Gå til innhold

greier du å spise alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Potetstappe og bønner (knekkebønner liker jeg) klarer jeg rett og slett ikke.

Jeg glemte det meste som har med innmat å gjøre. Urk...

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• Sofline

7

• tonie

3

• AneM1365380603

3

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603
Skrevet

Vannkastanjer. Konsistensen.

*grøsser*

Jeg er så heldig at mannen min heller ikke liker det, så når han får det i kinamaten langer han det over til meg. Jeg liker konsistensen :) "Knase, knase"

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg er forferdelig kresen...

Liker ikke kokte grønnsaker, lammekjøtt, mais, annanas, varm løk, kaffe, te, fisk, surmelk, sushi ovs ovs....

Er vel egentlig lettere å skrive opp det jeg liker ;0)

Jøss, det kan ikke være enkelt å invitere deg på middag? Kommer du ofte opp i kinkige situasjoner sånn sett?

candyqueen_83
Skrevet

Ja jeg greier å spise alt. Det er ikke alt jeg er like glad i, som f.eks blodklubb og joikakaker, men får jeg det servert spiser jeg det. Det er bare vanlig folkeskikk.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg klarer å spise alt unntatt tomatbønner, rakefisk og spekesild inkludert varianter av spekesild, som sursild, tomatsild osv.

Det er mulig det er uhøflig å ikke spise det man får servert, men jeg tror det er mer uhøflig å brekke seg ved matbordet :) Heldigvis er ikke noen av mine "verstinger" noe som vanligvis serveres på fest sånn helt uten at man vet det. Silde- og rakefisklag blir man gjerne invitert til spesielt - da sier jeg nei takk, eller det er en del av en buffet - og da velger jeg noe annet.

Jeg kan styre meg for, men brekker meg tross alt ikke av lungemos, blåmuggost, fisken i bacalaoen, ansjos og alle varianter av svinekjøtt.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg klarer ikke lutefisk eller syltelabber.

Av småting klarer jeg ikke rosiner (unntatt i boller, da går det an), rødbeter og sylteagurker.

Ellers tror jeg jeg spiser alt!

Eller kom med forslag om noe dere tror jeg ikke spiser da? Har ikke smakt sushi....

Sushi er nydelig dersom den er nylaget. :)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg regner ikke blod- og innmat for mat, så det gidder jeg ikke ramse opp - ikke har jeg smakt det noen gang heller.

Jeg fikser ikke makrell i tomat. Ellers tror jeg ikke det er noe jeg ikke kan spise dersom jeg må.

Gjest zilja
Skrevet

*grøsser*

Jaa, det er helt forferdelig å spise, usj...

Gjest zilja
Skrevet

Blodmat, sylteagurk å rødbeter klarer jeg ikke å spise!!

Skrevet

Boller med rosiner??? :-D Hehe...

Jeg spiser ikke lever og rogn. Så er det andre ting jeg ikke velger hvis jeg ikke må, men som jeg kan få ned for høflighets skyld, men ellers er jeg som grisen....altetende!

;-)

Skrevet

Jeg sluttet å drikke melk som 7-åring og har minimal inntak av melkeprodukter generelt.... jogurt byr meg imot, det samme med alle typer oster, rømmegrøt... Det går greit når osten eller melken er i varm mat. Rømmedressing fikser jeg også. Men ellers er det helt utelukket med slike produkter.

Så jeg oppfattes som veldig sær. Barna mine har heldigvis ikke funnet på slike nykker.

Skrevet

Torsketunger. *Kvalm*

Men både ananas, rosinboller og laks er jo knallgodt! :o)

Skrevet

*grøsser*

Det er jo konsistensen på vannkastanjene som gjør dem så gode! Knasende sprø og deilig!

Gjest ViViola
Skrevet

Det er flere ting jeg ikke velger å lage hjemme hos meg selv, men som jeg spiser om jeg får det servert. Har vel ikke noe jeg direkte brekker meg av, men jeg spiser f.eks. aldri blåmuggost på kjeks/brødskive. Det får jeg meg ikke til å føre mot munnen, etter en svært uheldig episode med blåmuggost for noen år siden. Makrell i tomat velger jeg heller aldri selv, men jeg spiser det om det serveres.

Det vi aldri vil lage hjemme her er lungemos, blodpølse og smalhove. Det har jeg heller aldri fått servert, så jeg vet ikke hva jeg ville gjort om jeg fikk det.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg er forferdelig kresen...

Liker ikke kokte grønnsaker, lammekjøtt, mais, annanas, varm løk, kaffe, te, fisk, surmelk, sushi ovs ovs....

Er vel egentlig lettere å skrive opp det jeg liker ;0)

Jøss... Hvordan gjør du det i forhold til ungene dine, da?

Gjest Blikkboks
Skrevet

Absolutt noe, men ikke mye, men da spiser jeg rundt det, og sender det over til min kjære, når ingen ser det :-D

Jeg lager aldri noe nummer ut av det. Jeg kan forresten ikke huske at jeg ikke har kunnet spise litt av alt i voksen alder, men jeg har masse jeg ikke liker, som jeg selv ikke lager. Blant annet sau... UFF... Grøsser ved tanken....

Skrevet

Absolutt noe, men ikke mye, men da spiser jeg rundt det, og sender det over til min kjære, når ingen ser det :-D

Jeg lager aldri noe nummer ut av det. Jeg kan forresten ikke huske at jeg ikke har kunnet spise litt av alt i voksen alder, men jeg har masse jeg ikke liker, som jeg selv ikke lager. Blant annet sau... UFF... Grøsser ved tanken....

Det hender det er ting jeg ikke liker på bordet når vi er borte og da lar jeg det bare være. Om det er i maten så lar jeg det bare ligge igjen og legger servietten diskret over etterpå. Jeg lager aldri noe nummer ut av det og en gang kjæresten min ertet meg litt høylydt over at det var noe jeg ikke hadde spist svarte jeg bare kort:"Ja, men jeg lager ikke noe oppstyr om det, det er det jo du som gjør!" Siden har han ikke gjort det. :o)

Skrevet

Hadde muligens takket nei til smalahove og blodmat... Men av sånn vanlig mat spiser jeg alt. Og liker så og si alt. Vel, fisk med mange bein i er jeg ikke glad i, men hadde jeg blitt servert hadde jeg jo spist litt likevel.

Gjest annlovinda
Skrevet

Lutefisk og rakfisk klarer jeg bare ikke å få i meg, da brekker jeg meg.

Ellers tror jeg ikke det er andre ting jeg ikke får i meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...