Gå til innhold

Rehabiliteringsstønad og egenmelding?

Anbefalte innlegg

Gjest Rehabbb
Skrevet

Kan man bruke egenmelding når man jobber 50% og mottar 50% rehabiliteringsstønad? Sjefen min sier at jeg ikke kan det. At jeg må ta kontakt med trygdekontoret og lege for å få sykemelding hvis jeg er borte en eneste dag. Stemmer dette?

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg kan ikke reglene for egenmelding, men jeg har erfaring fra to andre hold; Jeg har selv mottatt graderte rehabiliteringspenger over en lengre periode, og har alltid kontaktet lege for å få en bekreftelse for perioder med endret uføregrad, (selv om det kun gjelder en forkjølelse). Dette har jeg da sendt til NAV. Samtidig jobber jeg også som saksbehandler for rehabiliteringspenger, og har der erfaringen at de som har høyere uføregrad i en kortere periode sender oss bekreftelse på det fra sin lege. Jeg vet av egen erfaring at det er ganske frustrerende hvis en bare har vært syk i få dager...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...