Gjest gutt28arctic Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg lurer på om dere kan svare på dette, jeg slettet den lange mailen og satser på kortversjonen: Er det vanlig at den ene personen i et forhold holder en krangel gående i 3, 4, 5, 6, 7 8 dager? -'Hun kopierer og limer' inn en del setninger hun har snappet opp fra film og Hotel Ceasar. -Hun er belærende -Hun bruker 'faste innlærte setninger' som hun resirkulerer og bruker om igjen og om igjen i enhver krangel. -Hun kan holde på i timevis med disse setningene: "var det det det gikk i?, var det det det gikk i?, var det det det gikk i? Trodde du det var det det gikk i? det var faen ikke det det gikk i? Men var det det det gikk i?""Javel!""jeg vil ha en forklaring? kan jeg få en forklaring, har du en forklaring, kan du gi meg en forklaring. Hva mente du med det? Hva mente du med det? Kan du forklare det? Hva mente du med det? Du skal få tenke, har du fått tenkt nå? Ja har du fått tenkt nå? Har du sovet i natt? Har du det? Hva har vi da? Har vi noe da, når du ikke stoler på meg? Har vi noe forhold? Har vi noe da? Kan vi ha noe forhold da? Det er ikke noe forhold. Det var aldri noe forhold. Det var ikke noe forhold og det er ikke noe forhold. Når jeg kommer hjem fra jobben, setter hun igang: vi er altså ikke ferdige med dette her, trodde du vi var ferdige med dette her? å det kommer til å ta lang tid før vi er ferdige med det her. noen ganger har hun lest Se & Hør en halvtime eller så med en gang jeg er kommet hjem, og så plutselig setter hun i gang. Hun kan holde på i timesvis og dagesvis med akkurat de samme setningene opp igjen og opp igjen, disse blir resirkulert og benyttet i enhver krangel. Uansett hva jeg unnskylder meg for, så er det alltid et eller annet bortforbi horisonten som det egentlig gikk i. Uansett. Og dessuten er det meg det er noe galt med. Hun blir sintere og sintere uansett hva jeg svarer og hvis jeg ikke svarer. Det hører med til historien at det har vært noe krangling, angående en del meldinger som har tikket inn på hennes mobil, fra en viss Terje. (Hun forsøkte også å innbille meg at jeg hadde hallusinert disse meldingene) Det har i tillegg vært en del lyving om disse meldingene. blant annet at de skulle komme fra søskenbarnet, broren og en tilbakestående bleietriller, senere var det en kamerat, og senere en kamerat hun hadde hatt sex med, men bare en gang. Men hun unnskylder seg med at hun løy for at ikke jeg skulle bli sjalu, fordi hun visste hvor sjalu jeg var. (jeg har ikke vært "sjalu" for annet enn de meldingene samt noen meldinger på msn og et par telefonoppringninger) Forholdet er selvsagt slutt nå. Hun har en manisk-depressiv bror. Hun har et søskenbarn og en grandonkel som har vært innlagt uten at jeg vet hvorfor. Hun er selv aldri deprimert. Enten er hun i strålende sprudlende godt humør. (jeg har sett henne gråte et par ganger men har inntrykk av at dette er krokodilletårer). Eller så er hun rasende/sint. Jeg lurer på om det er normalt med krangler som varer i 3,4,5,6,7,8 dager? Og i såfall i prosentvis hvor mange forhold er det sånn? Jeg lurer også på om dette kan være en form for diagnose? Har lest litt, men er ikke psykolog selv. Er hun normal (men utro)? Er hun manisk eller dreier det seg om noe annet? Noen har sagt de tror hun er noe som heter borderline, men da skulle hun vært redd for at forholdet skulle ryke, de gangene vi kranglet 'dret' hun i om forholdet skulle ryke. Det var alltid jeg som måtte krype og be om unnskyldning og det var alltid jeg som måtte drive forsoningsarbeid. så tok hun meg tilbake når jeg angret på "sjalusien" min. Svaret vil ikke bli sendt til henne, det er mer for min egen og min egen families del, jeg vil vite. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300720-nhd-diagnose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en som har vært manisk:) Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 unnskyld meg, hva i alle dager har den psyko berta sin oppførsel å gjøre med å være manisk? Kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Spar meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300720-nhd-diagnose/#findComment-2433043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inif Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg ser ikke helt at dette trenger å føre til en diagnose. Å krangle i mange dager har vel mange par det går mot slutten gjort? Og å tvære på det samme er vel også noe som kan skje, uten at en trenger å være psyk for det? Jeg reagerer på at så mange tenker at vanskelige, fæle, barnslige eller irriterende personer nødvendigvis har en psykisk lidelse. Hun er kanskje bare en vanskelig person du skal være glad du nå har kommet deg ut av forholdet til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300720-nhd-diagnose/#findComment-2433046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Nei, dette er ikke normalt!!! Dette er en personlighetsforsyrrelse. av de tipsene du har fått, er nok borderline det beste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300720-nhd-diagnose/#findComment-2433144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
olevita Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Nei, dette er ikke normalt!!! Dette er en personlighetsforsyrrelse. av de tipsene du har fått, er nok borderline det beste. Jeg synes det er skremmende at du her på nettet, uten å ha truffet personen, kan antyde en diagnose ut i fra en ensidig beskrivelse av personen. Dessuten trodde jeg ikke det var noe som het "Borderline" lenger. Nå får vel jeg en diagnose, siden jeg henger meg opp i dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300720-nhd-diagnose/#findComment-2433275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest + Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg synes det er skremmende at du her på nettet, uten å ha truffet personen, kan antyde en diagnose ut i fra en ensidig beskrivelse av personen. Dessuten trodde jeg ikke det var noe som het "Borderline" lenger. Nå får vel jeg en diagnose, siden jeg henger meg opp i dette? Jeg tenkte akkurat det samme som deg. Diagnostisere noen på bakgrunn av en beskrivelse fra en annen. Like lite skjønner jeg den som har skrevet innlegget, som hevder at det nå er slutt. Men trenger og vite for sin og sin families skyld??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300720-nhd-diagnose/#findComment-2433327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -------- Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 unnskyld meg, hva i alle dager har den psyko berta sin oppførsel å gjøre med å være manisk? Kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Spar meg. etter det jeg ser her, Har ingen stillt diagnose. gutt28arctic sa at hun hadde en manisk bror, men ikke kunne sammenlignes. NHD sa at borderline var det beste tipset, ikke at hun var det. Og uansett, det var jo en grunn for at gutt28arctic ble forelsket i denne jenta. Hadde jeg vært forelska i en som jeg brøt med fordi jeg ikke orket mer, og trodde at denne personen var syk, så hadde jeg jo fortsatt brydd meg om denne personen og håpt at han fikk den hjelpen som skulle til. Jeg mener, ingen er så harde at de bryter et forhold med en som muligens har et problem, uten å tenke på den personen etterpå. En blir jo forelsket i en person av en grunn, og et forhold må jo ha gode sider i tilleg til de dårlige. Når en bryter forholdet har en jo både gode og dårlige minner. Har man en gang vært glad i en person, så glemmer man den ikke så lett. og om denne personen har såret deg på en måte som ikke er helt "normalt" så prøver man å finne et svar. Uansett, sånn er det vel med alle som avslutter et forhold, en går gjennom historien for å finne "svar" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300720-nhd-diagnose/#findComment-2433358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg synes det er skremmende at du her på nettet, uten å ha truffet personen, kan antyde en diagnose ut i fra en ensidig beskrivelse av personen. Dessuten trodde jeg ikke det var noe som het "Borderline" lenger. Nå får vel jeg en diagnose, siden jeg henger meg opp i dette? Du har et poeng, men jeg har gjentatte ganger påpekt at svar gis under den forutsetning at beskrivelsene er korrekte. Stiller en spørsmål som innehoder feil eller manglende informasjon, blir også svarene tilsvarende mangelfulle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300720-nhd-diagnose/#findComment-2433384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en som har vært manisk:) Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 etter det jeg ser her, Har ingen stillt diagnose. gutt28arctic sa at hun hadde en manisk bror, men ikke kunne sammenlignes. NHD sa at borderline var det beste tipset, ikke at hun var det. Og uansett, det var jo en grunn for at gutt28arctic ble forelsket i denne jenta. Hadde jeg vært forelska i en som jeg brøt med fordi jeg ikke orket mer, og trodde at denne personen var syk, så hadde jeg jo fortsatt brydd meg om denne personen og håpt at han fikk den hjelpen som skulle til. Jeg mener, ingen er så harde at de bryter et forhold med en som muligens har et problem, uten å tenke på den personen etterpå. En blir jo forelsket i en person av en grunn, og et forhold må jo ha gode sider i tilleg til de dårlige. Når en bryter forholdet har en jo både gode og dårlige minner. Har man en gang vært glad i en person, så glemmer man den ikke så lett. og om denne personen har såret deg på en måte som ikke er helt "normalt" så prøver man å finne et svar. Uansett, sånn er det vel med alle som avslutter et forhold, en går gjennom historien for å finne "svar" Du trenger ikke fortelle meg hva som har blitt skrevet, for jeg har lest det selv. Er nok svært få som faktisk vet hva en mani er, siden det så ofte kommer folk og sier at noen er manisk, om de har en helt mongo oppførsel som resultat av sin personlighetsforstyrrelse=) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300720-nhd-diagnose/#findComment-2433727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.