Gå til innhold

Endelig turte jeg det....

Anbefalte innlegg

....og jeg har høy puls ennå! Ja jeg er regelrett skjelven.

Etter å ha vært "skap-psyk" i mange, mange år, tok jeg mot til meg nå i kveld. Jeg skjønner nesten ikke at jeg turte, men nå er det gjort.

Jeg fortalte en god venn hvordan tingene er fatt. Jeg fortalte ham klart og tydelig om lidelsen jeg har og om hvordan jeg har slitt for å holde det skjult for omgivelsene i så lang tid. Jeg fortalte ham om hvordan jeg har kommet med hvite løgner for å kamuflere situasjoner og symptomer som jeg trodde ikke tålte dagens lys.

Han sa at han nå bedre skjønner ting og episoder som han har stusset over. Brikkene falt liksom på plass.

Jeg ble veldig rørt over aksepten jeg ble møtt med. Jeg holdt på å begynne å gråte flere ganger. Kanskje også fordi jeg var så engstelig for reaksjonen. Han takket for tilliten jeg viste ved å være åpen og ærlig ovenfor ham.

Nå er jeg på mange måter lettet, og jeg tror det blir i alle fall litt lettere å gjøre dette neste gang. Nå står familien for tur.

Jeg har et håp om at det blir mindre anstrengende å være innlagt nå som jeg ikke må holde skjult hvor jeg befinner meg. Likeledes er det i lengden strevsomt å late som man er i arbeid når man egentlig går på trygd. Kanskje vil en hel del energi fristilles. Energi og anstrengelser jeg har benyttet for for å opprettholde et dobbeltliv.

Jeg tror det var en seier det jeg fikk til i kveld. Jeg føler at jeg har gjort noe stort. Noe stort og krevende for meg i alle fall.

Jeg ville bare dele dette med noen akkurat nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300806-endelig-turte-jeg-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Dette var vel dagens gladmelding :)

Så flott! Jeg tror at mennesker vi har rundt oss ofte, lettere aksepterer at vi kan være psyke..... De merker jo at noe er "galt", men tør ikke spørre.

Jeg tror du vil få masse kjærlighet og støtte til gjengjeld ;)

*smiler til bibben*

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204494778' post='3818202]

Du er flink! Dett er er nok et viktig skritt i riktig retning for deg! Lykke til videre! :)

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :o) Ja, det er et viktig skritt for meg. Jeg har gått og gruet meg leeeenge til denne samtalen.

I natt skal jeg sove godt tror jeg.

Annonse

Dette var vel dagens gladmelding :)

Så flott! Jeg tror at mennesker vi har rundt oss ofte, lettere aksepterer at vi kan være psyke..... De merker jo at noe er "galt", men tør ikke spørre.

Jeg tror du vil få masse kjærlighet og støtte til gjengjeld ;)

*smiler til bibben*

Takk hidi!

Når folk møter meg med aksept på denne måten går jeg nesten i oppløsning. Jeg blir rørt, lettet og litt trist over all den grublingen og all engstelsen jeg har gjort meg til ingen nytte.

Men nå skal jeg bare være glad, og bare tenke fremover :o)

Gratulerer så mye bibben!!!

Mange klemmer til deg..og du SKAL være stolt over deg selv nå c",)

Takk Psykojenta!

Så hyggelig at dere gir meg noen klapp på skulderen nettopp nå i kveld. Det føler jeg at jeg trengte. Jeg skal forsøke å være stolt av meg selv. Det skal jeg virkelig.

God kveld til deg :o)

Oi, bibben, wow, tøft!

Motiverende og lese det du skrev nå syntes jeg. Jeg fortsetter å bli forbauset over hvor aksepterende folk flest er. Men har mine hemmeligheter fortsatt fordi jeg er redd for reaksjoner og hva jeg innbiller meg at folk sier bak ryggen min. Hva vil de tro om meg liksom, om jeg forteller.

Gøy og lese at netopp du klarte dette også, og at det ble tatt godt imot. Grattis!! *skåler for at det skal være bra for deg og dele med familien også når den tid kommer, at det går like fint!*

klem fra raringen

Oi, bibben, wow, tøft!

Motiverende og lese det du skrev nå syntes jeg. Jeg fortsetter å bli forbauset over hvor aksepterende folk flest er. Men har mine hemmeligheter fortsatt fordi jeg er redd for reaksjoner og hva jeg innbiller meg at folk sier bak ryggen min. Hva vil de tro om meg liksom, om jeg forteller.

Gøy og lese at netopp du klarte dette også, og at det ble tatt godt imot. Grattis!! *skåler for at det skal være bra for deg og dele med familien også når den tid kommer, at det går like fint!*

klem fra raringen

Hei sann raringen :o)

Takk for hyggelig reaksjon! Ja, jeg håper du vil bli like gledelig overrasket som meg når du tørr å lufte ditt egentlige jeg en eller annen dag!

Nå står familien for tur, og det blir litt av en bøyg.

zikk-zakk-smil fra

Modige bibben!!!!! Stolt av deg, og så godt at du ble møtt sånn!

Ja, ikke sant skal. En venter seg de verste reaksjoner, og så viser det seg at en blir møtt med både varme og forståelse. Det at noen da i tillegg sier at de er gla' i meg, det setter meg helt ut....på en hyggelig måte selvsagt.

Ønsker deg en god dag der i vest!

klem fra

Annonse

Wow, du er tøff! :)

Takk skal du ha flyfly.

Ja, jeg tok skikkelig sats og ranket ryggen og lot det stå til. Fra min inngrodde rolle som munterasjonsråd der jeg stort sett serverer gode historier man kan le av, måtte jeg nå legge om kursen totalt for å få sagt det jeg hadde på hjertet. Jeg så at han fikk litt bakoversveis med det samme, men når han oppdaget mitt bleke zikk-zakk-smil, så kom han virkelig på banen og spurte mange hyggelige spørsmål, blant annet hva han kunne gjøre for meg i vanskelige perioder.

Kort fortalt fikk vi begge anledning til å vise oss fra noen andre sider enn vi pleier.

Fra nå av vet jeg at han og jeg vil kunne ha et langt mer avslappet vennskapsforhold, ja det er som om vi har rykket opp en divisjon eller to! Det kjennes godt :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...