Gå til innhold

å legge opp jeans - beholde kanten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kjøper jeans som er passe vide blir de alltid litt for lange. Syns ikke det er fint å legge de opp på "vanlig måte", sånn at kanten nederst forsvinner.

Jeg har sett oppskrift på en lur måte å gjøre det på. Det var sånn at man skulle klippe rett over kanten, så klippe av buksa passe lang, så sy på den opprinnelige kanten på en eller annen måte. Finner ikke igjen siden (på nettet) der dette var forklart. Noen som kan det eller som vet hvor jeg finner det?

Gjest Elextra
Skrevet

Det hørtes lurt ut.

Men enda lurere er vel å kjøpe jeans i riktig lengde - de fleste merker kan man vel velge lengde, om de ikke er utsolgt?

Skrevet

Det hørtes lurt ut.

Men enda lurere er vel å kjøpe jeans i riktig lengde - de fleste merker kan man vel velge lengde, om de ikke er utsolgt?

Skulle ønske det var slik jeg også Elextra:-) Er nok ikke så enkelt som man tror. Er man kort i beina så ender man nesten alltid opp med å måtte legge opp jeansen sin.. Utrolig kjedelig. Og siden vi er så mange som gjør det så skulle man tro det fantes et marked for oss også??

Gjest aabbbbbbbbbbb
Skrevet

Skulle ønske det var slik jeg også Elextra:-) Er nok ikke så enkelt som man tror. Er man kort i beina så ender man nesten alltid opp med å måtte legge opp jeansen sin.. Utrolig kjedelig. Og siden vi er så mange som gjør det så skulle man tro det fantes et marked for oss også??

Et evig problem det der, de har ikke jeans som er korte nok i beina for meg heller...

Og trist å måtte ta vekk den fine kanten.

Skrevet

Legg opp dobbelt, sy med tykk tråd (med symaskin) og litt lange sting, gjerne i en sterk farge? Den slitte effekten blir borte, da....

Gjest 155 cm høy
Skrevet

Det hørtes lurt ut.

Åh hvilken ideell verden du lever i!!!

Jeg har ennå ikke funnet en eneste bukse jeg ikke har måttet legge opp, tror jeg.

Skrevet

Jeg har ennå ikke funnet en eneste bukse jeg ikke har måttet legge opp, tror jeg.

'''Åh hvilken ideell verden du lever i!!!''

Nå føler jeg nesten som en av karene i Yorkshiremen-sketsjen til Monthy Pyton:

"legge opp bukser??! Luxus! Jeg kan ikke engang drømme om å legge opp bukser!" ;-)

Hadde jeg bare kunnet kjøpe bukser og legge opp skulle jeg vært fornøyd;-) For de færreste bukser lar seg legge _ned_.

Dvs dongeribukser kan man jo få lange nok, men sjelden penbukser, og ettersom jeg ikke kan bruke dongeri på jobb blir det mye skjørt, ja....

Gjest Elextra
Skrevet

Skjønner kommentaren min var litt lite gjennomtenkt og kun utfra egne erfaringer - høy som jeg er.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, absolutt.

Stusser selv, jeg er høy, men det er ikke få bukser jeg må legge opp også (ikke jeans, men andre typer).

Skrevet

Etter mye søking og leting fann jeg igjen siden!

http://www.sketchee.com/share/Hemming%20Jeans%20Like%20a%20Pro.htm

Har ikke prøvd enda men syns det virka veldig smart og var godt forklart også! Noen som tør å prøve først? hehe..

Hei.

Det der skal jeg også prøve på.

Jeg må også bestandig legge opp buksene mine og jeg er ikke så fornøyd med resultatet,men dette skal jeg prøve.

Tusen takk.

Skrevet

Etter mye søking og leting fann jeg igjen siden!

http://www.sketchee.com/share/Hemming%20Jeans%20Like%20a%20Pro.htm

Har ikke prøvd enda men syns det virka veldig smart og var godt forklart også! Noen som tør å prøve først? hehe..

Oi, den var smart! Vi har som regel motsatt problem i min familie, men jeg skal ha den in mente hvis vi skulle trenge det en gang! Og så utrolig lettvint det så ut; ikke noe pes med å prøve å sy over 4-dobbelt dongeristoff, nål som brekker osv...

Gjest 155 cm høy
Skrevet

'''Åh hvilken ideell verden du lever i!!!''

Nå føler jeg nesten som en av karene i Yorkshiremen-sketsjen til Monthy Pyton:

"legge opp bukser??! Luxus! Jeg kan ikke engang drømme om å legge opp bukser!" ;-)

Hadde jeg bare kunnet kjøpe bukser og legge opp skulle jeg vært fornøyd;-) For de færreste bukser lar seg legge _ned_.

Dvs dongeribukser kan man jo få lange nok, men sjelden penbukser, og ettersom jeg ikke kan bruke dongeri på jobb blir det mye skjørt, ja....

Hvor høy må man egentlig være for å ikke finne bukser som er lange nok???

*lurer fælt*

Ellers enig i at det er lettere å legge opp enn ned, ja!

Skrevet

*lurer fælt*

Jeg er 175, og er normalt slank og litt lange ben. Veldig mange bukser (bortsett fra jeans) blir for korte for meg. En del passer sånn akkurat, men etter noen vask og bittelitt krymping på lengdenm blir de litt for korte.

Så jeg bruker enten jeans, eller skjørt, eller tights under kjole / lang tunika.

Sommerbukser (linbukser osv) er det bedre utvalg av i lange lengder. De er det gjerne et enkelt opplegg man kan legge ned også.

Dyyre drakter er ofte ikke lagt opp i det hele tatt, de er kjempelange og så legges de opp når man kjøper dem. Det liker jeg (bortsett fra prisen).

Skrevet

*lurer fælt*

Ikke så veldig høy! ;-)

Som du ser, har du allerede fått svar fra en på 175, og jeg kan i det store og hele signere på hennes innlegg, selv om jeg er 2 cm høyere....;-)

Skrevet

Det der har jeg prøvd et par ganger. Fungerer faktisk veldig bra.

Blir ikke buksa stiv nederst? Du får jo en bredere kant med tredobbelt stoff enn dersom du legger opp på vanlig vis.

Bruker du vanlig trykkfot? På bildet så det ut som de brukte en som kunne legges helt inntil kanten. Tror ikke det finnes noe slikt oppi min symaskinboks?

Gjest prust
Skrevet

Ikke så veldig høy! ;-)

Som du ser, har du allerede fått svar fra en på 175, og jeg kan i det store og hele signere på hennes innlegg, selv om jeg er 2 cm høyere....;-)

Jeg har aldri tenkt på deg som så høy, morsan! Vet ikke hvorfor - men har tenkt at du er lavere enn meg (jeg er 170 cm).

Og så har du mørkt hår med litt store krøller - litt sånn rufsete halvlang frisyre, ikke sant?

*håper på at antennene er riktig stillet inn*

Skrevet

Jeg har aldri tenkt på deg som så høy, morsan! Vet ikke hvorfor - men har tenkt at du er lavere enn meg (jeg er 170 cm).

Og så har du mørkt hår med litt store krøller - litt sånn rufsete halvlang frisyre, ikke sant?

*håper på at antennene er riktig stillet inn*

''Og så har du mørkt hår med litt store krøller - litt sånn rufsete halvlang frisyre, ikke sant?''

Stemmer ganske bra, men håret er lyst, da (med litt hjelp, men ville ikke vært "mørkt" uansett...*S*)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...