Gå til innhold

Snorking

Anbefalte innlegg

Gjest Trøtte Tom
Skrevet

Hvordan er søvnkvaliteten når man snorker? Er alltid trøtt ,og har hørt at snorking ødelegger for søvnkvaliteten

Skrevet

Vel, min mann snorker og han sover dermed ikke skikkelig. Er mye trøtt. Jeg har hørt noen som har hatt suksess med noe de fikk på helsekosten. Sov som et barn fra han begynte med de. Har dessverre ikke navnet.

AneM1365380603
Skrevet

Mannen min er en snorkebass. Han er snorkeoperert to ganger. Før første operasjon fikk han tilkoblet en maskin til seg hele natten. Utskriften viste at han snorket ekstremt mye, i tillegg til at han var mye våken i løpet av natta.

Jeg som har sovet sammen med han en del år har jo hørt at han våkner og skifter stilling etter en snorketopp. Han våkner av sitt eget bråk før det er påan igjen.

Ja, jeg mener at du får dårligere søvnkvalitet hvis du snorker mye. Jeg ser på min egen mann at han har mindre behov for ettermiddagshvil, i tillegg til at han holder ut lenger om kveldene etter operasjonene.

Operasjonene han har hatt har ikke fjernet snorkingen, men han snorker mindre og lavere. Det fæla spetakkelet han hadde er borte.

Mange tusen takk til den som fant opp ørepropper :o)

AneM1365380603
Skrevet

Vel, min mann snorker og han sover dermed ikke skikkelig. Er mye trøtt. Jeg har hørt noen som har hatt suksess med noe de fikk på helsekosten. Sov som et barn fra han begynte med de. Har dessverre ikke navnet.

Mannen min testet en snorkespray før han ble operert, men den funket ikke :(

Skrevet

Mannen min testet en snorkespray før han ble operert, men den funket ikke :(

Kjipt, men det er vel som med alt annet, det virker ikke på alle. Når jeg får tak i navnet på den så skal min mann prøve :) Han stopper jo å puste også i perioder og venter på test på sykehus. Ikke så galt akkurat nå for tiden da men det svinger. Hva heter den din mann prøvde?

AneM1365380603
Skrevet

Kjipt, men det er vel som med alt annet, det virker ikke på alle. Når jeg får tak i navnet på den så skal min mann prøve :) Han stopper jo å puste også i perioder og venter på test på sykehus. Ikke så galt akkurat nå for tiden da men det svinger. Hva heter den din mann prøvde?

Jeg er ikke helt sikker, men tror den het noe med Snorenz. Det var en liten sprayflaske som skulle myke opp i halsen.

Jeg vet godt hvor ekkelt det er når de slutter å puste. Jeg var noen ganger vettaskremt når han ikke pustet på flere sekunder.

Skal mannen din opereres med laser? Har han hatt maskinen tilkoblet om natta?

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men tror den het noe med Snorenz. Det var en liten sprayflaske som skulle myke opp i halsen.

Jeg vet godt hvor ekkelt det er når de slutter å puste. Jeg var noen ganger vettaskremt når han ikke pustet på flere sekunder.

Skal mannen din opereres med laser? Har han hatt maskinen tilkoblet om natta?

Han venter på å få den maskinen på seg over natta...

Gjest prust
Skrevet

Mannen min er en snorkebass. Han er snorkeoperert to ganger. Før første operasjon fikk han tilkoblet en maskin til seg hele natten. Utskriften viste at han snorket ekstremt mye, i tillegg til at han var mye våken i løpet av natta.

Jeg som har sovet sammen med han en del år har jo hørt at han våkner og skifter stilling etter en snorketopp. Han våkner av sitt eget bråk før det er påan igjen.

Ja, jeg mener at du får dårligere søvnkvalitet hvis du snorker mye. Jeg ser på min egen mann at han har mindre behov for ettermiddagshvil, i tillegg til at han holder ut lenger om kveldene etter operasjonene.

Operasjonene han har hatt har ikke fjernet snorkingen, men han snorker mindre og lavere. Det fæla spetakkelet han hadde er borte.

Uff - det hørtes fælt ut!

Jeg skal aldri mer klage på min kjære som gir fra seg noen snork av ymse lydkvalitet av og til!

Men en gang vi var på hyttetur, sovnet jeg og mannen min først, mens det andre paret absolutt ikke fikk sove - da duret og bråkte mannen min noe enormt, og jeg sov søtt og godt helt til hun andre bråkte og vekket mannen min, slik at de skulle få sove :-)

AneM1365380603
Skrevet

Uff - det hørtes fælt ut!

Jeg skal aldri mer klage på min kjære som gir fra seg noen snork av ymse lydkvalitet av og til!

Men en gang vi var på hyttetur, sovnet jeg og mannen min først, mens det andre paret absolutt ikke fikk sove - da duret og bråkte mannen min noe enormt, og jeg sov søtt og godt helt til hun andre bråkte og vekket mannen min, slik at de skulle få sove :-)

Det er ikke noe kjekt å ligge i sengen mens sånt urytmisk støy durer :-/. Du er kanskje vant til mannen din sitt støy. Jeg har sovet veldig godt de siste 5 år. Det er nok en kombinasjon av snorkeoperasjon og ørepropper.

Jeg tror ikke vi hadde delt rom i dag om han støyet like mye og ørepropper ikke eksisterte.

Gjest Trøtte Tom
Skrevet

Hvor får jeg tak i en sånn snorkemaskin? Kjenner du til det helsekostproduktet som pekkaline anbefalte,navn?

AneM1365380603
Skrevet

Hvor får jeg tak i en sånn snorkemaskin? Kjenner du til det helsekostproduktet som pekkaline anbefalte,navn?

Du går først til fastlegen, så henviser han deg til øre/nese/hals. Det er de som avgjør om du oppfyller kravene for å få operasjon.

Du får spørre på helsekosten etter det produktet. Jeg tror det heter Snorenz, men er ikke sikker. Det finnes nok flere produkter i samme sjanger.

Skrevet

Søvnkvaliteten til en snorker er lav. Har du da i tillegg pustestopp (som mange har) er det helsefarlig, hjernen får blant annet ikke nok surstoff, og man er konstant trett på dagtid. Er man kommet så langt, er det noe som heter CPAP som hjelper.

Operasjon er ikke det første de anbefaler fordi det hjelper en stund, og så er det like ille igjen.

Uansett hvor plaget man er med snorkingen, bør man gå til lege og få henvisning til øre-nese-hals. Finner legen det slik at du er veldig plaget, blir du henvist til søvnregistrering, som måler pustestopp og registrer unormal søvn gjennom en natt. Utifra denne målingen, blir det bestemt om man trenger CPAP. Det er et apparat, som man bruker om natten, ved å ha en maske over nesen, tilkoblet lufttrykk. Når man snorker,er det fordi alt "rusk " man har i nese/svelg slapper av når man sover. Med en slik maskin, vil det bli blåst luft inn, slik at disse "delene " står i spenn, og snorking uteblir.

Litt vanskelig å forklare. :)

Dette hjelpemiddelet er altså til de som har pustestopp. Og det finner de ut ved en slik registrering. Har du samboer/ektefelle, så hører som regel de det.

• 2 uker senere...
Gjest en annen trøtting
Skrevet

Jeg har vært gjennom snorkeoperasjon. Fryktelig plagsomt, gikk noen uker før jeg var bra igjen. Så gikk det en periode og så kom snorkingen tilbake. Tror det kan ha sammenheng med at vekten burde vært litt lavere. Oppsamling av fettvev innsnevrer åpningen luften skal gjennom og bidrar til snorking.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har vært gjennom snorkeoperasjon. Fryktelig plagsomt, gikk noen uker før jeg var bra igjen. Så gikk det en periode og så kom snorkingen tilbake. Tror det kan ha sammenheng med at vekten burde vært litt lavere. Oppsamling av fettvev innsnevrer åpningen luften skal gjennom og bidrar til snorking.

Her gir de ikke operasjon til overvektige, men for alt jeg vet ligger du innenfor grensene.

Mannen min ble bedre etter de hadde operert han to ganger, men han snorker litt fremdeles. Enkelte netter er det helt stilt, mens i perioder der han er veldig sliten kan det komme endel støy. Likevel er det utrolig sjeldent at det er så ekstremt som det var.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...