Gå til innhold

Bytte fra Remeron/Cipralex til Cymbalta

Anbefalte innlegg

Gjest @gnesa@

Hei! Jeg fikk ny medisin av legen min i dag, Cymbalta, som skal erstatte de jeg har nå: Remeron 30mg + Cipralex 10 mg (Trappet ned fra 20 mg for to uker siden) Hun mente jeg kunne bare bytte rett over. (Kutte ut både Remeron og Cipralex og starte å ta Cymbalta 60 mg). Syntes dette hørtes rart ut, i og med at det er to medisiner, og ser også at det er vanlig med overganger der en reduserer dosen på gamle medisiner først. Stemmer det at man kan bytte rett over? På forhånd takk for svar. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300653-bytte-fra-remeroncipralex-til-cymbalta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BipolarII...jeg visst

Det hørtes ut som en tvilsom formaning. Nå er jeg kun et legfolk. Da jeg begynte på Cymbalta startet jeg på 30 mg og trappet opp etter en uke opp til 60 mg. Før oppstart var Cipralex seponert (trappet ned og avsluttet).

Gjest @gnesa@

Takk for svar. Ante meg at dette muligens ikke var lurt. Skulle jo spurt henne der og da, men tenkte ikke over det før etterpå. Så typisk meg! Får vel bare la være å ta dem da. Det dumme er jo at legen igjen blir borte neste uke, men får kanskje bare trappe ned de andre uten å begynne med cymbalta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...