Gå til innhold

Har det bra...


sKristine

Anbefalte innlegg

Hei.

Lenge siden sist...jeg har rota vekk meg selv og har måtte snu på flisa fra KristineS til sKristine ! :)

Meg jeg er meg selv fortsatt.

Fikk etter en laaang pause lyst til å skrive litt her igjen.

Turde meg faktisk frivillig til ny lege her om dagen og det gikk mega bra. Har fått en kjempe ok fastlege!

Vel ...jeg turde jo ikke å si hele soga...så jeg skal be gamle legen sende min sjornal...hvordan fixe det enkelt...?!

Vil si til deg Grete at du er super som klarer å stå på sååå lenge. Jeg har "dradd inn mine årer" når det gjelder å hjelpe andre. Jeg bare måtte gi meg. Joda...jeg holder da kontakt med noen av de "gamle" kjente... her fra DOL. :)

Angst. Er noe som jeg tror jeg må slepe på lengst. Av og til kommer den og sniker seg innpå meg. Men jeg kjenner den og blir ikke så redd som før...jeg vet at den går etter en stund.

Og så har jeg en ting til som jeg selv 10 år etter voldtekten sliter med om jeg vil eller ikke. Prøver å late som om jeg ikke sliter...

Jeg føler meg liksom litt sånn fremmed for mannfolka. Det kan godt være en jeg liker og så alikevel så stivner jeg. Kan danse og ha det gøy, være soial ekke det... men jeg klarer ikke å slappe av slik jeg har så inderlig lyst til...

Er det noen andre med slike erfaringer...har du da evt. råd for å komme seg videre ut av floken???

Klem fra

KristineS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kristine!

Så hyggelig å se deg igjen her! Godt å høre at du for det meste har det bra!!!

Det er veldig viktig å erkjenne at man møter veggen eller blir utbrent - da er det helt riktig å trekke seg tilbake, slik du har gjort. Og det uten å ha den minste lille dårlige samvittighet! Du er deg, og det er viktig at du passer godt på deg selv, for det er ingen som takker deg den dagen du ligger der.

For min del går det i bølger, som for alle andre! Akkurat nå tar jobben så mye tid at jeg sjelden holder foredrag eller reiser rundt på skoler og ungdomsklubber og driver holdningsskapende arbeide. Dette er jo idealistisk arbeid som jeg ikke får betalt 10 øre for, så for tiden må jeg prioritere jobben. Men jeg får daglig både mail og telefoner som jeg forsøker å svare på så godt jeg kan.

Men det som er kjekt, er at jeg akkurat har fått gitt ut boken min i nytt opplag hos Psykiatrisk Opplysningsfond!! Den har fått nytt omslag, nytt forord av Odd Einar Dørum, og jeg har skrevet et etterord som forteller hvordan jeg har hatt det siden boken ble skrevet for 10 år siden.

Boken koster kr 248,- og sender folk meg en mail, kan jeg ordne en signert utgave! [email protected]

Hilsen og klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEYYY :o))))

Så gøy og se et kjent ' fjes*

er ikke ofte jeg har vært her inne i det siste året....Fikk meg en smell så kraftig på tryne her i fjor vår etter internett...men nå går det bra...VELDIG bra...Har endel kontakt med mennesker enda som har vært utsatt for voldtekt, men jager dem inn til fagfolka * les : Grete og Dixi *

det er hun som kan dette :o)

Håper alle sammen både kjente og ukjente har det bra

GO klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEYYY :o))))

Så gøy og se et kjent ' fjes*

er ikke ofte jeg har vært her inne i det siste året....Fikk meg en smell så kraftig på tryne her i fjor vår etter internett...men nå går det bra...VELDIG bra...Har endel kontakt med mennesker enda som har vært utsatt for voldtekt, men jager dem inn til fagfolka * les : Grete og Dixi *

det er hun som kan dette :o)

Håper alle sammen både kjente og ukjente har det bra

GO klemmer fra

Hei Ann Marit!

Det var en sjelden stemme i natten! Skikkelig lenge siden jeg har sett deg her nå. Vet ikke hva for slags smell du har hatt, men er glad for å høre at du er på beina igjen!!

Vennlig hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristine!

Så hyggelig å se deg igjen her! Godt å høre at du for det meste har det bra!!!

Det er veldig viktig å erkjenne at man møter veggen eller blir utbrent - da er det helt riktig å trekke seg tilbake, slik du har gjort. Og det uten å ha den minste lille dårlige samvittighet! Du er deg, og det er viktig at du passer godt på deg selv, for det er ingen som takker deg den dagen du ligger der.

For min del går det i bølger, som for alle andre! Akkurat nå tar jobben så mye tid at jeg sjelden holder foredrag eller reiser rundt på skoler og ungdomsklubber og driver holdningsskapende arbeide. Dette er jo idealistisk arbeid som jeg ikke får betalt 10 øre for, så for tiden må jeg prioritere jobben. Men jeg får daglig både mail og telefoner som jeg forsøker å svare på så godt jeg kan.

Men det som er kjekt, er at jeg akkurat har fått gitt ut boken min i nytt opplag hos Psykiatrisk Opplysningsfond!! Den har fått nytt omslag, nytt forord av Odd Einar Dørum, og jeg har skrevet et etterord som forteller hvordan jeg har hatt det siden boken ble skrevet for 10 år siden.

Boken koster kr 248,- og sender folk meg en mail, kan jeg ordne en signert utgave! [email protected]

Hilsen og klem fra Grete :-)

Legg merke til at hvis du skal sende mail til meg, må du ha med grete_ foran kvalheim, ellers havner mailen hos en stakkars mann med navn kvalheim som ikke kjenner til meg i det hele tatt! Av en eller annen grunn klarer ikke siden her å oppfatte hele mailadressen, har sett at også andre klager på dette.

Beklager hvis du får feilsendte mail, mr. kvalheim!

Vennlig hilsen Grete i DIXI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...