Gå til innhold

Skal jeg ha det sånn?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk kronisk bekkenløsning etter fødsel for syv år siden. Jeg veide veldig mye etter å ha født, men fikk somadril mot bekkenløsningen slik at jeg kunne gå turer.

Jeg har vært utsatt for incest og sliter med angst og søvnproblemer pga dette. Jeg fikk også vival og Imovane av legen.

Så tok min eks mann kontakt med legen og sa jeg var pillemisbruker. Legen la straks reseptblokken fra seg.

Etter en telefon fra min psykolog får jeg 50 vival i mnd. Og vallergan til å sove på. Jeg tar vallergan syv om kvelden og sovner ti. Sover til syv om morgenen. Tar to paracet og venter til de tar toppen av smerten med bekkenet før jeg går i dusjen. Klokken ni om morgenen sliter jeg så med etterslep av vallergan at jeg må sove tre timer. Så starter dagen for meg med husarbeid og alt som følger med det å ha barn. For å klare dette går det ytterligere åtte paracet til i lil i løpet av dagen/kvelden.

Uten vallergan får jeg så problemer med nattesøvnen at jeg må ta igjen fem timer søvn om dagen.

Siden paracet bare tar toppen av smertene er jeg ute av stand til å gå tur eller trene på annen måte. Jeg har siden legen la fra seg reseptblokken for fire år siden lagt på meg 50 kg. Nå vil legen at jeg skal ned i vekt Men hvordan skal jeg få til det når jeg ikke klarer røre meg? Når jeg var gravid veide jeg også masse, men klarte ved hjelp av somadril og trening å gå ned 40 kg på to år.

Jeg har fått xenical av legen. Men den hjalp lite siden jeg spiser mest brød. Så fikk jeg reductil for et år siden. Jeg spiser i snitt to skiver brød om dagen og litt middg. Spiser ikke sjokolade og sånt, men vekten går ikke ned.

Jeg føler meg fortvilet. Skal jeg ha det sånn som dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300670-skal-jeg-ha-det-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags hjelp tror du kan hjelpe deg?

I forhold til overvekten, så kan du kanskje henvises til noen som jobber spesielt med sykelig overvekt. Hvis du ønsker det, så vil det være mulig å finnne treningsformer som kan fungere, og du vil også kunne søke om et opptreningsopphold. Det kan også være aktuelt at du henvises til en smertespesialist.

Hvis du tar 10 paracet i døgnet, utsetter du deg selv for en vensentlig risiko i forhold til leverskade. Men det har du sikkert fått beskjed om. Somadril er som du vel vet, ikke lenger noen muilighet, da de skal avregistreres i Norge (hvis det ikke allerede er gjennomført.)

Du kan få en bedre situasjon, men det vil kreve mye egeninnsats og godt samarbeid med fastlegen din. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...