Gå til innhold

Elektrisk sjokk.

Anbefalte innlegg

Gjest teorese.

Hei ! Jeg har en mor som har blitt dypt deprimert.Hun er inne på en lukket avd.Hun ser så mørkt på alt.Hun ser stiv og sammenbitt ut.Medisinene hun tar virker ikke på henne.Jeg kan ikke se noe forbedring.Hun er der på femte uka nå.Hun har også søvnproblemer på natten. Hun ble dårlig etter at hun var innlagt på sykehus for høyt blodtrykk og hjerteflimmer.Angina har hun hatt i mange år. Hun har begynt med maravan.Dette var vel i begynnelsen av November. Min mor er 69 år.Hun er vel det mest sosiale mennesket jeg vet om.Svært aktiv med venner,turer,kor osv. Nå vil de gjerne prøve elektrosjokk for å få opp denne låsningen hennes. Kan du fortelle meg om det er helt ufarlig.Er det helt sikkert at det ikke kan skje noe personlighetsforandring eller at det går utover hjertet. Jeg har hørt om en som ble så dårlig som min mor av Maravan.Vet du noe om det? Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300834-elektrisk-sjokk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

ECT er den mest affektive av alle behandlinger for depresjon. Den type hjerteproblemer som din mor har, er intet problem i forhold til ECT.

Bivirkningene er meget små. Noen får lett hukommelsestap for timene rundt selve behandlingen. Etter min mening er det ikke et problem.

ECT er utmerket for nåværende depresjon, men forebygger ikke mot nye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300834-elektrisk-sjokk/#findComment-2434685
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...