Gå til innhold

Bytte Zyprexa mot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Risperdal?

Abilify?

Seroquel? ol..

Jeg går opp i vekt av Zyprexa! Må slutte med denne umiddelbart!

Noen andre forslag til hvilken medisin jeg kan begynne med istedet for? som IKKE gir vektøkning.. Risperdal kanskje?

Jeg bruker det mot indre uro og tankekaos..Prøvd å slutte med Zyprexa, men da begynner jeg å bekymre meg over alt.. hva naboen driver med osv... slapper ikke av...

I tillegg går jeg på zoloft mot angst... Zyprexa hjelper mot angst den også.

Skrevet

Jeg byttet mot Zeldox. Funket fint for meg.

Hva sliter du med? jeg mener er det sånn tankekjør og sånn?

Gjest Saigon
Skrevet

Jeg sliter med det samme som deg. Stor aktivitet i hodet og tankekaos. Jeg gikk en kort periode på Zyprexa, men sluttet etter kort tid pga stor vektøkning. Jeg byttet til Seroquel og synes det fungerer godt for meg.

Skrevet

Jeg sliter med noe av det samme som deg. Jeg går på Abilify og er ganske fornøyd med det. Abilify gir ikke overdreven sultfornemmelse og gir ikke sløvhet. Det eneste som kan være litt sjenerende er munntørrhet, men i den store sammenheng er jo det peanuts :o)

Jeg håper du finner noe du blir fornøyd med!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

De svar du har fått stemmer med min erfaring: Alle alternativene kan fungere. Du kan ikke vite hvilket som er best for deg uten å prøve.

Skrevet

Hva sliter du med? jeg mener er det sånn tankekjør og sånn?

Ja zeldox fungerer mot det samme som zyprexa. Jeg la på meg i voldsom fart av zyprexa`en. Og det er vanskelig å få det av igjen når man er syk.

Skrevet

Ja zeldox fungerer mot det samme som zyprexa. Jeg la på meg i voldsom fart av zyprexa`en. Og det er vanskelig å få det av igjen når man er syk.

Takk for svar..

Gjest luureer
Skrevet

La du bare på deg? eller var det veldig økt matlyst som gjorde vektøkningen?

Reality Bites
Skrevet

De svar du har fått stemmer med min erfaring: Alle alternativene kan fungere. Du kan ikke vite hvilket som er best for deg uten å prøve.

Joda, men noen alternativer er jo bedre enn andre. Feks er abilify anbefalt dersom man får økt matlyst ved de andre ap.

Skrevet

La du bare på deg? eller var det veldig økt matlyst som gjorde vektøkningen?

Jeg har fått ulvehunger av Zyprexa.. ennå jeg går kun på 2,5 mg!

Akkurat som man er gravid, må ha noe hele tiden..

Jeg har faktisk tatt en slankeoperasjon. Gått ned 50 kg totalt. Men nå har jeg da gått opp 12 kg pga zyprexa. Skjønner ikke hvorfor fastlegen gav meg de da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...