Gå til innhold

Jeg vil arrangere fest! Forslag?

Anbefalte innlegg

Gjest nå vil jeg ha gode ideer!!
Skrevet

Jeg tenkte å arrangere en skikkelig 30årsdag med noen gode opplevelser og god mat, samt en koselig og morsom fest som avslutning på dagen. Forslag på hva som kan gjøres til et lite budsjett? Gjester under 40..

Arrangementet skal være preget av humor og kos!

Det er lite med lokale arrangement man kan dra på, så her må jeg ha gode ideer!

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

15

• morsan

7

• Tyroll

6

• Debra-irl

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har du noe lokale å leie da? Til en rimelig peng.....Hos oss er vi heldig og har et "klubbhus" som er flittig brukt til slike sammenkomster.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Er det din egen 30-års dag? Eller skal du overraske noen? Hvordan er personen som skal feires?

Skrevet

Har du noe lokale å leie da? Til en rimelig peng.....Hos oss er vi heldig og har et "klubbhus" som er flittig brukt til slike sammenkomster.

Har et klubbhus ja, samfunnshus er også en miulihet. Men selve innholdet!? Hva skulle det bestått i?

Gjest nå vil jeg ha gode forlsag her!!
Skrevet

Er det din egen 30-års dag? Eller skal du overraske noen? Hvordan er personen som skal feires?

Det kan være begge deler. Jeg skal arrangere noen annens, og min egen, så alle forslag taes imot med takk.

Måvære noe som passer både menn og kvinner. Jeg vil gjerne ha et overaskelsesmoment, og det skal være morsomt på festen. Jeg vil det skal bli mye godt humør og latter. Lit underholdning som varer 2-3 timer kanskje, med eller uten alkohol. Litt dyrt å leie en egen standup kanskje...:)

Skrevet

Har et klubbhus ja, samfunnshus er også en miulihet. Men selve innholdet!? Hva skulle det bestått i?

Måtte først høre om du hadde hus å leige :)

Vi bruker et lokalt catering som lager en del av maten (koldtbord) , resten står vi for selv, som salater, kylling, kabaret osv. Men vi har bare vært max 30 stk.

Jeg bruker å "samle" i lang tid pynt til bordet, dekorasjon, bordkort o.l. Kjøpe litt nå og da, jeg legger mye vekt på at det skal være pent og litt stilig.

Så skriver jeg sanger, for festsanger må man ha. Det får opp stemningen. Jeg har en full perm som jeg har tatt vare på opp gjennom tidene, i tillegg er det litt stas å ha en diktet sang til jubilanten. Jeg gjemmer også på mange selskapsleker. Det trenger ikke være så mye av sånt på festen, men noen sanger bør man ha. Og gjerne et par leker. Det kommer jo ann på klientellet, om det skal være alkohol der eller ikke. Har du ikke noe sånt hjemme, finner du helt sikkert litt tips på nettet.

Av musikk så er det jo best hvis man har anledning til å leie inn levende. Her har vi enmannsorkester som mange bruker, kr 3000 for 4 timer. Da bruker av og til karaoke å være populært.

Ellers så slår det ann med en parodi på jubilanten, hvis man har litt skuespillertalent i familien. Hvis ikke man kan ta det in live, så skriv en morsom historie/dikt. Her er det viktig å få med det som karakteriserer personen.

Det er bare å bruke oppfinnsomheten, kommer ikke på noe spesielt nå, men her legger vi litt vekt på litt selskapsleker og moro.

Lykke til på festen :)

Skrevet

Jeg tenker:

Temafest med kåring av beste kostyme. Som: bokstavfest: alle kommer som noe som begynner på f.eks bokstaven B. Andre tema kan være engler/ pirater/ hore og hallik/ cowboy/ tv-serie osv osv. "firma"fest: alle får på forhånd utdelt en rolle og skal spille den gjennom kvelden.

Quiz med spørsmål om deltakerne på festen.

diverse tvekamper; f.eks sing-star, gitar hero, noe farmeninspirert som saging/ putekrig/ pilkast/ limbo

talentkonkurranse

dele deltakerne inn i grupper hvor de får hver sin oppgave som skal fremføres.

Altså; alt kommer litt an på hvor godt folk kjenner hverandre fra før og hva de forskjellige tør/ syns er ok. Noen HATER selskapsleker, andre elsker dem. Noen liker å stå foran andre og opptre, andre ikke fullt så mye. Og ofte kommer det an på hvor trygge de er på de andre som er der.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg tenker:

Temafest med kåring av beste kostyme. Som: bokstavfest: alle kommer som noe som begynner på f.eks bokstaven B. Andre tema kan være engler/ pirater/ hore og hallik/ cowboy/ tv-serie osv osv. "firma"fest: alle får på forhånd utdelt en rolle og skal spille den gjennom kvelden.

Quiz med spørsmål om deltakerne på festen.

diverse tvekamper; f.eks sing-star, gitar hero, noe farmeninspirert som saging/ putekrig/ pilkast/ limbo

talentkonkurranse

dele deltakerne inn i grupper hvor de får hver sin oppgave som skal fremføres.

Altså; alt kommer litt an på hvor godt folk kjenner hverandre fra før og hva de forskjellige tør/ syns er ok. Noen HATER selskapsleker, andre elsker dem. Noen liker å stå foran andre og opptre, andre ikke fullt så mye. Og ofte kommer det an på hvor trygge de er på de andre som er der.

Jeg HATER "kle seg ut selskaper" og vil nok finne alle de dummeste unnskyldningene jeg har for å slippe å gå i et slikt kalas;o)

trollemor;o)
Skrevet

Det kan være begge deler. Jeg skal arrangere noen annens, og min egen, så alle forslag taes imot med takk.

Måvære noe som passer både menn og kvinner. Jeg vil gjerne ha et overaskelsesmoment, og det skal være morsomt på festen. Jeg vil det skal bli mye godt humør og latter. Lit underholdning som varer 2-3 timer kanskje, med eller uten alkohol. Litt dyrt å leie en egen standup kanskje...:)

Underholdning som varer 2-3 timer??? Gjesp.....

Skrevet

Jeg HATER "kle seg ut selskaper" og vil nok finne alle de dummeste unnskyldningene jeg har for å slippe å gå i et slikt kalas;o)

Kjenner man de man inviterer, så vet man jo gjerne om sånt da. Og når jeg inviterer er det ikke kostymeplikt :-) Men vi er litt barnslige vi da, så på piratfesten i sommer var det 25 pirater og 5 ikke-pirater. Spiller ingen rolle. Men temaet, for oss, setter litt "dagsorden" for type mat, pynt, drikke osv. Men det er jo bare for moro :-)

Skrevet

Underholdning som varer 2-3 timer??? Gjesp.....

Hvis man er på et stand-upshow eller teater o.l med underholdning / spising og drikking samtidg, ville du synes det hadde vært kjedelig!??? Tar det til meg altså kanskje det ble litt vel lenge!?

Skrevet

Måtte først høre om du hadde hus å leige :)

Vi bruker et lokalt catering som lager en del av maten (koldtbord) , resten står vi for selv, som salater, kylling, kabaret osv. Men vi har bare vært max 30 stk.

Jeg bruker å "samle" i lang tid pynt til bordet, dekorasjon, bordkort o.l. Kjøpe litt nå og da, jeg legger mye vekt på at det skal være pent og litt stilig.

Så skriver jeg sanger, for festsanger må man ha. Det får opp stemningen. Jeg har en full perm som jeg har tatt vare på opp gjennom tidene, i tillegg er det litt stas å ha en diktet sang til jubilanten. Jeg gjemmer også på mange selskapsleker. Det trenger ikke være så mye av sånt på festen, men noen sanger bør man ha. Og gjerne et par leker. Det kommer jo ann på klientellet, om det skal være alkohol der eller ikke. Har du ikke noe sånt hjemme, finner du helt sikkert litt tips på nettet.

Av musikk så er det jo best hvis man har anledning til å leie inn levende. Her har vi enmannsorkester som mange bruker, kr 3000 for 4 timer. Da bruker av og til karaoke å være populært.

Ellers så slår det ann med en parodi på jubilanten, hvis man har litt skuespillertalent i familien. Hvis ikke man kan ta det in live, så skriv en morsom historie/dikt. Her er det viktig å få med det som karakteriserer personen.

Det er bare å bruke oppfinnsomheten, kommer ikke på noe spesielt nå, men her legger vi litt vekt på litt selskapsleker og moro.

Lykke til på festen :)

Takk skal du ha.:0) Flere gode ideer her egentlig.

Har tenkt på 70 tallsparty, det kan vel ikke folk synes er FOR mye utkledning!?

Har vært på bad taste party og det var skikkelig morsomt bare det,hehe.

trollemor;o)
Skrevet

Hvis man er på et stand-upshow eller teater o.l med underholdning / spising og drikking samtidg, ville du synes det hadde vært kjedelig!??? Tar det til meg altså kanskje det ble litt vel lenge!?

1,5 time er mer enn nok syns jeg. Men det kommer selvsagt an på hva det er. Hvis man har lov å drikke samtidig blir det jo bare mer og mer morro etterhvert som tiden går;o)

Jeg bruker å bli litt rastløs og har mer lyst til å prate med de andre gjestene istedenfor all slags underholdning og selskapsleker. men det er bare slik JEG er.

trollemor;o)
Skrevet

Kjenner man de man inviterer, så vet man jo gjerne om sånt da. Og når jeg inviterer er det ikke kostymeplikt :-) Men vi er litt barnslige vi da, så på piratfesten i sommer var det 25 pirater og 5 ikke-pirater. Spiller ingen rolle. Men temaet, for oss, setter litt "dagsorden" for type mat, pynt, drikke osv. Men det er jo bare for moro :-)

Syns det blir litt slik barnehage opplegg og "nå skal vi jammen ha det morro" greie.

Usj, nei takk.

Men det er jo bare slik JEG er...

Skrevet

Syns det blir litt slik barnehage opplegg og "nå skal vi jammen ha det morro" greie.

Usj, nei takk.

Du trenger jo ikke være spydig ved å kalle det "barnehageopplegg" og usje deg da. Men jeg skjønner at vi er forskjellige, og det skrev jeg også i det første svaret mitt at det er en del hensyn å ta med tanke på hvilke gjester man inviterer og at ikke alle syns det er moro.

Andre liker bedre middagsselskaper og litt mer "ordnede" former. Og det er jo kjempekoselig det også. Selv uten kostyme :-)

Skrevet

Usj, nei takk.

Da er det jo kanskje like greit at du ikke kommer, da! ;-)

Skrevet

Takk skal du ha.:0) Flere gode ideer her egentlig.

Har tenkt på 70 tallsparty, det kan vel ikke folk synes er FOR mye utkledning!?

Har vært på bad taste party og det var skikkelig morsomt bare det,hehe.

70 talls party er kanon :) Så absolutt ikke for mye utkledning, det er da fest!!

Jeg tok vist litt ekstra i når det gjalt forberedelser :o Jeg tenkte du mente hele festen, mat og det hele, men så ser jeg at det er vel underholdningen du var ute etter. :o

Skrevet

Usj, nei takk.

Her var det litt mye negativt. Barnehage? Det var sikkert bare et eksempel Debra kom med ang pirater, trenger jo ikke være kaptein Sabeltann da akkurat. Passer ikke så godt til 40 åringer heller, men poenget er at når vertene legger så mye i en slik fest, med forberedelser i ukevis, får man prøve å være litt grei. Det behøvs jo ikke å ta av, men 70-talls party, var jo en kjempeide. Om noe skal foregå på selve scenen, trenger man jo ikke gå frem, da er det bare å velge noen annen. Og er det meningen å "møte opp" f.eks. i 70 talls, så er da ikke det så farlig? Da slipper man kostnader i klesveien til den festen iallfall,:) man får som oftest tak i noe.

Er det fest, så er det fest, da må man prøve å glede seg med jubilantene.

Skrevet

Ikke som seriøst forslag, bare som oppmuntring til å gjøre morsomme ting:

Da jeg var liten, og storebrødrene veldig store, ventet de til vi andre dro på sommerferie, og inviterte til hagefest. De var rundt 25 år, alle sammen, kunststudenter, de var ikke redde for å dumme seg ut.

:)

De tok ut det store spisebordet og satte det midt på plenen. Så samlet de alle husets ryggløse krakker og satte dem oppned rundt bordet. La puter i, eller plater der man setter beina når man sitter på krakk. Reslutate var at alle som kom, såvidt fikk haka over bordkanten. Og alle var kledd ut som småbarn, med matrosdresser, små kjoler, korketrekkerkrøller og smokker. Alle fikk svær smekke. Så spiste de pølser og kastet bløtkake på hverandre. Tror saften i glassene var litt spritet opp, ja!

Naboene glemte det aldri.

He he.

Ikke mor og far, heller, etter at de fikk høre det da de kom hjem. Digre småunger som jagde hverandre over gresset, hoppet bukk og lekte ringleker. Tisset sikkert bak solbærbuskene også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...