Miamarian Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg har slitt psykisk i mange år og har en tildels trøblete oppvekst og ungdomstid.Samtidig så var jeg utsatt for et alvorlig overgrep noen år siden.Det er ofte dette behandlerne henger seg opp.Jeg vet ikke helt om den hendelsen har gjort så mye skade som de tror.Jeg tror det er andre faktorer som har innvirket mer på mine psykiske problemer enn akkurat den hendelsen. På en måte var det en slags lettelse og ha noe konkret å se på.Dette er grunnen til at jeg sliter i dag.Sannheten er at jeg ikke vet hvorfor jeg ble slik jeg vel ble,eller hvorfor jeg fikk problemer og hva som feiler meg.Jeg har noen tanker selv men tror ikke det var voldtekten. Så da er det tilbake til meg selv da.Jeg føler dessverre at EUPF diagnosen er noe jeg kjenner meg litt igjen i enda.Før så passet den bedre på meg enn den gjør nå.Men samtidig så er jeg blitt mer feig.At jeg ikke har så lett for å hive meg ut i det med hjerte og sjel og risikoen for å bli såret.At siden jeg synes nære relasjoner er vanskelig så velger jeg å være noe tilbaketrukket. Jeg har omtrent ingen nære venner.Men jeg har gode relasjoner med et par 3 stykker.Dette var relasjoner som var vanskelig og stormfulle før.Jeg har snakket med behandler om det.At en må akseptere den borderlinern i seg som synes relasjoner er vanskelig.Jeg får egentlig mye ut av de uformelle samtalene og lett overfladiske relasjoner uten at en er bestevenner etc.Men så savner jeg jo ordentlig nære relasjoner også.Jeg savner virkelig gode venner.Er noe jeg ønsker veldig.Og vet ikke om jeg er klar for å legge det fra meg og akseptere at ting er slik og slik. Jeg kan fortsatt se litt svart hvitt på ting.Om jeg feks krangler eller diskuterer med en venninne så kan jeg bli engstelig og redd for at hun er sur på meg eller ikke vil ha noe med meg å gjøre.Men på et kognitivt plan så ser jeg dette og agerer ikke på disse følelsene.Men jeg kjenner på de. Hele konseptet om at folk er glad i meg til tross for at de kan synes jeg er irriterende i blant,eller gjør dumme ting etc har jeg vanskelig for å ta innover meg.At selv om noen blir sur på meg så behøver det ikke bety at de plutselig misliker meg eller ikke vil ha kontakt meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300846-jobbe-med-overgrep-et-blindspor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.