beskjed til politiet for jeg ville ikke ha han hjemme for jeg er redd for han når han blir slik. De fant han da hjemmme i gården min under en bil, skalv og var redd for folk var etter han. Han hadde ringt selv til politiet også for å få hjelp for alle var ute etter han. Nå sitter jeg her, trodde alt kunne ordne seg og bli en familie på 5 igjen som vi var i flere år. Men nå lurer jeg på om det er noe som kan skje igjen?? Kan han ha slike vrangforestillinger igjen?? Tror du det var alkoholrelatert?? Er det trygt for sønnen på snart to å være hos han?? Skal han gå til legen??? Hva kan hjelpe?? Han er 33 år og har vært gjennom flere selvmordsforsøk men de siste 4 år har han vært bra og stabil og lamictalen har hatt positiv effekt. Hva mener du om dette her?? Tusen takk for meg Jente 27

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300549-alkohol-og-bipolar-lidelse-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...