Gå til innhold

Trenger råd

Anbefalte innlegg

Gjest Frusfrue

Er deprimert, føler ikke så mye glede over noe egentlig. Blir likegyldig for alt. Vet jeg har isolert meg mer i det siste. Kontakter ingen. Orker ikke å prate med de nærmeste rundt meg, vil ikke. Trives best helt alene. Setter på meg en maske når jeg er ute blant folk, f.eks i butikken eller i barnehagen til barnet mitt, vil ikke vise at jeg ikke har det bra. Sliter også med angst og mange tanker, bekymringer, usikkerhet, dårlig selvtillit. Har vært slik i mange år, men aldri så ille som nå. Har hatt jevnlig samtale med lege den siste mnd, venter på time til psykolog. Hva skal jeg egentlig gjøre når jeg er så likegyldig overfor livet mitt? Det er jo en uholdbar situasjon for meg og de jeg bor sammen med. Jeg klarer ikke og har ikke nok vilje til å motstå alle de negative tankene. Ei heller å gjøre noe for å hjelpe min egen situasjon. Hva gjør jeg? Trenger råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300868-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gambo

Dette høres ut som en mild til moderat depresjon. Du bør absolutt vurdere å trene fysisk for å redusere følelsen av angst og styrke din egen muskulatur. Frigjørelsen av endorfiner ved trening vil også ha en positiv effekt på de deppressive tankene. Dårlig selvtillit kan bedres over tid ved å sette seg delmål som det er mulig og oppnå. I forhold til sosial isolasjon så er det alltid en mulighet for at angsten vil forverre seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300868-trenger-r%C3%A5d/#findComment-2434662
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...