Gå til innhold

ta med mat på besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke så lett å få fram det jeg mener i skrift alltid, men de hadde handlet andre ting også da. ;-)

MEN jeg tror det hadde vært fint å gitt noe når han kom. Noen matvarer, påskesnop og en gave tenkte jeg på.

Utrolig at jeg fikk så mange negative svar, men men.

Hva er hovedformålet med å sende med noe i kofferten, da?

1. Bidra til matbudsjettet slik at ikke den blakke broren må dekke all mat selv?

2. Ha med en hyggelig ting allerede ved ankomst (og evt bidra som nevnt under nr 1 ved matinnkjøp lokalt senere)?

3. hindre din samboer i å bare bruke penga på øl?

Hvis det er nr 1 ville jeg heller handlet mat lokalt.

Hvis det er nr 2, ville jeg foreslått noe påskegodterierm f eks et stort egg fylt med snop.

Gjest underlig må jeg si
Skrevet

Jesus altså, er du mora hans??

Skrevet

King of brainless questions, ey? :-D

Nei da :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, gosh.

Tenk å bidra med mat når man er på besøk, da.

Om han skal bidra ved å ta med mat blir jo et annet spørsmål. En fikk innledningsvis inntrykk av at du måtte sende med karbonader, for hvis samboeren din skulle kjøpe mat selv, ville han bruke opp alle pengene på øl.

Skrevet

Ha ha, jeg kom til å tenke på noe nå. Husker jeg var i middagselskap, og vertinnen hadde nok strevd mange timer, kanskje hele dagen, med å forberede måltidet. Da et annet par som også var invitert kom, hadde de med seg et par fat med ulike retter med plastfolie over. Vertinnen så ganske brydd ut og spurte hva det var og at det ikke var nødvendig, fordi hun hadde laget massevis av mat. Hun dama som hadde med seg egen mat sa noe sånt som "Åja, har du laget mat altså? Vi tok med oss noe eget vi!"

Frekt som faen da! Måtte le litt inni meg da.

Skrevet

Ha ha, jeg kom til å tenke på noe nå. Husker jeg var i middagselskap, og vertinnen hadde nok strevd mange timer, kanskje hele dagen, med å forberede måltidet. Da et annet par som også var invitert kom, hadde de med seg et par fat med ulike retter med plastfolie over. Vertinnen så ganske brydd ut og spurte hva det var og at det ikke var nødvendig, fordi hun hadde laget massevis av mat. Hun dama som hadde med seg egen mat sa noe sånt som "Åja, har du laget mat altså? Vi tok med oss noe eget vi!"

Frekt som faen da! Måtte le litt inni meg da.

At det går an! :)

Skrevet

Send med et fenalår, det er jo snadder som varer og rekker ei stund. Også kan du bake noe gjærbakst, det går bra i kofferten :) Posesupper og hermetikk kan være en fin gave det også dersom dette er en kar (eneboer) med litt dårlig råd.

mariaflyfly
Skrevet

Mener du alvorlig at du må sende med samboeren din mat og ikke kontanter for å passe på at han ikke bruker matpengene på øl!?

Kan ikke dy meg: Gosh.

*signerer*

Skrevet

At det går an! :)

Ha ha, det samme tenkte vi. Vi fortsatte bare å spise og prøvde å late som ingenting da, hehe!

Gjest jamvold
Skrevet

Hadde jeg hatt en sambo som ikke kunne forvalte penger og vanlig kosthold og sunn fornuft så hadde jeg kastet ham på dør...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...