Gå til innhold

Jeg er en taper :-(syteinnlegg)

Anbefalte innlegg

Gjest nickløsidag
Skrevet

Jeg er helt matt og skjelven i kroppen. Krav herfra og derfra, mye som må ordnes og jeg vet ofte ikke hvor jeg skal hente energien fra. Jeg blir treg og bare utsetter. Greier ikke forholde meg til alt lenger.

Var i møte hos barnevernet denne uka, og det var et sterkt og vanskelig møte. Jeg ble møtt på en vennlig og forståelsesfull måte. Men jeg har jo nedgradert meg selv som forelder på denne måten :-( selv om jeg gjør det for at ungene skal få det bra, så gjør det vondt likevel).

Føles som alt er min skyld også, at jeg kan takke meg selv for at jeg er "ødelagt" og må bruke lang tid på å bli sterk. For jeg kan jo ikke laste andre for valg jeg har gjort i livet. Enda jeg vet innerst inne at det var _h'n_ som slo, _h'n_ som kritiserte og psyket ned. Men likevel er det jeg_ som føler meg som en dårlig forelder og som må leve med konsekvensene :-(

Videoannonse
Annonse
Gjest K. T. Karlsen
Skrevet

Jeg er også en taper.

Trist, men sant.

Skrevet

For å være en "taper" så må du selv identifisere deg som sådan. Når motgang og utfordringer blir store, kan det være fristende å plassere seg selv innenfor en taperkategori, men ulempen er selvfølgelig at du heller ikke liker å skulle være en "taper"...

Vet ikke hvilke krav som er blitt stilt til deg, men som i andre vanskelige situasjoner så gjør du vel best i å forsøke å ta tak i en ting av gangen.

Også vet du selvfølgelig at du ikke får gjort noe med fortiden, men at du derimot har stor påvirkningsmulighet i forhold til innholdet i fremtiden :-)

Gjest nickløsidag
Skrevet

For å være en "taper" så må du selv identifisere deg som sådan. Når motgang og utfordringer blir store, kan det være fristende å plassere seg selv innenfor en taperkategori, men ulempen er selvfølgelig at du heller ikke liker å skulle være en "taper"...

Vet ikke hvilke krav som er blitt stilt til deg, men som i andre vanskelige situasjoner så gjør du vel best i å forsøke å ta tak i en ting av gangen.

Også vet du selvfølgelig at du ikke får gjort noe med fortiden, men at du derimot har stor påvirkningsmulighet i forhold til innholdet i fremtiden :-)

Du har så rett så rett! Takk for oppmuntrende ord - jeg trengte det i dag :-)

Gjest Baremei
Skrevet

Jeg er også en taper.

Trist, men sant.

Dere er ikke tapere! Verden vi lever i går unna i et forrykende tempo, og det er naturlig å falle av av og til. Spesielt dersom man opplever fæle ting slik som du skildrer nickløs! Du er fremdeles forelder, og du er helt sikkert en vanvittig god en, men du må bare ha litt pusterom! Det er egentlig derfor barnevernet er her. Ikke for å degradere foreldre, men for å gi foreldre litt rom til å fortsette.

Jeg synes samfunnet vårt ikke gjør annet en å produsere såkalte tapere. Det er ikke et sunnhetstegn med tanke på samfunnet! En hver person er en vanvittig ressurs, og vi har alle ressurser i oss, selv om det kan være jævlig vanskelig å oppdage dem av og til. Det er lov til å ha det vanskelig, det betyr ikke at man er en taper.

Stopp verden vi vil på igjen!;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...