Gå til innhold

Lever jeg farlig?

Anbefalte innlegg

Gjest berre lurer....

Jeg kan av og til ha så mye angst at jeg holder på å besvime i en kø på butikken, skjelver og sliter virkelig. Men jeg er en slags "lokalkjendis" i kommunen min, og som regel er jeg alltid veldig utadvent og høyrøstet ovenfor de fleste jeg treffer. Har et stor kontaktnettverk... Men det virker som jeg får mer angst i offentlige rom der det er bare ukjente, som feks. på butikker, i byer og på fly, tog o.s.v.

Samtidig er jeg ganske uredd, driver aktivt med hest og det er til meg folk ringer når de har problemer med hestene sine. I går red jeg seks hester på en kveld, ramlet av tre ganger, men da bare fliret jeg og satte meg opp igjen. I dag tenker jegmer på alt som kunne ha gått galt. Den største hesten jeg red steilet, mistet balansen og ramlet bakover. Jeg var like hel...men hva om jeg hadde fått det 700 kilo tunge dyret over meg? I forrige uke skulle jeg prøve snowboard for første gang. Tok skiheisen rett opp til det bratteste fjellet, spente på meg brettet og satte utfor. Tror jeg ramlet femten ganger på vei ned første gangen...er alltid full med blåmerker, har brukket armen tre ganger, foten en gang og røket to leddbånd. Er jeg dum og uforsiktig? Det gir meg liksom kick og mestre store utfordringer...men vet ikke helt hvorfor...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301010-lever-jeg-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sarah Elizabeth

Vi er flere som har en liten stuntrytter i magen ser jeg ;) Jeg har drevet på med hest siden jeg var liten jente og jeg elsker farten og spenningen og det å kjenne styrken i hestens kropp under meg. Jo større og villere hest, jo bedre. Jeg har vært oppi mange livsfarlige situasjoner med hest, særlig som ung tenåring da vi hestejenter kunne dra på de mest halsbrekkende galoppturene med hestene våre. Det har vært situasjoner hvor jeg har vært redd der og da, men jeg har aldri vært redd for å sette meg på hesten neste gang og frykten er av en helt annen art enn panikkanfallene forårsaket av panikklidelsen min og angsten jeg har for sosiale settinger.

Ganske absurd at jeg er et vrak når det kommer til sosiale sammenkomster, mens å drive med hestesport, som jo kan være farlig, ikke skremmer meg. Frykten jeg kan føle når jeg f.eks. blir kastet av en hest, er en normal frykt som jeg kjenner et kort øyeblikk der og da og den gir meg et lite kick, som du sier, og gjør meg bare sikker på at "denne hesten skal jeg ri, samme hva". Panikkangst og sosial angst er bare unormalt, rart, veldig ubehagelig og lammende. Det er en helt annen type frykt.

Om du lever farlig, kan jeg ikke svare deg på, men jeg vet at det i alle fall ikke er noe som kan holde -meg- borte fra hestene jeg elsker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301010-lever-jeg-farlig/#findComment-2436006
Del på andre sider

Gjest kjendis

Jeg kan skjønne hvordan du har det. Jeg kan også gå rundt i byen og alle ser på meg og tenker "Der går han kjendisen", og noen ganger synes jeg det er veldig slitsomt. Alltid bli iaktatt liksom, når du sitter på bussen eller bare er en liten tur i butikken. Det er kjendistilværelsen, sitter mye inne og skjermer meg. Orker ikke alltid å "face" alle folka som er ute og snakker om meg, peker og ler, eller vil si hei. Det er faktisk tøfft å være berømt. Det er liksom ikke bare, bare... Skjønner deg godt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301010-lever-jeg-farlig/#findComment-2436114
Del på andre sider

Gjest berre lurer.....

Jeg kan skjønne hvordan du har det. Jeg kan også gå rundt i byen og alle ser på meg og tenker "Der går han kjendisen", og noen ganger synes jeg det er veldig slitsomt. Alltid bli iaktatt liksom, når du sitter på bussen eller bare er en liten tur i butikken. Det er kjendistilværelsen, sitter mye inne og skjermer meg. Orker ikke alltid å "face" alle folka som er ute og snakker om meg, peker og ler, eller vil si hei. Det er faktisk tøfft å være berømt. Det er liksom ikke bare, bare... Skjønner deg godt!

Jeg fikk faktisk tilbud om å være med i en realityserie en gang...Takk og lov for at jeg takket nei. Det er jeg sjeleglad for i dag. Holder med å være halveis lokalkjendis!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301010-lever-jeg-farlig/#findComment-2438956
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...