Gå til innhold

greier du å spise alt?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg orker det ikke. Har et lite snev av dårlig samvittighet fordi jeg til dags dato ikke har laget det til sønnen på 4,5, men siden han aldri har smakt det savner han det vel ikke heller...? ;)

Det er jo ikke så innmari sunt, så han tar neppe skade av det ;-)

Det blir verre den dagen han blir med en kompis hjem fra skolen og får smake pannekaker der, men den tid den sorg ;-)

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• Sofline

7

• tonie

3

• AneM1365380603

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest mora2
Skrevet

''...blomkålsuppe (tar ut blomkålen da..)''''

''''ertesuppe (uten erter..)''''

He. he.he...Rar du gitt! :-)

I know... He, he...

Gjest prust
Skrevet

Vi spiste puddingen med ris og tyttebær :-D

Her har vi damen sin ja :-) Tyttebær må til!

Om det er poteter eller ris, er egentlig underordnet.

Gjest Allviva
Skrevet

Dessverre må jeg si, så kan jeg føre opp det aller meste av sjømat.. (spiser slikt som fiske- boller/kaker/pudding/grateng og vanlig salt torsk og stekt sei, men ikke ALT det andre..)

Ikke glad i innmat, syltalabb osv.

Sikkert også en hel del andre ting som jeg ikke kommer på.

Og jeg som trodde jeg var den eneste i hele verden som ikke likte skalldyr/sjømat. Fiskeboller går bra ja. Fisk som ikke smaker fisk..hehe.

Gjest Allviva
Skrevet

Jeg spiser det meste egentlig, bortsett fra:

Lungemos, smalahove

Blodmat

Sjòmat! Fysj! Reker ser faktisk skumle og ekle ut. Likedan krabbe, blekksprut, snegler og alt det andre... Fisk gaar greit, men ikke laks.

Svarte pòlser, populaert her i Spania...uehh

Enda en som ikke liker sjømat! JIPPI, jeg er ikke alene!

Det værste med å ikke like sjømat/skalldyr er at du blir sett på som en skikkelig særing fordi "alle" liker jo det".

Gjest Rakel28
Skrevet

Hmm. Alle fiskemat utenom laks og fiskekaker.

Alle grønnsaker utenom poteter, mais og salat.

Alle supper.

Leverpostei og lignende.

Ulike salater (italiensk salat osv)

Jepp, jeg er nok ganske kresen.

Skrevet

Og jeg tar gladelig en runde med slukrens...

Du får rense sluken (sluket?) din sjøl.

Endelig en god ting likestillinga har ført til....he.he...

Skrevet

I know... He, he...

Tar du ut kjøttet før du spiser hamburger også? *ler*

Gjest ViViola
Skrevet

Du får rense sluken (sluket?) din sjøl.

Endelig en god ting likestillinga har ført til....he.he...

Døh, jeg renser sluk sjøl, jeg skifter dekk på bilen og peiler olje - og jeg vasker klær og gulv og unger. Hvis det er min arbeidsoppgave.

SÅH!

Gjest mora2
Skrevet

Tar du ut kjøttet før du spiser hamburger også? *ler*

He, he, så gal er jeg ikke ;0)

Skrevet

Jeg klarer å spise alt unntatt tomatbønner, rakefisk og spekesild inkludert varianter av spekesild, som sursild, tomatsild osv.

Det er mulig det er uhøflig å ikke spise det man får servert, men jeg tror det er mer uhøflig å brekke seg ved matbordet :) Heldigvis er ikke noen av mine "verstinger" noe som vanligvis serveres på fest sånn helt uten at man vet det. Silde- og rakefisklag blir man gjerne invitert til spesielt - da sier jeg nei takk, eller det er en del av en buffet - og da velger jeg noe annet.

Jeg kan styre meg for, men brekker meg tross alt ikke av lungemos, blåmuggost, fisken i bacalaoen, ansjos og alle varianter av svinekjøtt.

Nå kom jeg på at jeg heller ikke liker sursild eller ansjos. Især det første er et problem når man bor i Danmark. Danskene kan jo nesten ikke servere lunsj uten sursild og snaps. Det er veldig greit nå jeg er gravid og kan skylde på at jeg ikke kan spise rå fisk (selv om sursild i utgangspunktet skal ha vært frossen og derfor er trygg).

''Det er mulig det er uhøflig å ikke spise det man får servert, men jeg tror det er mer uhøflig å brekke seg ved matbordet :)''

Godt sagt! :-)

Skrevet

Blodpudding går nok bra, kan ikke huske at det var spesielt ille fra min barndom. Selv om blodrøringa var litt - eh - ubehagelig å gjøre, da (hadde dyr og slaktet selv, så jeg har rørt mye blod...).

Smalahove har jeg ikke smakt, så jeg vet ikke. Skal ikke se bort fra at det er godt!

Lungemos husker jeg meget godt fra min barndom. Blir helt uvel her jeg sitter, det var en grå masse som ble ufyselig med en gang det ble litt kaldt. ILLE!

Husker forresten ikke hva vi spiste til blodpuddingen, jeg da, men indbiller meg at det var en mysostsaus? Noe lysebrunt og veldig søtt, i alle fall.

Jeg klarer heller ikke tanken på lungemos. Det er yndlingsretten til moren min, så det ble flittig servert i barndommen. Merkelig nok er det noe som ikke kommer på bordet hjemme hos foreldrene mine lenger...

Skrevet

Dette må sjekkes ut - jeg har faktisk overhode aldri registrert blodpuddingens tilstedeværelse noe sted. Men så har jeg alltid liste, da, når jeg handler, og den følges uten unntak! ;-)

''Men så har jeg alltid liste, da, når jeg handler, og den følges uten unntak! ;-)''

Du er flink. :-)

Skrevet

Kveite er mitt brekkmiddel

Så slipper du å bruke penger på det. Det er ikke akkurat billig, men noe av det beste jeg vet. :-)

Skrevet

Kvavner og brekker meg hvis jeg får i meg den minste antydning til remulade eller majones :(( Det er det verste! I tillegg får aldri noen meg til å spise blodmat, lungemos, haggis etc. Ei heller smalahåve. Men ting med majones i er siste sort for denne dama :)

Urk, remulade og majones er ikke godt nei, men jeg klarer å true det i meg hvis jeg er nødt. Jeg har arvet avresjonen mot majones og remulade av faren min. Til hans ære var det et fat med majonesfri smørbrød i begravelsen til faren hans.

Gjest Angela26
Skrevet

Enda en som ikke liker sjømat! JIPPI, jeg er ikke alene!

Det værste med å ikke like sjømat/skalldyr er at du blir sett på som en skikkelig særing fordi "alle" liker jo det".

Ja jeg veit! Hehe...

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg klarer heller ikke tanken på lungemos. Det er yndlingsretten til moren min, så det ble flittig servert i barndommen. Merkelig nok er det noe som ikke kommer på bordet hjemme hos foreldrene mine lenger...

He-he, det trenger kanskje ikke lenger være "livretten"? ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

''Men så har jeg alltid liste, da, når jeg handler, og den følges uten unntak! ;-)''

Du er flink. :-)

Kremt... Nesten, da...

Skrevet

Det er jo konsistensen på vannkastanjene som gjør dem så gode! Knasende sprø og deilig!

enig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...