Gå til innhold

Milepæl!!


skal

Anbefalte innlegg

Holder laangsomt men sikkert på å avslutte en fase i behandlingen som har vært forgjævlig for å være ærlig. Men - nå KAN jeg! Jeg KAN snakke om det meste. Jeg KAN bruke mange ord som jeg ikke kunne bruke før.

Jeg kan snakke om det værste, og sitte hel igjen etterpå! DET er kanskje det største. Det kan ikke knuse meg lenger, for jeg har noe som er MEG, helt uavhengi av overgrepene! Uavhengi av forsvarsmuren.

Sa til psykologen i dag, at - du MÅ jo se at det er noe annet som sitter her? Ikke den der klumpete massen, men en kropp med armer og bein? Men nei, hun påstod hardnakket at den hadde vært der hele tiden... Disse stae behandlerne!

I dag trodde jeg jeg ikke ville snakke om DET. Men visste ikke. Sa det nå jeg kom, at jeg ikke visste. At det ikke føltes viktig akkurat her og nå, så vi la det til siden, og snakket om alt dette nye med kroppen.

Og da kom det, den mørke skyen. Det som er såå umuligvanskelig å snakke om. Men som er der. Sa det, uten å ha tenkt tanken bevisst før, at hvis jeg prøver å legge det bak meg nå, så er den der skyen der, og før eller siden tar den meg igjen.

Og oppdager altså, at selvom det er så ekkelt og vemmelig og skamfyllt og, ja, så kan det ikke knuse meg. Og jeg kan legge det til side uten å bruke alle kreftene jeg har! Skjønner ingenting....

Og sier igjen (som hele tiden nå) - jeg kan ikke dette!! Jeg har ikke vært her før. Er det nå jeg skal lære å leve eller noe sånt?

Den lille jenten inni magen er ikke så mye barnesoldat mer. Jeg prøver å beskytte henne, ikke så mye omvendt. Gud så rart og merkverdig livet er.

Jeg har tusen takknemlige tanker til psykologen og fysioterapauten og dere her inne som har støttet i vanskelige og umulige stunder.

Og jeg er glad. Det er noen slag igjen, men det er vår ute. Selvom det snør. Måtte bare dele det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:-)))))

Übergodt å høre, skal!!!!!

(Har skjønt at du har hatt det vanskelig i det siste).

Tusen takk cathlin! Har vært litt ruskete ja, og er vel litt igjen, men så uendelig godt å kjenne at det går fremover!

Hvordan går det med deg og kroko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk cathlin! Har vært litt ruskete ja, og er vel litt igjen, men så uendelig godt å kjenne at det går fremover!

Hvordan går det med deg og kroko?

Mm:-)

Jo, vi lever. Krokko ligger i skapet, fordi jeg prioriterer å bruke mer tid sammen med elefanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm:-)

Jo, vi lever. Krokko ligger i skapet, fordi jeg prioriterer å bruke mer tid sammen med elefanten.

Elefanten? Sånne har jeg liten erfaring med. Du får hilse kroko neste gang du åpner skapet. (hvis du tør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bravo kjære skal!

SÅ hyggelig lesning dette var. Jeg vet at du har jobbet, ja virkelig slitt for å komme videre i behandlingen. Det er godt å høre deg si at du nå klarer å være hel når du tar de vanskelige tankene frem. At du kan være DEG! Så viktig.

Det er godt å tenke på at du har så gode hjelpere, at hjelperene dine er samstemte og at dere i felleskap drar i samme retning.

Fordi du har tatt oss med på de utfordringene du har møtt på i behandlingsløpet er det nå hyggelig at du også deler dette med oss.

Sender er varm klem over fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bravo kjære skal!

SÅ hyggelig lesning dette var. Jeg vet at du har jobbet, ja virkelig slitt for å komme videre i behandlingen. Det er godt å høre deg si at du nå klarer å være hel når du tar de vanskelige tankene frem. At du kan være DEG! Så viktig.

Det er godt å tenke på at du har så gode hjelpere, at hjelperene dine er samstemte og at dere i felleskap drar i samme retning.

Fordi du har tatt oss med på de utfordringene du har møtt på i behandlingsløpet er det nå hyggelig at du også deler dette med oss.

Sender er varm klem over fjellet!

Takk Bibbers! Holder fast i den varme klemmen og sender en god en tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

lenge siden jeg har vært på dette forumet nå. gikk gjennom mine tidligere svar og fant fine ord fra deg. og så ser jeg, her er du og er kommet kjempelangt!bra for deg:) det er så godt å se at det FUNKER! håper dine armer og ben bevarer sin fasong i dine øyne, både i og utenfor behandlingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...