Annabeth Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Nå er jeg lei den gamle tralten på middagsstien Hva skal dere ha til middag i dag? Evt. tips til hva jeg kan finne på til mann og to kresne barn! Mvh 0 Siter
Glimtipper Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Hjemmelagede kjøttboller og grønnsakstuing. I morgen skal vi ha pasta med urtesaus, renskåret svinekjøtt, brokkoli, purre og gulrøtter. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Hjemmelagede kjøttboller og grønnsakstuing. I morgen skal vi ha pasta med urtesaus, renskåret svinekjøtt, brokkoli, purre og gulrøtter. Resten av søndagsmiddagen: wokstekte gulrøtter i skiver, bønneskudd fra boks, bambusskudd fra boks, vannkastanjer fra boks, små buketter broccoli og blomkål samt tre finskårne nakkekoteletter. Med soyasaus og kokt ris. Til fire personer. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 I dag skal jeg på foreldrekaffe i barnehagen før foreldremøte på skolen, og faren min skal passe unga. Da steiker jeg bare karbonadedeig og heller et glass Dolmio over og lar det putre mens pastaen koker. Serverer med revet fersk parmesan. Dette er den enkleste middagen vi har i løpet av ei uke. I går hadde vi stekte middagspølser med hjemmelaga potetmos og broccoli, det var også lettvint. Da skjærer jeg potetene i mindre biter, slik at de koker fortere. Og når de er ferdige, tilsetter jeg en klatt smør og litt melk, salt og pepper og moser. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Fikk denne på mail i dag. Tenkte den kunne passe inn her:) Kona var trett av å gjøre alt arbeidet i huset, så de ble enige om å skifte på å lage middag. Dagen etter var det mannens tur, og da kona trådte inn, står mannen splitter naken på kjøkkenet med et glass vann i hånden. og sier: I aften er menyen kjærlighet og kildevann, og sådan ble det. Dagen efter kom mannen hjem, snuste og ropte nysjerrig: hva skal vi ha i dag skatt? Hvorpå konen trådte naken frem, dårlig sminket og med skikkelig bustehår og sa: Rester fra i går. 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Fikk denne på mail i dag. Tenkte den kunne passe inn her:) Kona var trett av å gjøre alt arbeidet i huset, så de ble enige om å skifte på å lage middag. Dagen etter var det mannens tur, og da kona trådte inn, står mannen splitter naken på kjøkkenet med et glass vann i hånden. og sier: I aften er menyen kjærlighet og kildevann, og sådan ble det. Dagen efter kom mannen hjem, snuste og ropte nysjerrig: hva skal vi ha i dag skatt? Hvorpå konen trådte naken frem, dårlig sminket og med skikkelig bustehår og sa: Rester fra i går. Morsom!! :) 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Ikke så spennende her i dag. Stekt middagspølse med potetmos 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Pannekaker og tomatsuppe med makaroni står på programmet her i dag. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Her blir det veldig lettvint, pyttipanne og speilegg. 0 Siter
astridny Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Vi skal ha stekte fiskekaker,poteter,stekt løk og kokte grønnsaker. Nam nam. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Pølseform: Potetstappe, makaroni, purre og pølser i form, strør ost over og gratinerer i ovnen. Salat til. 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Her var det pølsegryte og potetmos i dag 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Fikk denne på mail i dag. Tenkte den kunne passe inn her:) Kona var trett av å gjøre alt arbeidet i huset, så de ble enige om å skifte på å lage middag. Dagen etter var det mannens tur, og da kona trådte inn, står mannen splitter naken på kjøkkenet med et glass vann i hånden. og sier: I aften er menyen kjærlighet og kildevann, og sådan ble det. Dagen efter kom mannen hjem, snuste og ropte nysjerrig: hva skal vi ha i dag skatt? Hvorpå konen trådte naken frem, dårlig sminket og med skikkelig bustehår og sa: Rester fra i går. "eller ukerevy"?? Veldig gøyal!! "humre" 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Fullkornspasta med hjemmelaget pesto. Hjemmelaget pesto høres unektelig spennende? Er du så snill og grei at du har en oppskrift å dele med en som elsker pesto men som knapt har smakt annet enn den du får på glass? 0 Siter
kvitre Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Her var det karrikyllinggryte med naturris. Kylling, løk, eple, buljong og hvetemel, karri, soyasaus og banan. Veldig godt. Tror sannelig vi tar litt honningmelon til dessert. 0 Siter
citoyen Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Hjemmelaget pesto høres unektelig spennende? Er du så snill og grei at du har en oppskrift å dele med en som elsker pesto men som knapt har smakt annet enn den du får på glass? Hmm.. tar det litt sånn på slump, men: En basilikumplante Et par spiseskjeer pinjekjerner (ristes i en tørr panne til de er lett gyldne) En rød chili Fem-seks fedd hvitløk En bit parmesan på størrelse med en stor fyrstikkeske, kuttes i litt mindre terninger Olje til passelig konsistens (ca en desiliter) Mos med stavmikser til det blir en passelig smørje, ha på pastaen, og spis Veldig kjapt og enkelt, minimalt med oppvask. Dette er til to personer. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Hmm.. tar det litt sånn på slump, men: En basilikumplante Et par spiseskjeer pinjekjerner (ristes i en tørr panne til de er lett gyldne) En rød chili Fem-seks fedd hvitløk En bit parmesan på størrelse med en stor fyrstikkeske, kuttes i litt mindre terninger Olje til passelig konsistens (ca en desiliter) Mos med stavmikser til det blir en passelig smørje, ha på pastaen, og spis Veldig kjapt og enkelt, minimalt med oppvask. Dette er til to personer. Takk, den skal jeg sannelig prøve! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.