Gå til innhold

Hjelp jeg kløøøør.....!


six

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har vært på ferie i Hellas. Allerede etter det første døgnet fikk jeg massevis av myggstikk, hovedsaklig på bena. Begynte så å klø noe forferdelig i den ene håndflaten. Trodde først dette også var myggstikk. Men så begynte det i den andre håndflaten også. Kløen er intens og vond, og håndflatene er blitt rød/lilla-flekkete. De rød/lilla områdene er varme og ømme. Det virker som det er under huden irritasjonen sitter. Nå har jeg latt være å klø på over et døgn (selv om kløen er like ille). Flekkene har "sunket" ned på motsatt side av tommelen i håndflaten på begge hendene. På str. med en golfball. Området er veldig varmt. Ser ut som jeg har stått på hendene i flere timer. Håndflaten og fingrene kjennes stive. Dagen etter jeg kom hjem begynte jeg å klø på haka, og det spratt frem et slags "klumpete" utslett, kunne se ut som tett i tett med myggstikk.

Dette dekker hele haka!

Har også kløe i hodebunn (spesiellt bakhode og nakke) og bak ørene. Hva kan dette være?

Har under ferien vært i nærkontakt med katter. Kan det være lopper eller noe lignende?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, lege

Hei Six !

Jeg er usikker på hva som er årsaken til din kløe, men ut i fra beskrivelsen er du såpass plaget at jeg synes du bør overveie å kontakte lege for en snarlig vurdering.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...