Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å skriver en søknad på dette. Så må jeg sette opp årsinntekt for siste kalender år. Skal jeg da skrive inn det jeg hadde i 07? hadde halveåret med vanlig arb.inntekt og andre halve hadde jeg sykepenger..

Noen som vet hvordan dette fungerer??

Gjest 66% tror jeg
Skrevet

Ja du må oppgi all inntekt du hadde i 07. Slik jeg har forstått det får du da 66% av denne summen i rehab.

Skrevet

Ja du må oppgi all inntekt du hadde i 07. Slik jeg har forstått det får du da 66% av denne summen i rehab.

ja, vet hva jeg får. Men, er usikker på om jeg må ta kalenderåret 06, eller 07. pga at jeg hadde halve året med sykepenger.

• 2 uker senere...
Skrevet

Takker =)

Hei Loralei! Du har kanskje sendt inn ditt krav nå? Uansett trenger du ikke bekymre deg over å ha skrevet rett inntekt. Ved NAV har saksbehandleren tilgang til informasjon om din inntekt for alle tidligere år. Enten blir året før du er syk grunnlaget, eller et gjennomsnitt av de tre siste år før du ble syk. Det høyeste velges. Av det får du 66%. Du vil få en dagsats, og dette gis for 5 dager pr uke. Har du barn, får du tillegg for dem. Hvis du er medlem av en pensjonsordning (f.eks. KLP eller SPK) kan du også nå søke dem om en mindre ytelse. Det hjelper litt for nedgangen i inntekten... Det er bare å spørre om du lurer på mer! Jeg er selv syk, så jeg vet hvor frustrerende dette kan være...

Skrevet

Hei Loralei! Du har kanskje sendt inn ditt krav nå? Uansett trenger du ikke bekymre deg over å ha skrevet rett inntekt. Ved NAV har saksbehandleren tilgang til informasjon om din inntekt for alle tidligere år. Enten blir året før du er syk grunnlaget, eller et gjennomsnitt av de tre siste år før du ble syk. Det høyeste velges. Av det får du 66%. Du vil få en dagsats, og dette gis for 5 dager pr uke. Har du barn, får du tillegg for dem. Hvis du er medlem av en pensjonsordning (f.eks. KLP eller SPK) kan du også nå søke dem om en mindre ytelse. Det hjelper litt for nedgangen i inntekten... Det er bare å spørre om du lurer på mer! Jeg er selv syk, så jeg vet hvor frustrerende dette kan være...

Tusen takk for svar =)

Skal snart sende inn kravet, men må vente til legen har fylt ut sine papir. Så er det mulig det dukker opp ett og annet spørsmål etterhvert =)

Skrevet

Tusen takk for svar =)

Skal snart sende inn kravet, men må vente til legen har fylt ut sine papir. Så er det mulig det dukker opp ett og annet spørsmål etterhvert =)

Hei igjen. Hvis det fortsatt er en stund til din maxdato for sykepenger, så er det greit å vente på legen. Hvis ikke, ville jeg sendt kravet først og purret på legen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...