Gå til innhold

Hvordan avslutte abbonement og få nytt?


Anbefalte innlegg

Gjest vil bytte abbonement
Skrevet

Jeg har NetCom SmartTalk, og ønsker å avslutte dette til fordel for OneCall. Jeg finner ikke om det er bindingstid med SmartTalk, bare at det er månedsavgift osv.

Hvordan avslutter jeg SmartTalk da? Bare ringer jeg NetCon og sier hei du jeg vil ikke ha abbonementet lenger, også blir det avsluttet med det samme?

Skrevet

Normalt fikser den nye operatøren dette for deg når du har bestilt nytt abonnment.

Gjest vil bytte abbonement
Skrevet

Normalt fikser den nye operatøren dette for deg når du har bestilt nytt abonnment.

Jeg vil ha One Call, er dette bra tror du?

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg vil ha One Call, er dette bra tror du?

One Call er bra for meg, men dette handler vel litt om hvilke telefonvaner du har.

Skifte av abonnement: Når du har fylt ut de skjemaer du skal (de finner du på One Calls hjemmeside), så ordner One Call med det juridiske i forhold til forrige leverandør. Det tar dog litt tid, tror jeg fikk SIM-kortet 3 uker før det ble aktiviert.

Gjest vil bytte abbonement
Skrevet

One Call er bra for meg, men dette handler vel litt om hvilke telefonvaner du har.

Skifte av abonnement: Når du har fylt ut de skjemaer du skal (de finner du på One Calls hjemmeside), så ordner One Call med det juridiske i forhold til forrige leverandør. Det tar dog litt tid, tror jeg fikk SIM-kortet 3 uker før det ble aktiviert.

Men det står jo at man kan beholde sitt gamle nummer, så hvorfor skal man da måtte vente 3 uker før dette blir fikset?

Gjest ViViola
Skrevet

Men det står jo at man kan beholde sitt gamle nummer, så hvorfor skal man da måtte vente 3 uker før dette blir fikset?

Jeg vet ikke akkurat hvorfor det tar sånn tid, men det har jeg opplevd før også i bytte til andre operatører.

Fikk SIM-kortet i posten med beskjed om at det på en gitt dato og et gitt klokkeslett ville bli aktiviert. Greit nok, synes jeg da, det handler vel kanskje litt om treg postgang/stjeling av post også?

Gjest vil bytte abbonement
Skrevet

Jeg vet ikke akkurat hvorfor det tar sånn tid, men det har jeg opplevd før også i bytte til andre operatører.

Fikk SIM-kortet i posten med beskjed om at det på en gitt dato og et gitt klokkeslett ville bli aktiviert. Greit nok, synes jeg da, det handler vel kanskje litt om treg postgang/stjeling av post også?

Jammen.. skal jeg sende inn mitt nåværende simkort til OneCall da, for at de skal fikse det og sende det tilbake til meg? Hvorfor det? Skal jeg sitte her hjemme uten simkort da?

Gjest ViViola
Skrevet

Jammen.. skal jeg sende inn mitt nåværende simkort til OneCall da, for at de skal fikse det og sende det tilbake til meg? Hvorfor det? Skal jeg sitte her hjemme uten simkort da?

Neida, du skal lese på hjemmesiden til One Call, fylle ut skjemaene du blir bedt om å fylle ut og returnere disse - så kommer nytt SIM-kort i posten til deg. Sammen med nytt SIM-kort får du et brev, der det står NÅR du skal putte det nye SIM-kortet i telefonen. Eller mer korrekt: Når det nye SIM-kortet er mulig å bruke.

Du trenger altså ikke sitte opp på natta og vente på det angitte klokkeslettet (som helst er midt på natta). Du kan enten putte inn nytt SIM-kort før du legger deg (men da er du jo telefonløs til det angitte klokkeslettet), eller gjøre det når du står opp igjen. NB! Dette handler altså om den oppgitte dato og klokkeslett i brevet som følger med nytt SIM-kort.

Gjest vil bytte abbonement
Skrevet

Neida, du skal lese på hjemmesiden til One Call, fylle ut skjemaene du blir bedt om å fylle ut og returnere disse - så kommer nytt SIM-kort i posten til deg. Sammen med nytt SIM-kort får du et brev, der det står NÅR du skal putte det nye SIM-kortet i telefonen. Eller mer korrekt: Når det nye SIM-kortet er mulig å bruke.

Du trenger altså ikke sitte opp på natta og vente på det angitte klokkeslettet (som helst er midt på natta). Du kan enten putte inn nytt SIM-kort før du legger deg (men da er du jo telefonløs til det angitte klokkeslettet), eller gjøre det når du står opp igjen. NB! Dette handler altså om den oppgitte dato og klokkeslett i brevet som følger med nytt SIM-kort.

Men kan man bruke det gamle simkortet og abbonementet frem til man putter inn det nye da?

Gjest ViViola
Skrevet

Men kan man bruke det gamle simkortet og abbonementet frem til man putter inn det nye da?

Jepp.

Skrevet

Men kan man bruke det gamle simkortet og abbonementet frem til man putter inn det nye da?

Jepp. :o) Det nye fungerer fra et gitt tidspunkt, før det har det ingen hensikt å sette det nye sim-kortet i telefonen. Etter det har det ingen hensikt å ha det gamle i telefonen da det ikke virker lenger.

Gjest vil bytte abbonement
Skrevet

Jepp.

Jepp til hva da?;) Jeg spurte om det gamle simkortet er sperret i mellomtiden, så man dermed sitter uten noe simkort i det hele tatt? Eller virker det gamle frem til man putter inn det nye? Jeg skjønner ingenting jeg.

Gjest ViViola
Skrevet

Jepp til hva da?;) Jeg spurte om det gamle simkortet er sperret i mellomtiden, så man dermed sitter uten noe simkort i det hele tatt? Eller virker det gamle frem til man putter inn det nye? Jeg skjønner ingenting jeg.

Dette var spørsmålet ditt:

''Men kan man bruke det gamle simkortet og abbonementet frem til man putter inn det nye da?''

Og det svarte jeg "Jepp" på.

Nå tror jeg ikke jeg kan hjelpe deg mer, gitt.

Gjest vil bytte abbonement
Skrevet

Dette var spørsmålet ditt:

''Men kan man bruke det gamle simkortet og abbonementet frem til man putter inn det nye da?''

Og det svarte jeg "Jepp" på.

Nå tror jeg ikke jeg kan hjelpe deg mer, gitt.

Ja nå skjønte jeg det! Tusen takk for alle svar!;)

Skrevet

Jepp til hva da?;) Jeg spurte om det gamle simkortet er sperret i mellomtiden, så man dermed sitter uten noe simkort i det hele tatt? Eller virker det gamle frem til man putter inn det nye? Jeg skjønner ingenting jeg.

Ja - det gamle virker frem til det tidspunktet du har fått beskjed om at det nye trer i kraft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...