Gå til innhold

Hei til alle gml og nye brukere av forumet


Ritva1

Anbefalte innlegg

Dette er Ritva...noen vil ikke kjenne meg mens andre vil kjenne meg igjen...men sikkert, blandede følelser og tanker...I sin tid så var jeg ganske direkte og sterk..Og noen tålte det ikke og beskyldte meg for mye rart inne i mellom...De glemte, at jeg er en av de mange som har kommet over både overgrep og voldtekt..Jeg vet at det er et godt liv etter hva man har opplevd..Du tenker...Kan man det? Ja, faktisk...men det kommer an på deg...Vil du kjempe for deg og ditt eller vil du synes synd på deg selv og la deg fortsatt styre av overgriper/Voldtektsmenn..Som ikke fortjerner dine tnanker og energi!

Til slutt vil jeg gjerne si, unnskyld/tilgi meg for at jeg evt såret/sa noe galt som du ikke var klar for å høre der og da!

Jeg tenker, ja altfor ofte, på de som jeg har truffet på dette forumet...Dere vil alltid være i mine tanker...Alltid være der når keg kjemper for rettferdighet!

Klem Ritva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GamleBarbie

HEIA RITVA...:-)

Så altfor lenge siden, hvordan går det med deg? Har savnet deg! Håper du har det bra nå. Du vet vel mailaddyen min, så please, send noen ord.

Glad i deg vet du!

GOD klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du skriver..!

Er lenge siden vi har hatt kontakt nå... Men tenker på deg titt og ofte siste tida..

Ja, du var direkte i vår kontakt.. Og sterk i dine utalelser...

Men faktisk.. (ska snakke for min egen del), var helt på sin plass...! Jeg var ikke gamle jenta da jeg fikk kontakt me deg.. og der og da veldig uening i mye.. men du hjalp meg ufattelig mye!! Og mye av d vi snakka om, henger i ennå og hjelper meg..!

For VET at du har rett i mye av d vi snakka om.. selv om jeg var ungdom og tverr på alle vis...! :P

Jeg vet... har sett me deg, og andre at man kan få et godt liv..

man må faktisk bare TRO på d og jobbe for d..

Nekter ikke for d. sliter litt me den delen selv ennå, men DU Ritva, og andre har bevist d går ann..

Har stilt meg til disposisjon til å være brukerrådsrepresentant her ved SMISO (senter mot incest og seksuelle overgrep) i molde nå, for første gang.. og føler jeg er sterk nok til å stå i d..! Og ja, er Stor forskjell fra tidligere...!

Har denne høsten stått frem ved flere anledninger...!

-Noe som er et giga skritt for min del, i og med at fam ikke har visst en ting noen gang..

men har gjort d.. og informert familien slik de ikke skal bli sjokkert...

Er selv langt fra ferdig me kampen i meg selv om jeg fortjener et godt liv.. Men tror jeg har komt et godt stykke på vei..! Ser etterhvert at andre reelt setter pris på meg, og ser at de til tider trenger meg...! Noe som betyr ufattlig mye!

Og d gjør livet mitt virkelig verdt å leve...!

Men ja, nekter ikke for at akkurat d er vansklig i perioder...!

Har endt opp me en ny overgrepsituasjon som jeg ikke helt klarer å komme ut av, han bruker alle triks i boka... (ble overfalt i byen for over et år sia, og han forsto han kunne "bruke"

meg.)

Han vet hva han ska bruke mot meg..

Blir ei lita jente på 4 år... Når d er reelle trusler mot folk jeg er gla..

Men samtidig nekter jeg idioten i å ta styringen over mitt liv, og d er mye takket være samtalene vi hadde ritva.. spørsmåla du stilte når jeg minst trengte dem der og da.. de hjelper meg nå!

skrevet alt for mye om meg selv nå, men åssen går d me du?

-håper inderlig du svarer, om så kort nå..!

klem janne, ( som er nekta pingla navnet nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange varme klemmer til deg..

-thinkerbell

Bella Thinker:) Håper du har det bra, finner livet godt å leve:)

Gode varme klemmer igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for at du skriver..!

Er lenge siden vi har hatt kontakt nå... Men tenker på deg titt og ofte siste tida..

Ja, du var direkte i vår kontakt.. Og sterk i dine utalelser...

Men faktisk.. (ska snakke for min egen del), var helt på sin plass...! Jeg var ikke gamle jenta da jeg fikk kontakt me deg.. og der og da veldig uening i mye.. men du hjalp meg ufattelig mye!! Og mye av d vi snakka om, henger i ennå og hjelper meg..!

For VET at du har rett i mye av d vi snakka om.. selv om jeg var ungdom og tverr på alle vis...! :P

Jeg vet... har sett me deg, og andre at man kan få et godt liv..

man må faktisk bare TRO på d og jobbe for d..

Nekter ikke for d. sliter litt me den delen selv ennå, men DU Ritva, og andre har bevist d går ann..

Har stilt meg til disposisjon til å være brukerrådsrepresentant her ved SMISO (senter mot incest og seksuelle overgrep) i molde nå, for første gang.. og føler jeg er sterk nok til å stå i d..! Og ja, er Stor forskjell fra tidligere...!

Har denne høsten stått frem ved flere anledninger...!

-Noe som er et giga skritt for min del, i og med at fam ikke har visst en ting noen gang..

men har gjort d.. og informert familien slik de ikke skal bli sjokkert...

Er selv langt fra ferdig me kampen i meg selv om jeg fortjener et godt liv.. Men tror jeg har komt et godt stykke på vei..! Ser etterhvert at andre reelt setter pris på meg, og ser at de til tider trenger meg...! Noe som betyr ufattlig mye!

Og d gjør livet mitt virkelig verdt å leve...!

Men ja, nekter ikke for at akkurat d er vansklig i perioder...!

Har endt opp me en ny overgrepsituasjon som jeg ikke helt klarer å komme ut av, han bruker alle triks i boka... (ble overfalt i byen for over et år sia, og han forsto han kunne "bruke"

meg.)

Han vet hva han ska bruke mot meg..

Blir ei lita jente på 4 år... Når d er reelle trusler mot folk jeg er gla..

Men samtidig nekter jeg idioten i å ta styringen over mitt liv, og d er mye takket være samtalene vi hadde ritva.. spørsmåla du stilte når jeg minst trengte dem der og da.. de hjelper meg nå!

skrevet alt for mye om meg selv nå, men åssen går d me du?

-håper inderlig du svarer, om så kort nå..!

klem janne, ( som er nekta pingla navnet nå :)

og tusen takk for svar:) Må bare med en gang si at jeg ble glad av å høre at du har kvittet deg med ”Pingla”:)…Du er jo ingen Pingle som så _ofte_ sagt tidligere:) Du har kommet veldig langt siden du har stilt deg til disp for SMISO. Da har du blitt sterk og du vil bli sterkere med å hjelpe andre og dermed også enda mere degselv:) En ting er å kommunisere med andre via nettet – en helt annen ting er ”face to face”. ..Man får et helt annet utgangspunkt når man kommuniserer øyne til øyne, og det igjen skaper tillit, fortrolighet og kunne stole på. Jeg tror du blir en utmerket Rådperson!:)

Jeg tror alle som har opplevd overgrep/voldtekt/vold vil aldri glemme det selv om man går videre i livet. –Men man må lære seg å leve med minner/følelser og alt som kommer som påminner om fortiden. _Det_ er en vanskelig vei å finne når man er i mørket og virrer rundt uten å vite hvor det skal ende. Noe av puslespillbrikkene er å fortelle nettverket, venner vi stoler på og familie, så det blir åpenhet rundt det. Det er ikke lett, men svært tøft og vanskelig…men etterpå så blir det gjerne så mye lettere med tiden:) For øvrig er/var Dr. online et godt sted for selvhjelp, jeg synes det er synd at ikke Dr.online ser behovet for en res.person som kan svare alle som så sårt trenger hjelp og støtte videre i livet… Overgrep/voldtekt/vold vil ikke forsvinne med det første, dessverre…

Du har jo vært kjempeflink som har stått frem…selv om det er tøft og vondt..så er det noe i enselv med tiden som bare sprekker og må ut!! Når man gjør det, så har man kommet et skikkelig gigaskritt videre:) Jeg håper virkelig at familien din har ”tatt det til fornuft”…og at de støtter deg…etter sjokkinfo…

Så leit å høre at du vært utsatt for nytt…det trengte du ikke! –Men du kjenner alle triks i boken…så hvorfor lar du ham bruke de? ”Greit” at han forsto han kunne ”bruke” deg. Det er vel en felle vi alle som opplevd dette faller i….men innerst inne vet du bedre. Du er ikke en liten jente på 4 år lengere…selv om fortidens minner kommer å forteller deg det.! Du er en voksen kvinne og du er sterkere enn hva denne drittsekken noen gang kan drømme om å bli!! Du vet egentlig hva du skal gjøre med det…Ikke sant? Så hvorfor gjør du ikke det? Tenk på alt hva du har gjort for degselv i alle år..Du er da ikke klar til noe tilbakeskritt pga ham? Du har makten, du må bruke den og du må tørre…som du som ofte har gjort! Du bestemmer, og dette klarer du!!

Jeg har det strålende, jeg lever hver dag akkurat som jeg ønsker og vil:) Har nettopp kommet hjem fra nesten 4 uker i Brasil – en kombinert bryllup/dåp og familieferie. Fantastisk gøy og spennende var det. Snart skal jeg til Kroatia og Hellas…Jeg reiser en del for tiden som gir meg mye glede og motivasjon…så jeg griper ”Carpe Diem":)

Stor go’klem til deg fra meg..Og du…Du fortjener er godt liv! Men det er _du_ som bestemmer hvor godt det skal være-ikke glem det da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et nydelig innlegg!

Klem til deg, Ritva1 ;)

Vet ikke helt om jeg er enig om det var nydelig, men tusen takk for dine ord allikevel:) Nå vet jeg ingenting om deg, men siden du er her på dette forumet...så vet jeg at du sliter med hva du har opplevd og opplever..Men håper du finner trøst og motivasjon i dette forumet..til å finne hvordan du kan og skal takle livet ditt her og nå..og i fremtiden. Du kan...og Du orker...Finnes et godt liv også for deg, fordi du er verdifull for alle som kjenner deg!

Gode klemmer til deg fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Vet ikke helt om jeg er enig om det var nydelig, men tusen takk for dine ord allikevel:) Nå vet jeg ingenting om deg, men siden du er her på dette forumet...så vet jeg at du sliter med hva du har opplevd og opplever..Men håper du finner trøst og motivasjon i dette forumet..til å finne hvordan du kan og skal takle livet ditt her og nå..og i fremtiden. Du kan...og Du orker...Finnes et godt liv også for deg, fordi du er verdifull for alle som kjenner deg!

Gode klemmer til deg fra meg

Snille deg, jeg har aldri opplevd overgrep av noen slag, men leser her med jevne mellomrom.

Jeg har barn, og kan derfor tenke meg, hvor jævlig barnet mitt ville ha det, slik ville jeg følt.

Jeg synes dere alle er små mirakler! Et mirakel å overleve, og et mirakel at dere fortsetter å leve!

Og ditt innlegg må ha rørt ved samtlige overgrepsofre!

Takk for gode tanker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEIA RITVA...:-)

Så altfor lenge siden, hvordan går det med deg? Har savnet deg! Håper du har det bra nå. Du vet vel mailaddyen min, så please, send noen ord.

Glad i deg vet du!

GOD klem,

Kjære Barbie...The One and Only:) Du er jo bare en unikum! Du kommer tilbake og tilbake uansett hva som treffer deg her i livet.!Jeg ser at du prøver å skape et annet forum her...Håper det lykkes. Hvis du gir Sør en ekstra klem..så kommer han nok luskende til også dette forum:o). For en ting er sikkert, selv om veldig mange vil være uenige i dette på Dr. Online , så er han _også_ et unikum. Jeg har ikke tall på hvor mange han har hjulpet og reddet livet til - til tross for at han er en _mann_:) Han er jo bare go'e!

Dessverre har jeg ikke mail-adr. din, jeg skifter ganske ofte på mail-adr. og maskiner og får ikke med alle kontakter.

Go'e klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille deg, jeg har aldri opplevd overgrep av noen slag, men leser her med jevne mellomrom.

Jeg har barn, og kan derfor tenke meg, hvor jævlig barnet mitt ville ha det, slik ville jeg følt.

Jeg synes dere alle er små mirakler! Et mirakel å overleve, og et mirakel at dere fortsetter å leve!

Og ditt innlegg må ha rørt ved samtlige overgrepsofre!

Takk for gode tanker ;)

Hei igjen på deg!

Det er lov til å sniklese:) selv for den som ikke har opplevd overgrep..:) Og takk og heldigvis for det, så var du ikke en av oss. Men du kan jo slite med masse andre ting

som helt sikkert er like tungt og vanskelig å takle! Alle mennesker er små mirakler….2 fellesting har alle i hvertfall…vi blir født og vi skal dø…Også…er det som regel

masse ting som skjer imellom de 2 faktorene. Så det ene er ikke verre enn det andre. Selv om det ikke er overgrep etc. så kan det være andre ting som kan sies å være mirakel å fortsette å leve! Det bør og skal aldri være noen konkurranse om "hvem som har det verst her i livet"!

Det kan være lett for meg å si _at_ du må leve….og leve ut….uansett hva man har opplevd….For livet er her og nå…Det er ingen som kan fortelle noen om at det er noe ”etterliv”…og da er det ekstra viktig at man prøver så godt man kan å _leve_ her og nå..”For det er liv laga for alle":)…men man må kanskje ha hjelp og støtte for å se det selv. –Men at livet kan være godt…er det ingen argumenter imot…For til syvende og sist så er det _kun_ degselv som bestemmer hvordan livet skal leves. –Og kun deg selv:)

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hei igjen på deg!

Det er lov til å sniklese:) selv for den som ikke har opplevd overgrep..:) Og takk og heldigvis for det, så var du ikke en av oss. Men du kan jo slite med masse andre ting

som helt sikkert er like tungt og vanskelig å takle! Alle mennesker er små mirakler….2 fellesting har alle i hvertfall…vi blir født og vi skal dø…Også…er det som regel

masse ting som skjer imellom de 2 faktorene. Så det ene er ikke verre enn det andre. Selv om det ikke er overgrep etc. så kan det være andre ting som kan sies å være mirakel å fortsette å leve! Det bør og skal aldri være noen konkurranse om "hvem som har det verst her i livet"!

Det kan være lett for meg å si _at_ du må leve….og leve ut….uansett hva man har opplevd….For livet er her og nå…Det er ingen som kan fortelle noen om at det er noe ”etterliv”…og da er det ekstra viktig at man prøver så godt man kan å _leve_ her og nå..”For det er liv laga for alle":)…men man må kanskje ha hjelp og støtte for å se det selv. –Men at livet kan være godt…er det ingen argumenter imot…For til syvende og sist så er det _kun_ degselv som bestemmer hvordan livet skal leves. –Og kun deg selv:)

Klem til deg

Vi blir født, og vi skal dø. Eneste likhet alle mennesker har seg i mellom.

Hva vi bruker våre liv til/hva vi må gjøre for å overleve, etc!

Vi fødes her eller der. Noen i Afrika til sult, noen i Norge til overflod, noen i Spania til tilfredsstillende.... Felles for alle er at kvinner blir misbrukt....

At dere som er utsatt for overgrep, i det hele tatt klarer å fungere, er medalje til dere alle!

Håper entusiasmen er global, for da støtter jeg også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du skriver..!

Er lenge siden vi har hatt kontakt nå... Men tenker på deg titt og ofte siste tida..

Ja, du var direkte i vår kontakt.. Og sterk i dine utalelser...

Men faktisk.. (ska snakke for min egen del), var helt på sin plass...! Jeg var ikke gamle jenta da jeg fikk kontakt me deg.. og der og da veldig uening i mye.. men du hjalp meg ufattelig mye!! Og mye av d vi snakka om, henger i ennå og hjelper meg..!

For VET at du har rett i mye av d vi snakka om.. selv om jeg var ungdom og tverr på alle vis...! :P

Jeg vet... har sett me deg, og andre at man kan få et godt liv..

man må faktisk bare TRO på d og jobbe for d..

Nekter ikke for d. sliter litt me den delen selv ennå, men DU Ritva, og andre har bevist d går ann..

Har stilt meg til disposisjon til å være brukerrådsrepresentant her ved SMISO (senter mot incest og seksuelle overgrep) i molde nå, for første gang.. og føler jeg er sterk nok til å stå i d..! Og ja, er Stor forskjell fra tidligere...!

Har denne høsten stått frem ved flere anledninger...!

-Noe som er et giga skritt for min del, i og med at fam ikke har visst en ting noen gang..

men har gjort d.. og informert familien slik de ikke skal bli sjokkert...

Er selv langt fra ferdig me kampen i meg selv om jeg fortjener et godt liv.. Men tror jeg har komt et godt stykke på vei..! Ser etterhvert at andre reelt setter pris på meg, og ser at de til tider trenger meg...! Noe som betyr ufattlig mye!

Og d gjør livet mitt virkelig verdt å leve...!

Men ja, nekter ikke for at akkurat d er vansklig i perioder...!

Har endt opp me en ny overgrepsituasjon som jeg ikke helt klarer å komme ut av, han bruker alle triks i boka... (ble overfalt i byen for over et år sia, og han forsto han kunne "bruke"

meg.)

Han vet hva han ska bruke mot meg..

Blir ei lita jente på 4 år... Når d er reelle trusler mot folk jeg er gla..

Men samtidig nekter jeg idioten i å ta styringen over mitt liv, og d er mye takket være samtalene vi hadde ritva.. spørsmåla du stilte når jeg minst trengte dem der og da.. de hjelper meg nå!

skrevet alt for mye om meg selv nå, men åssen går d me du?

-håper inderlig du svarer, om så kort nå..!

klem janne, ( som er nekta pingla navnet nå :)

Ville berre si at jeg er stolt over deg, og du har virkelig kommet langt siden sist jeg snakket med deg.

Det var kjekt å høre, nå ble jeg glad :-)

Stå på videre!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Jeg sitter her med tårer i øynene.

Fordi jeg tenker tilbake på alle de timene jeg tilbrakte her på dette forumet, og på alle dere som var der for meg da. Det føles helt utrolig at når jeg nå plutselig titter innom igjen, så er det fortsatt mange av dere som er her, eller som selv tilfeldigvis titter innom.

Jeg er veldig FOR mennesker med sterke meninger, Ritva! Det synes jeg ikke du skal slutte med! ;)

Og alle dere andre.. Jeg håper livet føles bra hos dere! Jeg er her så og si aldri lenger... men, det betyr ikke at jeg ikke tenker på dette forumet og dets brukere. Det slår meg nå, en del år etter, at akkurat dere hadde en unik betydning for hvordan mitt liv ble videre. Og livet mitt er godt nå! Det har tatt tid, og det har vært tøft, og selvfølgelig opplever jeg fortsatt tunge dager. Men, så er det vel det som er livet da... "Mørke skyer ødelegger ikke dagen, de varierer den.."

Jeg vil gjerne takke dere alle for at dere var der for meg! Det har betydd så mye, mer enn jeg noen gang trodde.

Stor klem til alle kjente og kjære! :)

-Scar-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ritva! :) Guriland, så godt det var å "se" deg her. Jeg er sjelden innom Overgrepsforumet lenger, livet mitt er så mye mer nå, og det er godt.

Hvordan står det til med deg for tida?

Send meg gjerne en mail eller ta kontakt på MSN om du vil: [email protected]

Varm klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...