Gå til innhold

NHD: Lamictal

Gjest hva er best for meg

Anbefalte innlegg

Gjest hva er best for meg

Her kommer noen medisinspørsmål igjen:

Jeg har tilbakevendende depresjon og tar Remeron for denne. Det er også mulig jeg har dystymi, jeg har i alle fall symptomer på det (men terapeuten min mener man ikke kan ha begge, så hun satt bare tilbakevendende depresjon)

Remeron fungerer egentlig bra på dosen 60mg, men det er et lite problem at jeg legger på meg. Jeg ønsker derfor å gjøre noe med det dersom det er mulig. Jeg har prøvd flere AD uten å legge på meg, men med store svettetokter om natten og varierende virkning på depresjonen (ingen med veldig god virkning på de dosene jeg har tatt), så det er ikke så aktuelt å bytte til noe annet AD.

Siden diagnosen er tilbakevendende depresjon tenker jeg kanskje Lamictal kan være et alternativ (selv om jeg aldri så vidt jeg vet har vært hypoman eller manisk)?

Men før jeg evt nevner det for legen lurer jeg på om du kan svare på følgende spørsmål:

1) Hvordan er Lamictal i forhold til vektøkning?

2) Vet man noe om Lamictal og dystymi? Eller vil jeg trolig måtte bruke noe annet i tillegg mot evt dystymi?

3) Hvordan er Lamictal mtp sexlyst?

Nå vet jeg at ikke alle får alle bivirkninger og at man kan få bivirkninger selv om medikamentet ikke er kjent for å ha den bivirkningen, men det vil likevel kunne gi meg en pekepinn om du kan fortelle meg hva medisinen er kjent for.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300671-nhd-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...