Gå til innhold

greier du å spise alt?

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg spiser det meste egentlig, bortsett fra:

Lungemos, smalahove

Blodmat

Sjòmat! Fysj! Reker ser faktisk skumle og ekle ut. Likedan krabbe, blekksprut, snegler og alt det andre... Fisk gaar greit, men ikke laks.

Svarte pòlser, populaert her i Spania...uehh

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• Sofline

7

• tonie

3

• AneM1365380603

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fillern. Lista ble lengre enn jeg liker å innrømme.

Det jeg ikke spiser er: brunost, sursild (sild av noe slag for å være ærlig), rå østers, blodmat, kapers, grønne oliven, ansjos.

Men dette er jo ikke de matvarene som representerer det store problemet i hverdagen egentlig. Jeg er ikke så mye på ambassadefester/ andre fancy ting som påkrever at jeg hiver i meg dusinvis av østers......

Gjest prust
Skrevet

Det er flere ting jeg ikke velger å lage hjemme hos meg selv, men som jeg spiser om jeg får det servert. Har vel ikke noe jeg direkte brekker meg av, men jeg spiser f.eks. aldri blåmuggost på kjeks/brødskive. Det får jeg meg ikke til å føre mot munnen, etter en svært uheldig episode med blåmuggost for noen år siden. Makrell i tomat velger jeg heller aldri selv, men jeg spiser det om det serveres.

Det vi aldri vil lage hjemme her er lungemos, blodpølse og smalhove. Det har jeg heller aldri fått servert, så jeg vet ikke hva jeg ville gjort om jeg fikk det.

Jeg har ikke smakt lungemos, men liker godt smalahove og blodpudding :-)

Mannen min liker ikke blodpudding, så vi har faktisk ikke hatt det hjemme hos oss. Men hvos jeg en sjelden gang stikker bort til mamma alene, spør jeg gjerne om å få blodpudding. Da steker hun den, og serverer sammen med poteter og tyttebærsyltetøy!!!!

Mmmmmm!

Og smalahove - det spiser vi 1-2 ganger hver vinter. Knallgodt, og skikkelig feststemning :-)

Skrevet

Fillern. Lista ble lengre enn jeg liker å innrømme.

Det jeg ikke spiser er: brunost, sursild (sild av noe slag for å være ærlig), rå østers, blodmat, kapers, grønne oliven, ansjos.

Men dette er jo ikke de matvarene som representerer det store problemet i hverdagen egentlig. Jeg er ikke så mye på ambassadefester/ andre fancy ting som påkrever at jeg hiver i meg dusinvis av østers......

Den lista di (- brunost, som jeg liker:-) kunne vært mi. I tillegg kommer fiskeboller. Klarer ikke konsistensen. Og lutefisk *ææææsj*

Skrevet

Mannen min liker ikke blodpudding, så vi har faktisk ikke hatt det hjemme hos oss. Men hvos jeg en sjelden gang stikker bort til mamma alene, spør jeg gjerne om å få blodpudding. Da steker hun den, og serverer sammen med poteter og tyttebærsyltetøy!!!!

Mmmmmm!

Og smalahove - det spiser vi 1-2 ganger hver vinter. Knallgodt, og skikkelig feststemning :-)

''Men hvos jeg en sjelden gang stikker bort til mamma alene, spør jeg gjerne om å få blodpudding. Da steker hun den, og serverer sammen med poteter og tyttebærsyltetøy!!!!''

???? Blodpudding skal serveres med sirup og flesk! Nam nam! Poteter og tyttebær?! *Rister vantro på hodet*

Gjest prust
Skrevet

''Men hvos jeg en sjelden gang stikker bort til mamma alene, spør jeg gjerne om å få blodpudding. Da steker hun den, og serverer sammen med poteter og tyttebærsyltetøy!!!!''

???? Blodpudding skal serveres med sirup og flesk! Nam nam! Poteter og tyttebær?! *Rister vantro på hodet*

Sirup og flesk?????!!!!!

nei - nå må du gi deg!

Skrevet

Sirup og flesk?????!!!!!

nei - nå må du gi deg!

Vi har alltid spist blodpudding med sirup og flesk. Så det så!

Gjest prust
Skrevet

Vi har alltid spist blodpudding med sirup og flesk. Så det så!

Hrmpf!

Og vi har alltid spist det med poteter og tyttebær. Så det så!

*s*

Men blir det ikke veldig tungt da, uten noe potet/ris/brød etc ved siden av?

Skrevet

Hrmpf!

Og vi har alltid spist det med poteter og tyttebær. Så det så!

*s*

Men blir det ikke veldig tungt da, uten noe potet/ris/brød etc ved siden av?

Tungt? Neida, bare godt :o)

Gjest ViViola
Skrevet

Mmmmmm!

Blodpudding går nok bra, kan ikke huske at det var spesielt ille fra min barndom. Selv om blodrøringa var litt - eh - ubehagelig å gjøre, da (hadde dyr og slaktet selv, så jeg har rørt mye blod...).

Smalahove har jeg ikke smakt, så jeg vet ikke. Skal ikke se bort fra at det er godt!

Lungemos husker jeg meget godt fra min barndom. Blir helt uvel her jeg sitter, det var en grå masse som ble ufyselig med en gang det ble litt kaldt. ILLE!

Husker forresten ikke hva vi spiste til blodpuddingen, jeg da, men indbiller meg at det var en mysostsaus? Noe lysebrunt og veldig søtt, i alle fall.

Skrevet

Blodpudding går nok bra, kan ikke huske at det var spesielt ille fra min barndom. Selv om blodrøringa var litt - eh - ubehagelig å gjøre, da (hadde dyr og slaktet selv, så jeg har rørt mye blod...).

Smalahove har jeg ikke smakt, så jeg vet ikke. Skal ikke se bort fra at det er godt!

Lungemos husker jeg meget godt fra min barndom. Blir helt uvel her jeg sitter, det var en grå masse som ble ufyselig med en gang det ble litt kaldt. ILLE!

Husker forresten ikke hva vi spiste til blodpuddingen, jeg da, men indbiller meg at det var en mysostsaus? Noe lysebrunt og veldig søtt, i alle fall.

Duppe til lungemos?! Vi har poteter og gulrot og gjerne kålrot også til lunemos, min kjære har sikkert flesk også. :o)

Duppe hører til klubb / baill det.

Skrevet

De fleste har det vel slikt.

Jeg klarer ikke wienerpølser og stangselleri.

Skrevet

Hm.. ja jeg har endel. Fisk! Paprika, sjampignon er vel de jeg tenker på først. Nei, jeg spiser det ikke, men legger det pent og pyntelig på et område av tallerkenen.

Gjest ViViola
Skrevet

Duppe til lungemos?! Vi har poteter og gulrot og gjerne kålrot også til lunemos, min kjære har sikkert flesk også. :o)

Duppe hører til klubb / baill det.

Hm, tror ikke jeg skrev duppe til lungemos?! Til blodpudding var det en slik søt, lys saus, men jeg husker bare ikke hva det var.

Gjest mallet
Skrevet

Spiser det meste om jeg får det servert, selv om jeg ikke liker alt like godt. Men yoghurt klarer jeg ikke, blir småkvalm bare av lukten.

Gjest mora2
Skrevet

Jøss... Hvordan gjør du det i forhold til ungene dine, da?

Jeg lager alt til ungene, så de får i seg det de trenger :0)

Gjest mora2
Skrevet

Jøss, det kan ikke være enkelt å invitere deg på middag? Kommer du ofte opp i kinkige situasjoner sånn sett?

He, he, nå vet de fleste at jeg er kresen, så det går fint :0)

Og om jeg får noe jeg ikke liker, plukker jeg det stille ut, og sier ikke noe..

Verste er på julebord og slike tilstelniger der man bare får servert en tallerken..Heldigvis har jeg en altspisende mann, så jeg kan snike noe bort til han ;0)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg lager alt til ungene, så de får i seg det de trenger :0)

Vel, her i huset hadde nok ikke ungene synes det var noe greit at vi spiste ulik mat - måltidene er fellesskap og kos og noe vi enes om. Tror de hadde stussa fælt om jeg ikke spiste det som var på bordet, gitt.

Eksempelet makt, vet du...

Men hva er det du spiser, da, det var jo en lang liste over ikke-spise-ting?

Skrevet

Makter ikke bokssjampinjonger, oransje tomater, Sunda, og kjøpt jordbærsyltetøy.

Gjest mora2
Skrevet

Vel, her i huset hadde nok ikke ungene synes det var noe greit at vi spiste ulik mat - måltidene er fellesskap og kos og noe vi enes om. Tror de hadde stussa fælt om jeg ikke spiste det som var på bordet, gitt.

Eksempelet makt, vet du...

Men hva er det du spiser, da, det var jo en lang liste over ikke-spise-ting?

Jeg spiser kjøttkaker, kylling, ris, potet, råe grønnsaker, fiskeboller, biff, kotelett, farse, taco, lasanje, mosakka, pasta, pølser, stek, *tenke*....

hamburger, pommesfrites, tomatsuppe, blomkålsuppe

(tar ut blomkålen da..), pizza, lapskaus( pirker ut noe her og..)

ertesuppe(uten erter..)

Så jeg liker en god del :0) Men pirker ut en god del..

Måltidet er koslig her også, lager ikke to middager!

Lagr ikke noe stort nummer utav at jeg ikke spiser alt de gjør, så de legger ikker merke til det :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...