Gå til innhold

benzo: rivotril + temazepam

Anbefalte innlegg

Eg ville skrive og spør om det går ann å ta temazepam om kvelden etter å ha teke rivotril (begge benzo). Det kjennest definitivt ut som at eg ikkje kjem til å sove, sjølv om riovtril har teke litt av uroen.

I prosessen med å finne informasjon/sjekke om det står her alt, har eg på wikipedia oppdaga at temazepam aldri har vore registrert i Noreg!? Kva betyr det? Eg bur i utlandet og temazepam var det fyrste eg nokon gong fekk... prøver å klare meg med rivotril nå.. men.. Betyr det at temazepam er -farleg(are)- ? Nokre ideer om dette?

Eller nokre ideer om å kombinere to benzo generelt sett?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301579-benzo-rivotril-temazepam/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Remlow

Hvis du har fått begge medikamentene på resept, betyr det jo at du kan bruke et av dem på dagen og det andre til natten.

Det er ingen fare ved å kombinere dem slik du beskriver.

Temazepam har vel aldri vært registrert i Norge fordi 1) Temazepam er veldig likt Mogadon (nitrazepam) som er registrert i Norge, og derfor ikke er noe "marked" for det.

(I USA, hvor Temazepam er en vanlig sovemedisin, har f.eks Mogadon aldri vært registrert).

2) Norske myndigheter har alltid hatt som mål å ikke la markedet flyte over av div. legemidler, så de som blir overflødige fjernes.

Men man kan få Temazepam på registreringstiltak i Norge.

Det er en helt vanlig sovemedisin på linje med de andre i samme familie (Mogadon, Rohypnol, Valium etc.).

Det er ikke pga egenskaper ved Temazepam at det ikke er registrert i Norge. Man ser bare ikke noe behov for det.

Hvis du har fått begge medikamentene på resept, betyr det jo at du kan bruke et av dem på dagen og det andre til natten.

Det er ingen fare ved å kombinere dem slik du beskriver.

Temazepam har vel aldri vært registrert i Norge fordi 1) Temazepam er veldig likt Mogadon (nitrazepam) som er registrert i Norge, og derfor ikke er noe "marked" for det.

(I USA, hvor Temazepam er en vanlig sovemedisin, har f.eks Mogadon aldri vært registrert).

2) Norske myndigheter har alltid hatt som mål å ikke la markedet flyte over av div. legemidler, så de som blir overflødige fjernes.

Men man kan få Temazepam på registreringstiltak i Norge.

Det er en helt vanlig sovemedisin på linje med de andre i samme familie (Mogadon, Rohypnol, Valium etc.).

Det er ikke pga egenskaper ved Temazepam at det ikke er registrert i Norge. Man ser bare ikke noe behov for det.

Takk for forklaring :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...