Gå til innhold

når belastningene blir for store...

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet idag

Idag brøt jeg helt sammen.. en kommentar fra noen og alt bare veltet ut. Jeg klarte ikke å møte opp på et særdeles viktig behandlingsmøte heller og da er det ille!! :(( Jeg har dårlig samvittighet for det også, men jeg klarer ikke tanken på at noen skal se meg i en sånn situasjon - helt gråtkvalt klarer jeg ikke å snakke heller, vil bare være alene. Men egentlig skulle de bare fått sett meg sånn. Det er vel grenser for hva et menneske kan tåle av belastninger også?! Hva gjør en egentlig i en slik situasjon, når en føler at det blir for mye? :( Skulle vært på jobb også men fikk heldigvis begynne litt senere. Kansje vil det bare gjøre meg godt når jeg får roet meg ned. Vet ikke hva jeg spør om, men det er godt å skrive av seg litt.......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300890-n%C3%A5r-belastningene-blir-for-store/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver ikke hva som er blitt sagt til deg. Men en kommentar som du kan ta som negativ kan rett og slett ikke alltid være en negativ kommentar. Du kan misforstå regelrett uten at det er plantet mot deg selv.

Kjenner du personen meget godt og hvordan den personen er til daglig eller? Vis du vet personen er meget positiv i sin egen tilstedeværelse. Kan du godt ha misforstått vedkommede. På dette punktet kan du som regel stole på vedkommede hva det mener.

Feks om du får gjøre noe. Du får gjøre det uten en negativ anskuelse. Men så unnskylder du deg feks med en sak hvorfor du må gjøre det. Kan en slik person som jeg nevnte faktisk si ifra at du må bli sikrere på deg selv og gå god på det vedkommede sa til deg.

Vis det er i en slik setning du opplevde den kommentaren du opplevde som skjev. Bør du revurdere om det ikke er du som har misforstått hele greia. Isåfall kan du ikke legge skylden på kommentaren fra den personen du fikk den ifra.

Dem sier da ifra at du må gå god for det vedkommede sier uten at du skal være usikker på deg selv etterpå.

Du må forstå ikke at alt er nagativt. Mange mennsker vil deg alt godt selv om dem sier ifra. Det er lov å si ifra selv om det virker urettferigt så er det ikke alltid slik som du kan oppfatte det.

Hvorfor få dårlig samvittighet for noe du ikke skal ha dårlig samvittighet for?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...