Gå til innhold

Deprimert far vil ikke se barna sine,trenger råd

Anbefalte innlegg

Gjest anonymida

Hvordan forklarer man barn at pappan deres ikke er interessert i å se dem? Tror han er deprimert, og kansje gjør han det for å straffe meg også, men han gjør ikke noe for å søke hjelp eller noe, og det virker som han fraskriver seg barna mer og mer. Han har avvist dem flere ganger, og barna spør selvsagt hvorfor de ikke får komme til han.

De har ikke fått komme til han på en mnd, og hittil har jeg sagt til dem at han er sliten og vil være for seg selv og hvile. Dette er vanskelig, for hva skal jeg egentlig si for å skåne barna mest mulig?

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Godt spørsmål, som jeg ikke får noe svar på fra han.

Huff, høres ut som en veldig vanskelig situasjon, ja...

Hvor gamle er barna? Er de store, så kan du kanskje si det litt som det er - at du ikke helt vet? Eller vil det bli å legge stein til byrden for barna?

Kanskje du kan ta kontakt med familievernkontoret, bare for å høre om de har noen gode råd? Eller helsestasjon, hvis barna er små?

Siden han ikke har noen diagnose, så kan heller ikke du tillegge han det. Og da må han vel bare regnes som en fullt ut oppegående person enn så lenge, men jeg skjønner at det er veldig, veldig vanskelig.

Håper du får noen riktig gode råd av andre her. Lykke til!

Gjest anonymida

Huff, høres ut som en veldig vanskelig situasjon, ja...

Hvor gamle er barna? Er de store, så kan du kanskje si det litt som det er - at du ikke helt vet? Eller vil det bli å legge stein til byrden for barna?

Kanskje du kan ta kontakt med familievernkontoret, bare for å høre om de har noen gode råd? Eller helsestasjon, hvis barna er små?

Siden han ikke har noen diagnose, så kan heller ikke du tillegge han det. Og da må han vel bare regnes som en fullt ut oppegående person enn så lenge, men jeg skjønner at det er veldig, veldig vanskelig.

Håper du får noen riktig gode råd av andre her. Lykke til!

Vi er allerede inne i BUP`s system, jeg har luftet problematikken der, og de mener også at jeg bør skåne barna best mulig.

Råd om hva jeg kan si til barna fikk jeg ikke (dårlig tid) og siden det er noen uker til neste time, fant jeg ut at jeg skulle spørre her, for barna spør mer og mer om dette for hver dag som går.

Jeg vet at han har diagnosen depresjon og at han går på antidepressive medisiner for det. Dette er veldig vanskelig, men jeg får fortsette å prøve å finne en løsning.

Gjest ViViola

Vi er allerede inne i BUP`s system, jeg har luftet problematikken der, og de mener også at jeg bør skåne barna best mulig.

Råd om hva jeg kan si til barna fikk jeg ikke (dårlig tid) og siden det er noen uker til neste time, fant jeg ut at jeg skulle spørre her, for barna spør mer og mer om dette for hver dag som går.

Jeg vet at han har diagnosen depresjon og at han går på antidepressive medisiner for det. Dette er veldig vanskelig, men jeg får fortsette å prøve å finne en løsning.

Kan du ta en telefon, da, og spørre?

Det er jo ille at det er - i dette tilfellet - mor som må dikte og juge på fars vegne. Det gjør jo noe med en, å lure ungene sine selv om det er en edel hensikt med det.

Ønsker deg all mulig lykke til, håper virkelig du får noe ut av denne tråden.

Annonse

Gjest anonymida

Kan du ta en telefon, da, og spørre?

Det er jo ille at det er - i dette tilfellet - mor som må dikte og juge på fars vegne. Det gjør jo noe med en, å lure ungene sine selv om det er en edel hensikt med det.

Ønsker deg all mulig lykke til, håper virkelig du får noe ut av denne tråden.

Er vanskelig å nå de på tlf, men får stå på. Takk skal du ha :-)

Gjest Valnøtt

Du lyver ikke for ungene iallefall.

Det er greit å forklare ungene at pappa er skikkelig dårlig og greier ikke å treffe noen akkurat nå. Men han er glad i dem likevel.

Men å lyve for dem må du ikke finne på. Da går verden i knas for dem når de en vakker dag skjønner sammenhengen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...