Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn kan herr og fru Harry bo:

http://tinyurl.com/26ln3w

Legg merke til det fine rekkverket i trappen. :)

Ville vel ikke kalt det her harry da; mer overmøblert og preg av å ville være litt "fiiin" uten helt å lykkes... ;)

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

15

• morsan

10

• Sofline

8

• peppermyntete

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Mistenker at du klikket litt raskt gjennom bildene.

Eller du liker kanskje fargede skinnmøbler m/furudetaljer kombinert med glassbord med dyreskulpturer til ben?

Mange andre morsomme detaljer også.

Jeg kikket ikke så nøye nei, og interiøret i den boligen er absolutt ikke min smak, men så harry synes jeg ikke det var.

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg bruker egentlig harry på to måter jeg. Den ene knyttes til estetikk, og omfatter sånne ting som grilldress, bart, skinnvest og mokasiner, overstæjet og overmøblert hjemmeinnredning, lysfontene i hagen etc.

Den andre varianten går på oppførsel og holdninger, og omfatter det å snike forbi barn i køen, kaste søppel ut bilvinduet, kjefte på familie høyt og tydelig i offentlige rom, pille nese i offentlige rom etc.

Den første varianten kan være riktig så sjarmerende og får meg mest av alt til å trekke på smilebåndet, den andre varianten - usj! Tragisk!

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg bruker egentlig harry på to måter jeg. Den ene knyttes til estetikk, og omfatter sånne ting som grilldress, bart, skinnvest og mokasiner, overstæjet og overmøblert hjemmeinnredning, lysfontene i hagen etc.

Den andre varianten går på oppførsel og holdninger, og omfatter det å snike forbi barn i køen, kaste søppel ut bilvinduet, kjefte på familie høyt og tydelig i offentlige rom, pille nese i offentlige rom etc.

Den første varianten kan være riktig så sjarmerende og får meg mest av alt til å trekke på smilebåndet, den andre varianten - usj! Tragisk!

Oi, det var jammen gode definisjoner, og jeg er helt enig med deg i konklusjonen - harry oppførsel er det som virkelig er vanskelig å finne noen sjarm i. :o)

peppermyntete
Skrevet

Ville vel ikke kalt det her harry da; mer overmøblert og preg av å ville være litt "fiiin" uten helt å lykkes... ;)

Det er jo det som er harry av verste sort! Den misforståtte oppfatningen at alt som er dyrt er fint og god smak. Som de påkostede badene med "italienske fliser" og steamdusj og boblebad. Veldig Berit Riise/lottomillionær.

Den "folkelige" harryvarianten med sputnik, trønderbart og campingvogn er i det minste sjarmerende selvironisk. :)

tzatziki1365380058
Skrevet

Charter-Svein er selve definisjonen på harry, etter min mening.

Fulle, bråkete nordmenn i utlandet er det verste og mest ubehagelige harry jeg vet om!

peppermyntete
Skrevet

Og glassbordene på loftet! ;) Yummi! :)

Ja! Og det er flere av dem! Ser ut som det er en heks med forkjærlighet for å forstene ting som har innredet der.

"Og glassbordet på soverommet hadde ingen skulptur under, så vi stoppet ut Lassie og la henne under der." :)

mariaflyfly
Skrevet

Gode definisjoner. Jeg henger meg på denne.

Gjest Blikkboks
Skrevet

Wow, så godt forklart. Akuratt sånn mener jeg også.....

Takk for at du formulerte og skrev svaret for meg :-)

Gjest Blikkboks
Skrevet

Jeg har en merkelig oppfattning av det med camping, sommercamping, med grilldresser, slipperser (urk,.... er det obligatorisk for å få plass?), og løpende til og fra toalettet konstant med en dorull i hånda, ja, jeg syns det er harry.

Vintercamping kan jeg strekke meg litt nærmere ikke harry. Men det er harry lell, men bare ikke fult så harry....

Vi er båttturister, det er jo i grunn per defeninson sikkert nokså harry det også;-D

Skrevet

Campingvognliv med grilldress etc er nesten ikke harry lenger, der er på en måte harry-uttrykket utslitt.

Det jeg nå syns er harry er åndssnobber som forsøker å leve slik som "noen" har fortalt er riktig; spise på de riktige resturantene, like spesiell mat, vin, kjøpe klær kun på utvalgte butikker, ikke lese Se & Hør, være opptatt av "riktige" ting....

Slike folk er HARRY syns jeg :-)

Skrevet

Campingvogn i seg selv gjør deg ikke harry, men går du konstant rundt på campingplassen med chipchapper (er det andre enn meg som forstår hva jeg mener med det?), hvite tennissokker og grilldress i rosa og turkis, begynner du å nærme deg. :-)

Å dra på mini-cruise med danskebåten, gjerne flere ganger årlig, bare for å få med seg kvota, er også harry.

Dette er også harry, særlig alle i kombinasjon: http://jul-lys.dk/stor_flot_julemand_med_kane_lyskæde_motiv_med_alu_ramme_244x122-p-50.html?osCsid=b4f68ec7b6191654bee0ccc2a1865ef8

Hehe. Min mann ville nok gjerne hatt den nissen, han pyntet julen her med masse ulike lys ute, og nei, jeg var ikke helt fornøyd :) Dk er jeg i ca hvert 5år, og grilldressen du beskriver har jeg ikke, så da er det kanskje håp for meg hehe

Skrevet

Ja her var det mye som ligger i mine tanker om Harry, et godt bilde.

Skrevet

Charter-Svein er selve definisjonen på harry, etter min mening.

Fulle, bråkete nordmenn i utlandet er det verste og mest ubehagelige harry jeg vet om!

enig!

Skrevet

Jeg har en merkelig oppfattning av det med camping, sommercamping, med grilldresser, slipperser (urk,.... er det obligatorisk for å få plass?), og løpende til og fra toalettet konstant med en dorull i hånda, ja, jeg syns det er harry.

Vintercamping kan jeg strekke meg litt nærmere ikke harry. Men det er harry lell, men bare ikke fult så harry....

Vi er båttturister, det er jo i grunn per defeninson sikkert nokså harry det også;-D

''og løpende til og fra toalettet konstant med en dorull i hånda,''

haha, det hadde vært et skue ja. Vi ligger på en fem-stjerners campingplass, og toalettbygget er splitter nytt og moderne _med_ toalettpapiret på plass ;)

Båtlivet da....de som ikke har do i båten, _de_ løper avgårde med toaletrull under armen ;) hehe

Skrevet

Campingvognliv med grilldress etc er nesten ikke harry lenger, der er på en måte harry-uttrykket utslitt.

Det jeg nå syns er harry er åndssnobber som forsøker å leve slik som "noen" har fortalt er riktig; spise på de riktige resturantene, like spesiell mat, vin, kjøpe klær kun på utvalgte butikker, ikke lese Se & Hør, være opptatt av "riktige" ting....

Slike folk er HARRY syns jeg :-)

aha, snobbeHarry :)

tzatziki1365380058
Skrevet

Campingvogn i seg selv gjør deg ikke harry, men går du konstant rundt på campingplassen med chipchapper (er det andre enn meg som forstår hva jeg mener med det?), hvite tennissokker og grilldress i rosa og turkis, begynner du å nærme deg. :-)

Å dra på mini-cruise med danskebåten, gjerne flere ganger årlig, bare for å få med seg kvota, er også harry.

Dette er også harry, særlig alle i kombinasjon: http://jul-lys.dk/stor_flot_julemand_med_kane_lyskæde_motiv_med_alu_ramme_244x122-p-50.html?osCsid=b4f68ec7b6191654bee0ccc2a1865ef8

Jeg har også alltid syntes at slike juledekorasjoner er harry! Men nå har jeg, til min skrekk, oppdaget at jeg har begynt å like det litt. Så lenge det ikke tar helt av, atlså. Men ett sånt reinsdyr kunne jeg godt leve med, fint med lys i mørket og sånn

O skrekk! Så ille er det blitt!!!

Jeg vil jo aldri finne på å sette opp sånne lys, da - jeg VET jo at det er harry, selv om fornuften streiket litt forrige jul.... ;)

Skrevet

Ei harry dame er ei som er kledd fra topp til tå i klær fra Spar Kjøp; hovedsaklig trang olabukse og overdel med lett gjenkjennelige Spar Kjøp-detaljer. I tillegg har hun bleket hår med ettervekst, ser litt herja ut i ansiktet, røyker mye, sjelden edru i helgene, og er med på alt av country-festivaler, trekkspillfestivaler etc.

En harry mann kler seg gjerne også i klær fra Spar Kjøp, gjerne grilldress og tresko. Røyker og drikker også en god del. Litt ustelt.

Sammen drar de fra festival til festival med campingvogna som er innredet i glorete smak, men broderier fra Atelier Margrete på veggene.

:o)

Skrevet

Ei harry dame er ei som er kledd fra topp til tå i klær fra Spar Kjøp; hovedsaklig trang olabukse og overdel med lett gjenkjennelige Spar Kjøp-detaljer. I tillegg har hun bleket hår med ettervekst, ser litt herja ut i ansiktet, røyker mye, sjelden edru i helgene, og er med på alt av country-festivaler, trekkspillfestivaler etc.

En harry mann kler seg gjerne også i klær fra Spar Kjøp, gjerne grilldress og tresko. Røyker og drikker også en god del. Litt ustelt.

Sammen drar de fra festival til festival med campingvogna som er innredet i glorete smak, men broderier fra Atelier Margrete på veggene.

:o)

*LOL* Morsom lesing, jeg ser dem for meg :)

Gjest sølvsuper
Skrevet

For eksemplel:

En harry person snuser. Stemmer FRP. Skryter av å ikke lese bøker, og gjør et poeng ut av at h*n i hvertfall ikke er en kultursnobb, aldri har vært på teateret eller klassisk konsert (eller likte det i hvertfall ikke!). Men liker godt "borgelige" materielle ting som pels, dyre biler, "utsmykking" på huset sitt (hater funkis), elsker ekonrnes. Er alltid brun og lett solbrent. Røyker. Skryter av å aldri ha smakt sushi. Er glad i charterturer.

Er en mann som bruker smykker og flipfloppere (samtidig!).

Å like campingliv er ikke harry i seg selv, det er når det oppstår samtidig med det ovenforstående det blir harry.

Han "charter-Svein" er beyond harry, han er bare vulgær.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...