Gå til innhold

NHD: Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Pyttan

Jeg sliter med angst og bruker cipralex og trilafon mot dette. Forhistorien er incest i barndom og ungdom og en ektemann som mishandlet meg

Jeg klarer dagene bra, men om kvelden kommer angsten for fullt Det hjelper lite med vival egentlig, så jeg har pleid å ta tre øl i stedet Dette har jeg gjort lenge.

Jeg blir ikke full Angsten bare forsvinner og jeg klarer å slappe av.

Nå har min samboer sagt at jeg bør slutte med denne ølen om kvelden. Jeg føler som om han har sagt jeg er alkoholiker. Men jeg har aldri noe lyst eller tanker rundt øl på dagtid. Kun kveld.

Så jeg har gjort som han har sagt og sluttet med ølen om kvelden. Jeg har problemer med å sovne pga angst. Jeg klarer ikke spise, eller evt beholde mat jeg får i meg. Men jeg tåler å gå ned noen kg så det er ikke så farlig:)

Men er det virkelig så ille å ta tre øl om kvelden?

Hva skal jeg evt ta for å få bort kveldsangsten. Som sagt fungerer to vival dårlig, og mer kan jeg ikke bruke for jeg får 50 vival i mnd på nåde fra legen.

Jeg kan ikke øke trilafon Har prøvd og da sover jeg omtrent døgnet rundt. Jeg tar max dose av cipralex også.

Har prøvd Atarax? Altså angstempere som ikke er vanedannende. Men jeg kan like godt spise sukkertøy.

Har du noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300838-nhd-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil foreslå tiltak innenfor vanlig søvnhygiene. Unngå alkohol, det kan på sikt føre til avhengighet. Unngå kaffe de siste timer før leggetid. Prøv heller å gå en rask kveldstur, få litt frisk luft. Ikke engasjere seg i krevende oppgaver sent på kveld. En ekstra runde kveldsgymnastikk kan imidlertid virke både beroligede og søvndyssende. Lykke til!

Gjest BipolarII...jeg visst

Beroligende musikk, en stille stund a la meditasjon, kose med et dyr - kanskje det vil fungere som angstdemper like bra som alkoholen? Det er bra mannen din har satt foten ned. Ingen er tjent med at du får fullutviklet en alkoholavhengighet i tillegg til angsten du sliter med om kveldene.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...