Gå til innhold

utbrenthet og rettigheter

Gjest sliten men forventningsfull

Anbefalte innlegg

Gjest sliten men forventningsfull

Hei jeg er 30 år og har de siste ca 8-10 årene hatt forskjellige jobber som alle innebærer å være omsorgsperson for såkalt tunge brukere, dvs rus, psykiatri,barnevern m.m. Jeg har både sett og hørt mye tungt og har i tillegg opplevd et par stygge personalsaker. Kort fortalt så er jeg idag sykmeldt fra jobb på ubestemt tid. I forkant av sykmeldingen opplevde jeg søvnproblemer, angst, depresjon, apati på jobben(trakk meg unna klienter,og kollegaer også), følte meg aggressiv og måtte hele tiden holde sinnet inne og ta på meg et blidt fjes, hadde mye hodepine og noe legen kaller globulisme(jeg har noe som kjennes som en kul øverst i halsen men som også kjennes i ryggen,men etter undersøkelser finner man ingenting). Pr i dag vet jeg at jeg ikke vil tilbake til min nåvørende jobb. Jeg sitter og ser etter andre med litt lettere klienter(har alltid jobbet som miljøterapeut),men merker at jeg kjenner på at jeg kanskje ikke vil jobbe med klienter lenger overhode. At jeg kanskje har tatt feil utdanning. Men det er den type jobber jeg får med min utdanning. Har i dag sittet og sett på universitetets hjemmeside,og en av utdanningene kjennes veldig riktig for meg, jeg gleder meg ved tanken på å kunne jobbe med det. Men her sitter jeg med studielån fra før, leilighetslån nylig tatt opp sammen med samboer. Jeg kan ikke studere nå og tre år fram i tid. Og hvis jeg må jobbe 100prosent og studere vil jeg jo ikke se samboeren min de neste tre år. Har man noen rettigheter i forhold til pengestøtte til utdanning når man ikke kan fortsette med det man gjorde før?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300833-utbrenthet-og-rettigheter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan forsøke å ta kontakt med NAV ang. attføring

http://www.nav.no/page?id=292

Men det er en klausul om at dersom det er mulig å skaffe deg jobb med den kompetansen du allerede innehar, så kan du bli nekta attføring. Slik arbeidsmarkedet er i dag, vil mange falle inn under denne regelen, dessverre.

Hva ønsker du å arbeide med, da? I dag er det mange jobber der de ikke krever en spesifikk utdanning, og der din utdanning og erfaring sikkert blir vurdert som svært verdifull.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...