Gå til innhold

greier du å spise alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg greier vel å svelge det meste, men en del matvarer byr meg så i mot at jeg forsøker ikke! Spiser ikke kylling, kalkun, kanin, leverpostei, krabbe og mye mer.

Men delikatesser som smalahåve og blodpølse går ned på høykant!

Enkelte matvarer som jeg aldri spiser hjemme, så som majones kan jeg spise når jeg får den på ferdige smørbrød. Den byr meg ikke i mot,den bare smaker ingenting, i motsetning til remulade.

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• Sofline

7

• tonie

3

• AneM1365380603

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Lever, blodpølse, lungemos, tunfisk og til dels (dårlig) parmesan ost spyr eg av.

Skrevet

Lever, blodpølse, lungemos, tunfisk og til dels (dårlig) parmesan ost spyr eg av.

Har lest hele tråden og trekker tilbake alt jeg har sagt om at jeg er kresen! Jeg er jo altetende i forhold til mange her!

Skrevet

Blodpudding går nok bra, kan ikke huske at det var spesielt ille fra min barndom. Selv om blodrøringa var litt - eh - ubehagelig å gjøre, da (hadde dyr og slaktet selv, så jeg har rørt mye blod...).

Smalahove har jeg ikke smakt, så jeg vet ikke. Skal ikke se bort fra at det er godt!

Lungemos husker jeg meget godt fra min barndom. Blir helt uvel her jeg sitter, det var en grå masse som ble ufyselig med en gang det ble litt kaldt. ILLE!

Husker forresten ikke hva vi spiste til blodpuddingen, jeg da, men indbiller meg at det var en mysostsaus? Noe lysebrunt og veldig søtt, i alle fall.

''''Lungemos husker jeg meget godt fra min barndom. Blir helt uvel her jeg sitter, det var en grå masse som ble ufyselig med en gang det ble litt kaldt. ILLE!''''

Ufff, samme her.

Eg forestiller meg at hjernemasse, har samme utseende og konsistens som lungemos! urk-..

Skrevet

Dessverre må jeg si, så kan jeg føre opp det aller meste av sjømat.. (spiser slikt som fiske- boller/kaker/pudding/grateng og vanlig salt torsk og stekt sei, men ikke ALT det andre..)

Ikke glad i innmat, syltalabb osv.

Sikkert også en hel del andre ting som jeg ikke kommer på.

Skrevet

''''Lungemos husker jeg meget godt fra min barndom. Blir helt uvel her jeg sitter, det var en grå masse som ble ufyselig med en gang det ble litt kaldt. ILLE!''''

Ufff, samme her.

Eg forestiller meg at hjernemasse, har samme utseende og konsistens som lungemos! urk-..

Lungemos er godt! :o) Moser potetene til og har gulrot og kålrot + masse ketchup! Godis! ;o) Selv mine hyperkresne unger spiser faktisk det.

Skrevet

Jeg spiser kjøttkaker, kylling, ris, potet, råe grønnsaker, fiskeboller, biff, kotelett, farse, taco, lasanje, mosakka, pasta, pølser, stek, *tenke*....

hamburger, pommesfrites, tomatsuppe, blomkålsuppe

(tar ut blomkålen da..), pizza, lapskaus( pirker ut noe her og..)

ertesuppe(uten erter..)

Så jeg liker en god del :0) Men pirker ut en god del..

Måltidet er koslig her også, lager ikke to middager!

Lagr ikke noe stort nummer utav at jeg ikke spiser alt de gjør, så de legger ikker merke til det :0)

''...blomkålsuppe (tar ut blomkålen da..)''''

''''ertesuppe (uten erter..)''''

He. he.he...Rar du gitt! :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Ufff, samme her.

Ja, noe sånt... Hva er det egentlig, forresten? Det er jo ikke lunge i det?

Skrevet

Lungemos er godt! :o) Moser potetene til og har gulrot og kålrot + masse ketchup! Godis! ;o) Selv mine hyperkresne unger spiser faktisk det.

Nei, det er IKKJE godt!

Skrevet

Jo, lungemos er lunger, fortrinnsvis fra storfe.

Skrevet

''Hva er det egentlig, forresten?''

Har ikkje peiling, vi spiste det minst èn gang i uka når vi var barn, så eg vil helst ikkje vite ka det er for noe...

Skrevet

Har ikkje peiling, vi spiste det minst èn gang i uka når vi var barn, så eg vil helst ikkje vite ka det er for noe...

Kulunger.

Gjest ViViola
Skrevet

Jo, lungemos er lunger, fortrinnsvis fra storfe.

Er det virkelig?? Mente å ha lest et sted at det nettopp IKKE var lunger, at navnet var urettmessig blitt denne retten til del av en grunn jeg ikke husker.

Men - det kan også gjerne være ren fortrenging fra min side.

Gjest ViViola
Skrevet

Lillemus sier det er lunger - fra storfe....

*rysj-i-kropp*

Skrevet

Lillemus sier det er lunger - fra storfe....

*rysj-i-kropp*

Har fått med meg det.

Tror eg går å vasker badekaret istedenfor, mer appetittlig det!

Skrevet

Er det virkelig?? Mente å ha lest et sted at det nettopp IKKE var lunger, at navnet var urettmessig blitt denne retten til del av en grunn jeg ikke husker.

Men - det kan også gjerne være ren fortrenging fra min side.

Klippet fra norilia.no:

Bruken av lunger til menneskeføde er begrenset til lungemos eller morrpølse, og da benyttes fortrinnsvis storfelunger.

Skrevet

Har fått med meg det.

*Gliser* Pyse!

Gjest ViViola
Skrevet

Har fått med meg det.

Og jeg tar gladelig en runde med slukrens...

Gjest ViViola
Skrevet

Klippet fra norilia.no:

Bruken av lunger til menneskeføde er begrenset til lungemos eller morrpølse, og da benyttes fortrinnsvis storfelunger.

Jeg bøyer meg glatt for sannheten!

Det skal jeg IKKE ha på middagsbordet, samma søren!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...