Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vært plaget av tilbakevendende depresjoner, men sluttet i høst på medisiner, i samråd med lege.

Nå har jeg likevel følt meg veldig trøtt, tung, sliten og lei en stund, mer enn bare vanlig "sliten", og orker veldig lite. Jeg vet ikke helt om det er en depresjon, siden jeg kanskje ikke har så depressiv tankegang som jeg har hatt ellers, men legen mener det kan være ny depresjon og jeg har begynt på Cipralex. (Har før gått på Cipramil, men legen mente Cipralex var bedre). Er sykemeldt 50%, tenkte det var bedre å klare å jobbe litt enn å være helt ute av jobben, da det ikke pleier å være så bra for meg. Men kjenner at dette ikke hjelper så mye heller...

Jeg går nå på 10mg, men føler ikke at det hjelper noe særlig. Kan jeg øke selv til høyere dose? Jeg har ikke hatt noe særlig bivirkninger. Det er en stund til neste legetime, nemlig, og jeg er litt utålmodig. Har stått på denne dosen ca en måned nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301458-kan-jeg-%C3%B8ke-cipralex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fnugget

Jeg styrer det helt selv så jeg tror ikke det er noe farlig om du gjør det. Allmennlegene har lite greie på det uansett.

De er kanskje ikke spesialister i psykiatri, men de har nok mer greie på dette enn sine pasienter :-)

Det er en grunn for at man bør prate med lege før man forandrer dose på medisiner. Legen må ha oversikt over hva som skjer med pasientene, evt forbedring/forverring, ellers kan jo ikke legen hjelpe. Det er heller ikke bra å forandre medisinene for ofte, det fører bare til ustabilitet og uklarhet ift hva medisiner forårsaker (bivirkninger) og hva som er psykdommen. Det kan også være at man ikke tåler en høyere dose, eller at man bør være mer forsiktig i opptrappingen. Osv, osv..

Er ganske idiotisk å bestemme seg for å styre dette selv fordi man tenker at allmenleger ikke vet så mye om det alikevel...vet du bedre da, liksom?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...