Gå til innhold

Snakket med psykiater i dag.

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Snakket med sønnen min sin psykiater i dag,og hun sa han kunne bare gå rett fra remeron til melatonin,uten at han ble noe dårlig av det,det er jo bra : )

Og når det gjalt sertifikatet var det hun som hadde det siste ordet der,sa hun. Hun skulle henvise han til nevropsykolog.

Men ærlig talt,er det ikke litt for tidlig å avgjøre om noen kan få sertifikatet i en alder av 14?

Og er den testen da endelig,eller kan han ta ny test senere om han ikke klarer det?

Han vet ikke noe om dette selv enda,burde vi snakke med han om det,eller vente til han skal ta testen,eventuellt etter?

Er så usikker,det å få sertifikatet betyr veldig mye for han,både på moped og på bil.

Skrevet

Slik jeg ser det, så hadde jeg ikke sagt til gutten at bakgrunnen for nevropsykologisk testing akkurat nå, primært er en vurdering mht muligheter for å kjøre bil. Det vil også være vanskelig for ham å se sammenhengen med testingen og evt. fremtidige ferdigheter i forhold til bilkjøring.

Jeg tenker at det kan være viktig for dere som foreldre og for personer i hjelpeapparatet rundt ham, å vite noe om hva som er realistiske mål å sette for hans opplæring mm. Derfor er nevropsykologisk testing nå et bra tiltak.

Dersom testresultatene skulle vise dårlig fungering, og han utvikler seg mye i positiv retning i årene som kommer, så vil dere kunne be om ny testing når han er eldre. Dette gjelder særlig dersom det på nåværende tidspunkt er vanskelig for ham å samarbeide i testsituasjonen, slik at resultatene evt. kan vise et svakere bilde enn det reelt sett er grunnlag for.

En helt annen ting; jeg håper at dere som foreldre gis mulighet til støttesamtaler underveis. Det å ha et barn med såpass omfattende vansker som dere har, innebærer store utfordringer i hverdagen. Gode samtalepartnere kan være nyttig underveis.

Gjest D*lilith
Skrevet

Slik jeg ser det, så hadde jeg ikke sagt til gutten at bakgrunnen for nevropsykologisk testing akkurat nå, primært er en vurdering mht muligheter for å kjøre bil. Det vil også være vanskelig for ham å se sammenhengen med testingen og evt. fremtidige ferdigheter i forhold til bilkjøring.

Jeg tenker at det kan være viktig for dere som foreldre og for personer i hjelpeapparatet rundt ham, å vite noe om hva som er realistiske mål å sette for hans opplæring mm. Derfor er nevropsykologisk testing nå et bra tiltak.

Dersom testresultatene skulle vise dårlig fungering, og han utvikler seg mye i positiv retning i årene som kommer, så vil dere kunne be om ny testing når han er eldre. Dette gjelder særlig dersom det på nåværende tidspunkt er vanskelig for ham å samarbeide i testsituasjonen, slik at resultatene evt. kan vise et svakere bilde enn det reelt sett er grunnlag for.

En helt annen ting; jeg håper at dere som foreldre gis mulighet til støttesamtaler underveis. Det å ha et barn med såpass omfattende vansker som dere har, innebærer store utfordringer i hverdagen. Gode samtalepartnere kan være nyttig underveis.

Godt han kan testes på nytt senere da,phu...

Det er kanskje det beste det ja,å ikke si noe til han om hvorfor han testes...han kommer jo da til å spørre om alle må ta slike tester,uff.

Får helt vondt av han jeg.

Det er ikke så mye støtteapparat rundt oss som foreldre,men vi kan jo melde oss inn i foreninger,men man skal ha overskudd til det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...